معرفی 32 تا از بهترین گیاهان و گل های کریسمس

نور: گیاه پیچ کلیسین برای رشد مطلوبش به نور آفتاب زیادی دارد و اگر نور لازم را دریافت نکند با عدم گل دهی روبرو می شود. قرار دادن گیاه ذرت با تنه بلند و برگ های براق در گوشه اتاق خواب ظاهر فوق العاده ای به آن می بخشد، این گیاه در مکان های با نور کم به خوبی رشد می کند اما با دریافت نور کافی ممکن است گل نیز بدهد. این درختچه دارای گلهای ارغوانی متمایل به صورتی و سفید است که به صورت خوشههایی در بین برگهای جلادار و همیشه سبز و بیضوی، ظاهر و شکوفا میشوند. پرنده بهشتی یکی از گیاهان گرمسیری پهن برگ است که نام خود را از گلهای خاص و متفاوتش گرفته است؛ گلهایی که شبیه به یک پرنده در حال پرواز هستند. برگ های پهن این گیاه به گونه ای رشد کرده که حتی زیر خود سایه ای را تشکیل می دهد و جذابیت خاصی را خانه می بخشد.

برای جلوگیری از زرد شدن و به تاخیر انداختن روند ریزش برگهای کهنه بهتر است از تغذیه مناسب گیاه اطمینان حاصل نمود و همچنین زیاده روی در آبیاری و بالعکس خشکی بیش از حد باعث ریزش همزمان چند برگ با همدیگر می شود. برگهای چرمی و درخشان سبز تکدندانهای کوچک، ۲ تا ۵ سانتیمتر طول و ۱ تا ۳ سانتیمتر عرض دارند و اغلب تا اواخر دسامبر یا حتی ژانویه در اروپا و آمریکای شمالی نگهداری میشوند. درخت بلوط برای خدای باستانی پرون، قدرتمندترین پانتئون بتپرستان اسلاو، مقدس بود و بنابراین برگهای بلوط نماد قدرت بودند. پالوداریوم در واقع شامل گیاهانی می شود که یک بخش آن در آب بخش دیگر در هوا وجود دارد، بنابراین این نوع گیاهان مراقبت کم تری مانند سیستم کربن دی اکسید، فیلتراسیون قوی و کود مایع نیاز دارند. کود مایع یکی از بهترین کودهای گیاهی آپارتمانی است، این کود باید بیشتر در زمان آبیاری گیاهان استفاده شود.

در گیاهان گلدانی یا آپارتمانی معمولا عناصر غذایی موجود در خاک گلدان برای رشد گیاهان کافی نمی باشد با توجه به اینکه اغلب این گیاهان زینتی در تمام فصل سال سبز و دارای رشد می باشند نیاز به کود دهی دارند، برای آشنایی با نکات کلیدی در مورد کود دهی گیاهان زینتی آپارتمانی در ادامه ما را همراهی کنید. برگ های این گیاه به صورت منفرد و تکی هست که اغلب گوشوارک داراند و پهنک برگ های آنها منقسم است. گل های این گیاه زیبا در زمان رشد همانند درخت بید مجنون به صورت آویزان در می آیند. با عذر از همه مادرشوهران گرامی، این نام برای گیاه ماری از روی تفکرات پوسیده و قدیمی انتخاب شده اسـت و بـهنظر نویسنده هیچ لزومی ندارد کـه در زمان حال از نام دوم آن استفاده شود؛ پیشنهاد این اسـت کـه از این بـه بعد، آنرا همان گیاه ماری بنامیم. همه گياهان به يك اندازه به نور نيازمند نيستند. در گذشته وسعت این باغ گل به قدری زیاد بود که دشتهای گل نرگس از دور تماما طلایی رنگ دیده میشد و هر رهگذری را مجاب میکرد تا لحظهای بایستد و از این همه زیبایی لذت ببرد.

دو بار درسال در بهار و تابستان از یک غذای گیاهی عمومی استفاده کنید، اگر گیاهان شـما در ظرف هستند. گیاهی زینتی، که گل هایی شبیه ساعت داشته و به علت پیچیدن ساقه آن روی درها و دیوار و ستون و … در میان درختان سرو این خیابان سرو بلند قامتی است که از دور جلب توجه میکند و بعلت موزون بودن آن، آن را سروناز انواع گیاهان زینتی در گلخانه میخوانند. برگ بیدی یکی دیگر از انواع گیاهان زینتی که به راحتی در آپارتمان رشد میکند. یکی از جذابیت های این گیاه جوانه های کوچکی است که روی ساقه هایش زده و از گیاه مادر آویزان می شود، این جوانه ها می توانند روی گیاه اصلی مانده یا با انتقال آن ها به گلدان های دیگر هر یک به گیاه کامل تبدیل شوند. فیکوس لیراتا به نور کافی برای سبز ماندن برگ هایش نیاز دارد و با این که در طبیعت جنگلی در نقاط سایه دار رشد می کند اما برای نگهداری در اتاق خواب اگر در معرض نور غیر مستقیم یک پنجره قرار داشته باشد رشد بهتری خواهد داشت.

