فهرست کشورها بر پایه تولید ناخالص داخلی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | artofmarketing

با توجه به اینکه اکثر کالاهای تولیدی متکی به مواد شیمیایی هستند، صنعت شیمیایی اروپا یک عنصر حیاتی و بخش مهمی از اقتصاد اروپا است. صنعت پزشکی یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های اقتصادی در آلمان است این بازار طی 10 سال گذشته با نرخ 4.1 درصد رشد کرده و با بیش از 7.5 میلیون کارمند و صادرات بیش از 176.3 میلیارد یورو تأثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد آلمان داشته است. رقم تولید ناخالص داخلی جهان با ۹۴ تریلیون دلار ممکن است امروز برای ما بزرگ به‌نظر برسد اما چنین رقمی در کل می‌تواند در آینده کم درنظر گرفته شود. در این فهرست ایران هم با تولید ناخالص داخلی ۱٫۱ تریلیون دلار در رده‌ی هفدهم قرار دارد.

بازار پول و ارز

در ۳۰ سال آینده، اغلب قدرت‌های اقتصادی جهان کشورهایی خواهند بود که امروز جزو کشورهای در حال توسعه هستند، کشورهایی که از قدرت‌های فعلی مثل آمریکا، ژاپن و آلمان پیشی خواهند گرفت. در حالی که در سال ۲۰۲۰ هند هفتمین اقتصاد بزرگ جهان است، اما تا سال ۲۰۵۰، این کشور به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد که این رشد به دلیل افزایش جمعیت کار، بهبود زیرساخت‌های تولید و ارتقای سطح بهره وری بویژه در حوزه کامیپوتر و آی.تی خواهد بود. تا پیش از انقلاب دات کام در سال ۲۰۰۰، آمریکا از نظر بهره وری اشتغال و سرمایه در میان کشورهای توسعه یافته در بالاترین جایگاه قرار داشت، اما طی دو دهه گذشته روند بهره وری آمریکا به تدریج تغییر کرد و مسیری کاهشی را طی کرد.

http://beautyreview.irبه گزارش خبرگزاری تسنیم، مجله خبری هنر مارکتینگ در جدیدترین گزارش خود میزان تولید ناخالص داخلی 192 کشور جهان از جمله ایران در سال 2022 را پیش‌بینی کرده است. برنامه اصلاح اقتصادی در سال 1978، تاثیر بسزایی در پیشرفت این کشور داشته و باعث شده تا از آن زمان تا به امروز، نرخ رشد اقتصادی این کشور، سالانه چیزی بین 6 تا 9 درصد باشد. این برنامه اقتصادی روی ایجاد کسب‌وکارهای خصوصی و محلی، ساده‌سازی نرخ‌ها در قوانین ایالتی و همچنین سرمایه‌گذاری روی آموزش نیروی کار و خروجی صنعت تمرکز داشته است.

زنده نرخ دلار در بازار آزاد ارز در آستانه ۴۶ هزار تومان

آمارهای بانک جهانی نشان می‌دهد که در سال 2021 باوجود همه‌گیری کرونا آلمان در رتبه سوم صادرات جهان قرار گرفته است. این آمار ثابت می‌کند که اقتصاد این کشور کمتر تحت تأثیر بحران‌های اقتصادی قرار می‌گیرد. روش های سرمایه گذاری در ایالات متحده آمریکا برای ملیت های مختلف تفاوت دارد ، در مورد متقاضیان ایرانی مهم ترین روش سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری EB5 می باشد. ایالات متحده دارای یک اقتصاد نسبتاً باز است که سرمایه گذاری انعطاف پذیر تجاری و سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در کشور تسهیل می کند ، این قدرت برتر ژئوپلیتیک جهان است و قادر به حفظ آن است.

آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا و جایگاه چهارم تولید ناخالص داخلی را دارد و پنجمین تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) را در جهان دارد. آلما به عنوان پیشرفته ترین کشور جهان ، از بنیان‌گذاران اتحادیه اروپا و حوزه یورو است. جایگاه اقتصادی این کشور در جهان بعد از انقلاب صنعتی و هم‌زمان با تشکیل آن مطرح شد و تا به امروز از آن به عنوان یک کشور پیشرو و نوآور و همچنین سرمایه‌گذار در پروژه‌های تحقیقاتی اسم برده می‌شود. کشور چین دومین تولید ناخالص داخلی اسمی جهان را از نظر دلار فعلی و بزرگ‌ترین تولید ناخالص داخلی اسمی جهان را از نظر PPP دارد. با رشد سالانه‌ای که به‌طور مداوم از ایالات‌متحده پیشی می‌گیرد، چین ممکن است در مسیر تبدیل‌شدن به یکی از قدرت های اقتصادی جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی در سال‌های آینده باشد. چین به‌تدریج اقتصاد خود را در چهار دهه گذشته توسعه داده است و به‌دنبال آن توسعه اقتصادی و استانداردهای زندگی بسیار بهبود یافته است.

  • ایتالیا دارای سطح بالایی از بیکاری جوانان است و افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را دارند باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند ، زیرا برای کار و اقامت پس از تحصیل در این کشور دچار چالش خواهند شد.
  • در چند دهه گذشته، قاره آسیا غول اقتصادی کم نداشته، اما اقتصاددانان بر این باورند که این تازه اول کار است.
  • در طول چند نسل، کره جنوبی توانست از کشوری که در میان ملل فقیر عالم رده‌بندی می‌شد به کشوری توسعه‌یافته با درآمد بالا تبدیل شود.
  • این کشور همچنین با جمعیتی که به‌سرعت در حال پیر شدن است در حال دست و پنجه نرم کردن است.
  • چین به‌تدریج اقتصاد خود را در چهار دهه گذشته توسعه داده است و به‌دنبال آن توسعه اقتصادی و استانداردهای زندگی بسیار بهبود یافته است.