قدرت‌های اقتصادی جهان در سال ۲۰۵۰ کدام کشورها خواهند بود؟ | artofmarketing

روشی که در آن تولید ناخالص داخلی را با جمع‌کردن هزینه‌های کالاهای مصرفی جدید، مخارج سرمایه‌گذاری جدید، مخارج دولت و ارزش خالص صادرات (صادرات منهای واردات) محاسبه می‌شود. همچنین کشورهای توسعه یافته دیگری نیز همچون آلمان، ژاپن، فرانسه، ایتالیا و کانادا تا سال ۲۰۵۰ شاهد تغییرات عمده در جایگاه جهانی خود خواهند بود. طی دهه‌های گذشته، ایالات متحده آمریکا همواره قدرت بزرگ اقتصادی به شمار می آمده، اما طی چند سال گذشته اقتصاد چین به سرعت در حال نزدیک شدن به آمریکاست. حتی با وجود آن که رشد اقتصادی چین طی چند سال گذشته تا حدودی کند و کم شتاب شده است، اما بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی کرده‌اند که چین با شرایط فعلی نیز خواهد توانست آمریکا را در آینده نه چندان دور پشت سر گذارد.

  • چین به عنوان پیشرفته ترین کشور جهان تقریبا عامل شگفتی تمام کشورها شده، آن هم با پیشرفت بسیار زیادی که در زمینه فناوری از خود نشان داده است.
  • در این سیستم، از نرخ‌های تبدیل برای کشورهای مختلف استفاده شده و سپس با در نظر گرفتن مقدار مشخصی از پول، تعداد محصولات یا خدماتی که در یک کشور می‌توان دریافت کرد، با یکدیگر مقایسه می‌شود.
  • با این وجود، از آغاز سال 2017، روند رشد به طور چشم‌گیری دچار رکود و کندی، نسبت به سطح متوسط اتحادیه اروپا شده است.
  • این افزایش کیفیت منجر به بهبود مهارت ها، توانایی ها و آموزش می شود و از آنجا که کارگران ماهر بهره وری بیشتری دارند، این امر تأثیر قابل توجهی در رشد دارد.

رشد اقتصادی و رفاه تحت تاثیر فاکتورهای بسیار گسترده‌ای هستند؛ مانند سرمایه‌گذاری روی آموزش نیروی کار، خروجی تولید (که بر اساس سرمایه‌گذاری روی سرمایه فیزیکی تعیین می‌شود)، منابع طبیعی و کارآفرینی. اقتصاد کشورهایی مانند آمریکا، چین و ژاپن همگی ترکیبی عالی از این فاکتورها را دارند و همین موضوع نیز باعث شده تا در طول زمان به قوی‌ترین کشورهای اقتصادی در دنیا تبدیل شوند. اقتصاد چین با تولید ناخالص داخلی نزدیک به ۱۷ تریلیون دلار، از نظر ارزش‌گذاری اسمی در رتبه‌ی دوم قرار دارد. این کشور همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی سراسر جهان بر اساس خروجی با تولید گسترده‌ی فولاد، لوازم الکترونیکی و رباتیک باقی مانده است. طبق داده‌ها و بر مبنای تولید ناخالص داخلی اسمی تنها چهار کشور شامل ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن و آلمان بیش از نیمی از تولید اقتصادی جهان را تشکیل می‌دهند. در این بررسی دیده می‌شود که تولید ناخالص داخلی آمریکا به‌تنهایی از مجموع تولید ناخالص داخلی ۱۷۰ کشور بیشتر است.

صنعت هوایی

مجله خبری هنر مارکتینگهای در حال توسعه غالباً از زیرساخت های ناکافی مانند جاده ها، مدارس و بیمارستان ها رنج می برند. این کمبود زیرساخت ها باعث گران شدن حمل و نقل و کاهش کارایی کلی کشور می شود. ویژگیهای اقتصادی (وابستگی اقتصادی به صادرات مواد خام، وابستگی از لحاظ واردات، ورود سرمایه های خارجی، عدم ثبات وضع مبادلات، سطح بالای بیکاری و کم کاری، سطح نازل درآمد سرانه. پیش از برگزاری همه‌پرسی، بسیاری از اقتصاددانان و موسسات مالی بر این باور بودند که اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، اقتصاد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از زمان برگزاری رفراندوم برگزیت، در سال 2016، چشم‌انداز اقتصاد بریتانیا دچار بی‌ثباتی شده است. با این وجود، از آغاز سال 2017، روند رشد به طور چشم‌گیری دچار رکود و کندی، نسبت به سطح متوسط اتحادیه اروپا شده است.

کانادا:

رشد اقتصاد کشورها اغلب منجر به افزایش نابرابری در درآمد می شود و کسانی که درگیر یا مرتبط با بخش تولیدکننده اقتصاد نیستند، عقب می مانند. وجود قوانین مناسب که از تولید کنندگان به نحو مطلوبی حمایت کند (مانند قوانین مربوط به مالیات و…) و موانع آن ها را برطرف سازد، می تواند باعث رشد اقتصادی شود. فناوری می تواند بهره وری را با همان سطح کار افزایش دهد؛ بنابراین رشد و توسعه را تسریع می کند.

اقتصاد در آلمان با نوآوری و تمرکز قوی بر صادرات برتری بیشتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد. سیستم اقتصادی آلمان به صنایع پیشرفته خودروسازی، مهندسی مکانیک، صنایع شیمیایی و پزشکی که تولیدات بالایی دارند و همین‌طور صادرات متکی است. صنعت شیمیایی آلمان سهم بالایی از صادرات این کشور را تشکیل داده و آن را به یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان مواد شیمیایی در جهان تبدیل کرده است.

http://beautyreview.ir