۲٫ سپس باید قلمه ای که از گیاه جدا کردید را در یک بستر مرطوب و حاوی خاک مناسب بکارید، ترجیحا خاکی که استفاده می کنید حاوی کوکوپیت، ماسه و پرلیت باشد و همچنین از میزان و قدرت زهکشی گلدانتان مطمئن شوید. خاک مناسب این گیاه خاک لومی، گچی، شنی مرطوب و با زهکشی خوب است و بهتر است در خاک های سنگین کاشت نشود. خاک: این گیاه برای رشد خود خاک لومی و ماسه که دارای قدرت زهکشی خوب است را می پسندد. در صورتی که می خواهید ریشه دهی قلمه تان به سرعت اتفاق بی افتد می توانید از هورمون ریشه زایی استفاده کنید سپس آن را درون خاک بکارید. دما: برخلاف نام گل یخ این گیاه نسبت به سرما حساس می باشد البته تا حد زیادی در سرما مقاومت دارد اما نباید در دمای پایینی از آن نگه داری شود، این گیاه بیشتر دوستدار دمای بالایی می باشد و تا حد بسیار زیادی هم می تواند دمای بالا را تحمل کند. دما: مناسب ترین دما برای نگهداری ار پیچ گلسین ۱۱ درجه سانتی گراد است، میزان تحمل سرما این گیاه ۰ درجه و میزان تحمل گرما این گیاه تا ۳۵ درجه می باشد. لذا گلخانه هايي كه ارتباط كمتري با فضاي خارج دارند و يا گلخانه هايي كه تبادل گازي كمي دارند و در معرض رفت و آمدهاي مكرر و متوالي نيستند براي مصرفCo2 مناسب تر هستند.

برگ های گیاه آدنیوم تقریباً پهن و کوتاه هستند. یکی دیگر از گیاهان مقاوم به سرما و گل های سرما دوست، گیاه برگ انجیری است. انواع مختلف درختچه بداغ نسبت به بسیاری از خاکها مقاوم هستند، حتی خاکهایی که برای بسیاری از گیاهان دیگر سنگین بوده یا دارای مقادیر بالایی از آهک هستند. زمانی که سطح بالایی خاک به دلیل تبخیر رطوبت از دست می دهد دوبار خاک گلدان رطوبت حصیر را جذب می کند. تحقیقات نشان میدهند گیاهان چوبی در فصل رشد به صورت فعال مواد مغذی را از خاک جذب میکنند. سخاوتمند بودن و به اشتراک گذاشتن آنچه که دارید، عامل مهمی در جذب رفاه و ثروت است. در سالهای اخیر، استفاده از پوششهای پلیکربنات برای دیواره گلخانهها بسیار رایج شده است. شن برای کاشت قلمه مناسب است.

یکی دیگر از گلهای آویز آپارتمانی زیبا پتوس نقرهای است. در این مقاله شما را با 20 نوع از انواع گلهای اپارتمانی و روش نگهداری انها آشنا کردیم. همچنین برای مطالعه بیشتر به شما توصیه میکنیم مقاله “گل و گیاهان مقاوم به گرما و کم آبی” مطالعه کنید و با گیاهان مقاوم در برابر گرم ها و برای پرورش در فصل در تابستان آشنا شوید. در مقالات گذشته به بررسی نحوه پرورش و نگه داری گل بنجامین در منزل پرداختیم در این مقاله به شما در جهت پرورش بهتر گل شمعدانی کمک خواهیم کرد. اگر می خواهید به رشد گیاهان خود کمک کنید می توانید در طول سال چند بار آن را به مکانی با نور غیر مستقیم منتقل کنید تا رشد بیشتری داشته باشند. گل چمچه ای یا اسپاتی فیلوم یکی از مقاوم ترین و محبوب ترین گیاهان آپارتمانی و گزینه عالی برای اتاق خواب می باشد زیرا برگ های براق آن در مکان با نور زیاد یا نور کم به خوبی رشد می کند و ریشه آن به هر سطح آبیاری عادت می کند. این گیاه یکی از رایج ترین گیاهان آپارتمانی است که معمولا به دلیل برگ های بزرگش مورد توجه قرار می گیرد. این گل زینتی در گلخانه ها با مراقبت درست به خوبی رشد کرده و گل می دهد، اگرچه این شرایط ایده آل معمولا در اتاق خواب های معمولی فراهم نمی باشد اما این گل های رنگارنگ علاوه بر شادابی و رنگ و لعابی که به چهره اتاق خواب می بخشند به تصفیه هوای اتاق نیز کمک می کنند که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.

