معرفی و دانلود PDF کتاب اقتصاد خرد سعید کیان پور کتابراه | artofmarketing

شاخه‌ای از مجله خبری هنر مارکتینگ که رفتار بازار و مصرف‌کننده‌ها و شرکت‌های را تحلیل می‌نماید تا فرآیند تصمیم‌گیری‌شان را شناسایی کند، اقتصاد خرد گفته می‌شود. این مفهوم با تعامل بین خریداران و فروشندگان شخصی و عواملی که بر انتخاب‌های آن‌ها اثر دارند، سروکار دارد. به طور خاص، اقتصاد خرد بر الگوهای عرضه و تقاضا و تعیین قیمت و میزان کالاهای خروجی در بازارهای کوچک تمرکز دارد (مثل صنعت قهوه). در واقع آموزش مبانی اقتصاد خُرد ، به آموزش تحلیل بازارهای مالی، تحلیل رفتار مصرف کننده، بررسی شرایط سرمایه گذاری و برنامه ریزی تقاضای خانوار‌ها در خرید کالا و خدمات می‌پردازد. در مبحث اقتصاد خرد ، نقش بنگاه‌های اقتصادی به عنوان موتور محرک اقتصاد نیز بررسی می‌شود. برای این که اقتصاد خُرد را بهتر متوجه شویم، باید مدل‌های ریاضی را یاد بگیریم و آن‌ها را درک کنیم.

تئوری اقتصاد خرد

انصاری و همکاران، درامدی به مبانی اقتصاد خرد با نگرش اسلامی، تهران، انتشارات سمت، ۱۳۷۸، چاپ اول، ص۱۲. سبدگردانی در بورس یا خرید سهام که وضعیت هر شرکت به تنهایی اهمیت پیدا می‌کند، اطلاع از شاخص‌های اقتصاد خرد،‌ نتیجه دقیق‌تری به سرمایه‌گذار خواهد داد. دو نوع بازار دارای اهمیت در اقتصاد خُرد، بازار رقابت کامل و بازار انحصار کامل هستند و بازارهای دیگر با اندکی تغییر در مفاهیم این دو بازار، ایجاد می‌شوند. با علم اقتصاد خرد می‌توان در حوزه مالیات راهکارهای موثری ایجاد کرد. این موضوع به پایین نگه داشتن قیمت‌ها و کنترل کیفیت محصولات کمک می‌کند.

شبکه های اجتماعی وانیکس

این مورد «محدودیت حداکثرسازی شده مقید» با توجه به درآمد و ثروت به عنوان قید‌های تقاضا، نامیده می‌شود. با همه تفاسیری که در بالا درباره علم اقتصاد خرد بیان کردیم و تطبیق اجمالی آن با وضعیت موجود اقتصاد ایران در سال های پایانی سده سیزدهم هجری شمسی، می توان این گونه برداشت کرد که اوضاع اقتصاد خرد ما که تابعی از اقتصاد کلان است، خیلی خوب نیست. تجمیع اقتصاد خرد در روستاها نیست و مراکز اصلی تولید کالا و خدمات، در وضعیت مطلوبی به سر نمی برند که عاملی برای مهاجرت داخلی شده است.

اقتصاد ایتالیا چگونه است؟ آشنایی با اقتصاد کشور ایتالیا

به طور کلی اقتصاد خرد مفهوم کامل و دقیق‌تری نسبت به اقتصاد کلان ارائه می‌دهد. به دلیل اهمیتی که در این درس و مباحث مطرح شده در آموزش‌های مربوط به آن، در اکثر کشورهای پیشرفته از دوران مدرسه به کودکان اقتصاد می‌آموزند. اقتصاد خرد شاخه‌ای از علم اقتصاد است که رفتار افراد، خانوارها و بنگاه‌ها را در خصوص تصمیم‌گیری در تخصیص منابع کمیاب خود مورد بررسی قرار می‌دهد. بر خلاف اقتصاد کلان که بر کل اقتصاد ملی تمرکز دارد، اقتصاد خرد بر مطالعه بازارها، بخش‌ها یا صنایع منفرد می‌پردازد. نزولی بودن مطلوبیت نهایی توجیه کننده این مهم است که چرا مردم درآمد خود را بین بسیاری از کالاها و خدمات تقسیم می کنند .

  • مانند چای و قهوه که افزایش قیمت چای سبب افزایش مصرف یا تقاضای کالای جانشین( قهوه) می شود و برعکس .
  • این مفهوم زمانی معنا پیدا می کند که میزان عرضه با تقاضا به حد برابر رسیده باشد.
  • اگر یک معدن بزرگ مس فرو بریزد، قیمت مس افزایش خواهد یافت؛ زیرا میزان عرضه آن محدود می‌شود.
  • بخشی از گرانی کالا ها و خدمات و افزایش نرخ ارز و سکه و زمین، مربوط به حجم عظیم نقدینگی سرگردان است که بازار سفته بازی را به جای تولید، ‌رونق می بخشد.

اقتصاد خرد شاخه‌ای از علم اقتصاد است که به مطالعه منحصر به فرد اقتصاد، تجزیه و تحلیل بازار، رفتار مصرف‌کنندگان و خانوارها و بنگاه‌ها می‌پردازد و اساس آن مدل‌های ریاضی است. یعنی این رویکرد به تصمیماتی می‌پردازد که افراد معمولی مثل ما و شما و همین‌طور شرکت‌ها می‌گیرند. اقتصاد خرد توضیح می‌دهد که انسان‌ها هنگام تصمیم‌گیری برای خرید یک کالا یا سرمایه‌گذاری پول پس‌انداز شده خود، چطور رفتار می‌کنند. کتاب نظریهٔ اقتصاد خرد ویرایش سوم کتاب اصول اقتصاد خرد گریگوری منکیو است که در 7 بخش و 22 فصل چاپ شده است. این کتاب دومین جلد از مجموعه‌ای 4 جلدی است که جلد نخست آن با نام مبانی علم اقتصاد، پیش از این منتشر شده است. این کتاب برای دانشجویان رشته‌های اقتصاد، مدیریت، حسابداری و سایر رشته‌های علوم انسانی که باید واحدهای درسی اقتصاد خرد، اصول علم اقتصاد و یا مبانی علم اقتصاد را بگذرانند قابل استفاده است.

http://beautyreview.ir