چای سفید چیست و هرآنچه که باید درمورد آن و تهیه این چای بدانیم؟ کافی مافی | OkChay

برگ‌های سبز گیاه توسط چای‌کاران جمع‌آوری و برداشت می‌شه و در چند مرحله خشک ‌شده و به دست مصرف‌کننده می‌رسه. مهم‌ترین مرحله در این بین که به تخصص زیادی نیاز داره، تخمیر یا اکسایش هست. در ایران نیز از ترکیب چای سیاه با سایر گیاهان دارویی دمنوش های خوش طعم و عطر با خواص درمانی فراون تهیه می شود. حدود ۷۰% از چای مصرف شده در انگلستان را چای سیاه تشکیل می‌دهد.

چای سفید چیست و هرآنچه که باید درمورد آن و تهیه این چای بدانیم؟ کافی مافی | OkChay

چای سیاه در طب سنتی پیش از اینکه به‌عنوان نوشیدنی مصرف شود، برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفت. چای سیاه منبع عالی آنتی‌اکسیدان‌ها است که نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارند. با توجه به این موضوع، در این مقاله قصد داریم به فواید چای سیاه، این نوشیدنی پرطرفدار، بپردازیم. میزان رطوبت، تنظیم دمای مناسب و مدت زمانی که برگ‌های این گیاه باید در این فرآیند قرار بگیرن، از جمله عوامل مهم در اکسیداسیون صحیح هستن.

خواص چای برای ایمنی بدن

طعم این نوشیدنی بیشتر شبیه یک آبگوشت پرملات می‌شود تا چای، و ممکن است افرادی که عادت به نوشیدن آن ندارند با دیده اغماض آن را دارای طعمی مطلوب بیان آماده سازی چای سبز کنند. افزودنی‌های متداول به چای شامل شکر یا عسل، لیمو، شیر، عصاره میوه جات است. برخی از کارشناسان از افزودن خامه به آن به دلیل تقویت بیش از حد طعم آن خودداری می‌کنند. آنچه از این قاعده مستثناست، استفاده از چای‌های بسیار مقوی همچون معجون چای جزایر فریزلند شرقی است. اما، تصور بر این است که شیر مقدار ماده تانین باقی‌مانده را خنثی کرده و اسیدیته آن را کاهش می‌دهد.

خواص چای سیاه برای جلوگیری از پیری زودرس

مصرف منظم این نوشیدنی به کاهش بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی، از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، سطح تری گلیسیرید بالا و چاقی کمک می‌کند. مطالعه دیگری نشان داد کسانی که سه فنجان چای سیاه در روز می‌نوشند، ۱۱ درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی دارند. افزایش سطح قند خون ممکن است خطر ابتلا به عوارض سلامتی مانند دیابت نوع 2، چاقی، بیماری‌های قلبی – عروقی، نارسایی کلیه و افسردگی را افزایش دهد. این دمنوش سیاه به افزایش استفاده از انسولین در بدن کمک می‌کند.

  • چای نقش مهمی را در فرهنگ آسیا به عنوان یک نوشیدنی پرمصرف، شفابخش و نیز نمادین از موقعیت اجتماعی در طول سده‌ها، ایفا نموده‌است.
  • البته، اگر چای در داخل یک لیوان دسته دار دم شود، زمانی که چای کیسه‌ای برداشته شد باید شیر به آن افزوده شود.
  • این مطالعات خواص بی‌نظیری از چای سبز را کشف کرده که در نوع خود می‌تواند دمنوش بسیار مفیدی برای سلامتی باشد.
  • به عنوان مثال، در زبان برمه ای ( زبان میانماری و زبان قبایلی در بنگلادش ) به برگ های چای ، lakphak گفته می شود .