از جمله گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما، بنفشه آفریقایی است که تنوع رنگی مختلفی دارد و اغلب در تمام طول سال به گلدهی خود ادامه می دهد. بنفشه آفریقایی را باید در طول زمستان زیر پنجره های جنوبی قرار داد که با دریافت نور رشد کرده و زیبایی را به محیط اطراف خود ببخشد. در این قبیل گیاهان گلخانهای میتوان گلهایی مثل نرگس، لاله، سنبل، حسرت، شقایق، چیونودوکسا، عنصل و گل زعفران را پرورش داد. پرورش گل شمعدانی در منزل و آپارتمان ها دارای نکات ساده و بسیار مهمی است که با رعایت این مراحل میتوان یکی از خاطره انگیزترین گل ها را به خوبی در منزل خود پرورش داد. راه اندازی یک گلخانه پرورش و کاشت گیاهان آپارتمانی گرچه بسیار سودمند است ولی نیاز فراوانی به یادگیری مراحل کاشت و داشت دارد. استفاده از شیشه برای ساخت پوشش انواع گلخانه یک ایراد بزرگ دارد و آن هم بالا بودن ضریب انتقال حرارت شیشه است؛ این موضوع ممکن است به سلامتی محصولات درون گلخانه آسیب وارد کند.

۴٫ در طول مدتی که زمان می برد تا قلمه ریشه دارد شود هر روز خاک را چک کنید چرا که باید همیشه مرطوب باشد (نه خیس)، شما می توانید برای اینکه به ریشه دهی قلمه تان کمک کنید محیطی گلخانه ای فراهم نمایید، این کار را می توانید با استفاده از کشیدن پلاستیک بر روی گلدان و ایجاد کردن چند سوراخ برای تهویه مطلوب انجام دهید. کوددهی: جهت رشد مطلوب گل یخ می توانید در زمان های معینی اقدام به کوددهی گیاه کنید، زمان کودهی باید ۱ مرتبه در اواخر فصل بهار و ۱ مرتبه دیگر در اواسط فصل تابستان توسط کودهای مایع انجام شود.

این آتشکده در پنج کیلومتری جاده نیم ور و نزدیکی روستای آتشکوه قرار دارد و مورخان بنای این آتشکده را متعلق به دوره ساسانیان دانسته و معتقدند که براساس شواهد و قرائن، بنای آن تا قرن چهارم هجری مورد استقاده است. ۱٫ برای کاشت گل یخ از طریقه قلمه باید از ساقه های گل یخ استفاده کنید، ساقه ای سالم به طول ۶ سانتی متر توسط یک چاقو تمیز از گیاهتان جدا کنید، برگ هایی که در انتهای ساقه وجود دارد را بکنید چرا که از میزان ریشه دهی آن کم می کند و فقط ۲ عدد برگ بر روی ساقه باقی بماند.

وی با بیان این که طبق اطلاعات غیر رسمی ۷۰ درصد تولید گل و گیاه زینتی ایران را گل های شاخه بریده، ۲۰ درصد را گیاهان گلدانی و ۱۰ درصد بقیه را سایر محصولات زینتی (فضای سبز) تشکیل می دهد اظهار داشت: حدود ۳۰، ۴۰ درصد گل و گیاهان زینتی تولیدی از طریق بازارهای عمده فروشی پخش می شود. نخل شامادورا در طبیعت گواتمالا در نواحی که سایه جزئی یا کامل دارند به خوبی رشد می کند، به همین دلیل برای مکان هایی همچون محیط کار، مراکز خرید و سایر فضاهای داخلی و آپارتمانی که فاقد نور طبیعی هستند انتخاب مناسبی می باشد.

پیچک انگلیسی در نور کم و زیاد به خوبی رشد می کند و قرار دادن آن در سبدهای آویزی یا در یک سمت میز بسیار زیبا خواهد بود، این گیاه با آبیاری کم نیز میانه خوبی دارد. به گزارش ایسنا، دکتر پژمان آزادی، رئیس پنجمین کنگره ملی و بینالمللی گل و گیاهان زینتی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: در این کنگره که با مشارکت دانشگاه شیراز، انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران و پژوهشکده گل و گیاهان زینتی ایران به صورت حضوری و مجازی برگزار میشود، علاوه بر ارائه آخرین یافتههای پژوهشی محققان داخلی و خارجی در قالب سخنرانی و پوستر، اساتید و محققان برجسته داخلی و ۱۵ سخنران کلیدی از کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان، انگلستان، استرالیا، ترکیه، چین، مکزیک، لهستان و ایتالیا نیز سخنرانی میکنند. علاوه بر اینکه میتوانید محصولتان را به سرتاسر کشور بفرستید، از کشورهای دیگر هم مشتری پیدا کنید و یک برند بینالمللی داشته باشید. پس از معرفی بهترین گیاهان مناسب دستشویی در مطالب پیشین سایت کوکا؛ اینبار در ادامه قصد داریم به معرفی 10 گیاه مناسب برای اتاق خواب بپردازیم، با ما همراه باشید. متأسفانه این گیاهان آپارتمانی تنها مدت کوتاهی پس از گلدهی زندگی میکنند. پس باید قیمت مناسبی داشته باشند تا بتوانند راهی به درون منازل ما باز کنند.