کتاب اقتصاد خرد پژوهشکده الزهرا | artofmarketing

می‌توان به مجله خبری هنر مارکتینگ تعاملات بازار و شرکت‌ها در بازار برای کالاها و خدمات مشخصی پرداخت یا می‌توان عملکرد اقتصاد را به صورت کلی در نظر گرفت که جمع فعالیت‌های صورت گرفته به واسطه تصمیم‌گیرندگان در این نوع بازارها است. از گذشته تا به امروز دانش اقتصاد نیز به ۲ شاخه بزرگی تقسیم شده است. اقتصاد خُرد به مطالعه چگونگی تصمیم‌گیری خانواده‌ها و شرکت‌ها و چگونگی تعاملات آن‌ها در بازارهای مشخص اختصاص یافته است. اقتصاد کلان به مطالعه پدیده‌های اقتصادی در سطح کلان اقتصاد توجه میکند. مانند چای و قهوه که افزایش قیمت چای سبب افزایش مصرف یا تقاضای کالای جانشین( قهوه) می شود و برعکس . مطالعه یک واحد اقتصادی مثل یک بنگاه، یک خانوار، یک کالای خاص، و یا یک بازار در حوزه اقتصاد خرد می‌باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟

چیزی که به این نتیجه می‌رسد این است که ریاضیات مورد نیاز برای درک کامل اقتصاد خرد ساده‌تر می‌شود، به طوری که با پیشرفت کتاب، محاسبات به‌طور پیوسته سخت‌تر می‌شود. Vohra همچنین از مثال‌های دنیای واقعی استفاده می‌کند تا مفاهیم را آسان‌تر درک کند، و این یک افزونه عالی برای کتابخانه اقتصاد خرد شما است. این کتاب درسی اقتصاد خرد اکنون در ویرایش هفتم خود یکی از پرکاربردترین و معتبرترین کتاب های درسی است. این کتاب با ارائه یک نمای کلی از همه اصول اساسی رشته اقتصاد خرد، برای یک کتاب درسی متراکم دانشگاهی نیز به‌طور شگفت‌انگیزی قابل دسترسی است. این در فصل‌های کوتاهی تنظیم شده است، مانکیو خود یک اقتصاددان بسیار محترم است، و حتی برای افراد عادی نقطه شروعی عالی است. این روش‌ها تلاش می‌کنند رفتار انسان را به زبان ریاضی عملکردی نشان دهند، که به اقتصاددانان اجازه می‌دهد تا مدل‌های قابل آزمون ریاضی از بازارهای فردی را توسعه دهند.

موارد استفاده از اقتصاد خرد

در اقتصاد خرد ، رفتار خرید گروه های انفرادی مورد بحث و بررسی است در حالی که در مبحث کلان، همه چیز را در سطح ملی و عظیم رصد می کند و کاری به عرضه و تقاضا در مقیاس خرد و بنگاه ها ندارد. در مبحث خرد ، رفتار تولید کننده و پشتیبان کننده کالا و خدمات در چرخه قیمت گذاری کالا و خدمات، تحلیل می شود. در حالی که اقتصاد کلان، به مباحثی چون بیکاری، اشتغال، رشد ناخالص ملی، سطح عمومی قیمت ها و درآمد ملی اشاره دارد.

زمینه‌های مهم در علم اقتصاد خرد[ویرایش]

رکود به حدی پیش رفت که تولید ناخالص ملی برخی کشورها ۳۰ %، سطح عمومی قیمت‌ها ۳۳ % و نرخ بیکاری به ۲۵ % کاهش یافت. در دهه ۱۹۳۰ جان مینارد کینز پایه‌های اقتصاد کلان را پایه‌ریزی نمود. وی علاوه بر رد پایه‌های اقتصاد کلاسیک، نگاه را از سطح خرد به سطح کلان تغییر داد و برای دولت در اقتصاد نقش ویژه‌ای قائل شد.

  • اگر یک تولیدکننده قیمت خودروها را افزایش دهد، اقتصاد خرد مثبت می گوید مصرف کنندگان تمایل به خرید کمتر از قبل خواهند داشت.
  • بعد از تسلط در درس ریاضی انتخاب منابع اقتصاد خرد از اصلی ترین مواردی است که به یادگیری داوطلبان کمک می کند.
  • همه این ها را با مدل های ریاضی، می توان اثبات، پیش بینی و بررسی و ارزیابی کرد.
  • مارشال در کتاب‌اش با عنوان “اصول اقتصاد‌” مفاهیم مطلوبیت مصرف‌کننده، منحنی تقاضا، و کشش قیمتی تقاضا را قاعده مند کرد.

اگرچه در این دیدگاه، موضوع مورد مطالعه فرد یا افراد و بنگاه‌ها و گروه‌ها بوده است ولی چنین می‌پنداشتند که همین افراد و گروه‌ها و بنگاه‌ها در سطح خرد، کل جامعه را تشکیل می‌دهند. لذا اگر افراد به تعادل برسند، می‌توان نتیجه گرفت که کل جامعه نیز به تعادل دائمی می‌رسد. اما در انتهای دهه ۱۹۲۰، این عمل اتفاق نیفتاد و کشورها به دنبال اعمال یک سیاست انقباضی به تعادل دائمی خود بر نگشتند و دچار رکود شدید شدند. فرجی، یوسف، تئوری اقتصاد خرد، تهران، شرکت چاپ و نشر وابسته به موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، ۱۳۸۵، چاپ هفتم ص۸. ۴- تطبیق و تشریح مسائل و مشکلات اقتصادی کشور با موضوعات مطرح شده در کلاس و ارائه راهکارهای علمی براساس مطالب تدریس شده. از آقای دکتر سعدوندی بسیار ممنون و سپاسگزارم که با تلاش و همت ستودنی این دوره های مفید و کاربردی رو در اختیار عموم قراردادند.

http://beautyreview.ir