ویژگی‏ های توسعه یافتگی و عدم توسعه یافتگی اقتصادی مجموعه شرکت های بین المللی گروه یثربی | artofmarketing

استفاده از واژه‌های جهان اول، دوم و سوم نوع از مُدافتاده جهان از دیدگاه جغرافیای سیاسی در زمان جنگ سرد است. © کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به سایت دیپلماسی ایرانی و استفاده از مطالب با ذکر منابع بلا مانع است. اگر کشور، بازده مورد انتظار سرمایه گذاران را برآورده نکند، سرمایه گذاران پول خود را از کشور خارج می کنند تا بازدهی بیشتری را بدست آورند.

  • اقتصاد در آلمان با نوآوری و تمرکز قوی بر صادرات برتری بیشتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد.
  • این تغییرات باعث جذب کارآفرینان شده، و همینطور افرادی که در میانه این رشد ظاهراً بی پایان به دنبال فرصتی برای پول درآوردن هستند.
  • كشور سرسبز هندوستان این روزها مبدا و مقصد بسیاری از پیشگامان صنعت فناوری اطلاعات است.
  • چندان دور از انتظار نیست که ظرف 20 سال آینده فقر و ثروت کشورها تنها با این معیار قابل اندازه گیری خواهد بود.
  • از آنجایی که یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است، اگر قصد سفر به هند داشته باشید، با خدمات پرداخت ارزی کافه ارز می‌توانید پرداخت هزینه ویزای الکترونیکی هند را انجام دهید.
  • رشد اقتصادی بالاتر همچنین منجر به درآمد مالیاتی اضافی برای هزینه های دولت می شود که دولت می تواند از آن برای توسعه اقتصاد و یا برطرف کردن کسری بودجه استفاده کند.
کشور آلمان در رتبه چهارم در میان قدرت‌ های اقتصادی جهان قرار گرفته است و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2020 برابر با 3.85 تریلیون دلار بوده است. آلمان صادرکننده برتر وسایل نقلیه، ماشین‌آلات، مواد شیمیایی و سایر کالاهای تولیدی بوده و دارای نیروی کار بسیار ماهر است. بر اساس گزارش PwC، اقتصاد دومین کشور پرجمعیت جهان نیز در سه دهه آینده رشدی چشمگیر خواهد داشت – میانگین سالی پنج درصد، که بین کشورهای در حال توسعه از سریع‌ترین‌هاست.

کانادا

در سال 2020 به علت همه‌گیری ویروس کرونا نرخ بیکاری افزایش قابل‌توجهی داشت و از 4.9 در سال 2019 به 6.4 درصد در سال 2020 درصد رسید؛ اما در سال 2021 نرخ بیکاری با 5.4 درصد کاهش یافت که علت آن افزایش تولیدات این کشور و برنامه‌های حمایتی از دستمزدها است. از دهه 1990، رشد صنعت هوافضای آلمان تقریباً چهار برابر شد و تا سال 2019 بیش از 40 میلیارد یورو درآمد ایجاد کرد. خودروهای آلمانی با نوآوری، ایمنی و طراحی منحصربه‌فردی که دارند در تمام قاره‌ها از آسیا تا آمریکا ارزش زیادی داشته و طرفداران زیادی دارد.

پنج ابر قدرت حاکم بر جهان در سال ۲۰۵۰ میلادی

اما وضعیت در مجله خبری هنر مارکتینگهای جهان سوم وخیم تر است چرا که رسانه ها در کشورهای جهان سوم مستقیما توسط دولتها اداره می شوند و بازتاب دهنده نظرات دولت ها هستند و سعی دارند از این طریق برمردم اثر بگذارند. با این وجود تعمیق این نابرابری ها و مسایل و مشکلاتی که در کشورهای جهان سوم وجود دارد چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. به عنوان مثال تعداد کشته شدگان مجموع دو جنگ اول و دوم جهانی در طول ۱۱ سال، ۳۰ میلیون نفر بود اما فقط طی یک سال، ۱۵ میلیون نفر براثر گرسنگی جان خود را در جهان از دست داده اند تا نشاندهنده عمق فاجعه در کشورهای جهان سوم باشد. در کنار اصطلاح جهان سوم، عناوین و اصطلاحات دیگری نظی عقب مانده، عقب نگه داشته شده، در حال توسعه، توسعه نیافته، کم رشد، فقیر، استعمار زده، وابسته، پیرامونی، قمر و جنوب نیز به کار می رود.

http://beautyreview.ir

جهان با سرعتی بسیار بالا به جلو حرکت می‌کند و اقتصاد به عنوان یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین علوم، نقشی بسیار مهم را در این پیشرفت دارد. موارد زیادی در تبدیل شدن به قوی ترین کشور اقتصادی دنیا نقش دارند که اقتصادهای برتر دنیا به خوبی از آنها آگاه هستند. در ادامه، ضمن معرفی برخی از این فاکتورها، شما را با بزرگ ترین اقتصاد های جهان در 2021 آشنا خواهیم کرد.

۵. آلمان