کتاب نظریه و مسائل اقتصاد خرد اثر فرود بیات بقایی ، کامران رحیمی | artofmarketing

با نگاهی به سؤالات کنکورهای گذشته می‌توان دریافت که سؤالاتی که از مجله خبری هنر مارکتینگ درس اقتصاد خرد طرح شده ۱۰ سؤال و مابقی سؤالات (۱۰ سؤال) از درس اقتصاد کلان مطرح شده است. بنابراین، برای کسب حداقل نمره قابل قبول، می‌توان تنها درس اقتصاد خرد یا اقتصاد کلان را مطالعه کرد و نیازی به مطالعه هر دو درس که مباحث متفاوتی را بیان می‌کنند، نیست. اما برای کسب نمره ممتاز و عالی، این کار به هیچ عنوان کافی نیست و تسلط کامل بر هر دو درس ضروری خواهد بود. این کتاب تلاش می کند تا دقیقاً نحوه آموزش اقتصاد خرد را تغییر دهد، با شروع با اساسی ترین اصول که فقط شامل یک متغیر است و به طور پیوسته پیچیده تر می شود.

ممکن است دولت مقرراتی در مورد ادغام شرکت‌ها وضع کند یا موانع ورود را کاهش دهد. همچنین، دولت انگلستان با ملی کردن، وضع قوانین استخدامی و مقررات قانونی برای تامین کنندگان، از کارکنان و تامین کنندگان در برابر سوء استفاده از اختیارات انحصاری محافظت می‌کند. این امکان وجود دارد که محصولات قنادی جان با سطح قیمت‌هایی که برای آن‌ها تعیین کرده است با استقبال کافی روبه‌رو نشود، یعنی تقاضا به اندازه کافی نداشته باشد یا جان با نبود نیروی کار ماهر مواجه شود. او به کارکنانی متعهد و سخت کوش نیاز دارد که ماهر باشند و به همان اندازه از پخت و پز لذت ببرند. همچنین به یک باریستا، یک صندوق دار، یک نظافتچی و یک شیرینی پز نیاز دارد.

http://beautyreview.ir

به این منظور بهتر است با منابع اقتصاد خرد آشنا شوید و همچنین اهمیت و پیش نیاز های اساسی برای مطالعه و فرا گیری این درس را بدانید. در زمینه ریاضی لازم است تا با مباحثی مثل جبر و احتمال آشنایی داشته باشید و علاوه بر آن کلیات اقتصادی را هم تا حدودی بدانید. ساختار بازارها در اقتصاد خرداقتصاددانان همچنین از اصول اقتصاد برای پیش‌بینی اینکه چگونه تقاضا برای یک محصول یا خدمات تحت تأثیر تغییر قیمت قرار می‌گیرد یا اینکه شرکت با افزایش هزینه‌های ورودی تا چه حد ممکن است تولید را کاهش دهد، استفاده می‌کنند.

نیاز به مشاوره دارید؟

این علم به بررسی ریز ترین تصمیم گیری های فردی یا جمعی در خانواده ها می پردازد و میزان مخارج، پس انداز و یا نحوه انتخاب اعضا در رابطه با یک خرید را در جزئی ترین سطوح بررسی می کند. هیچ کالا یا محصولی در دنیا فروخته نمی شود مگر این که قیمت آن مشخص باشد. صنعت خودروسازی، بازار محصولات انرژی (نظیر نفت و گاز)، صنایع مواد غذایی و هواپیماسازی تنها نمونه‌هایی اندک از بازارهای انحصار چندجانبه هستند. از آنجایی که در بازار انحصار چندجانبه رفتار هر یک از بنگاه‌ها بر دیگری تاثیرگذار است، در نتیجه روش‌های رسیدن به قیمت و مقدار تعادلی معادل حداکثر سود، با توجه به تعداد فروشندگان، ساختار بازار، اطلاعات در دسترس و بسیاری عوامل دیگر متغیر است. مثلاً اختلاف ممکن است در نوع جنس و طرح کلى کالاها (مانند صنایع اتومبیل‌سازی) و یا فقط در مارک محصولات (مانند صابون‌هاى دستشویى با مارک‌هاى مختلف) باشد. به‌عنوان مثال، صنایعى که خصوصیات آن‌ها شبیه انحصار چند جانبه مى‌باشد عبارتند از صنایع سیمان، صنایع آلومینیوم و صنایع ذوب آهن در آمریکا.

  • شرکت‌ها و سازمان‌ها با استفاده از اقتصاد خرد می‌توانند تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.
  • برای مثال اگر قیمت موبایل بالا برود، تمایل مصرف کنندگان به خرید پایین می آید یا اگر یک معدن مس در کالیفرنیا فرو بریزد، قیمت مس در جهان بالا خواهد رفت.
  • در واقع اقتصاد خرد ، به بررسی تحلیل بازار، تحلیل رفتار مصرف کننده و تقاضای خانوار ها در خرید کالا و خدمات می پردازد.
  • همچنین به یک باریستا، یک صندوق دار، یک نظافتچی و یک شیرینی پز نیاز دارد.

اقتصاد کلان شاخه ای از علم اقتصاد است که تصویری اساسی را به تصویر می کشد. خود را با اقتصاد در مقیاس گسترده بررسی می کند و چندین موضوع از یک اقتصاد در نظر گرفته می شود. مسائلی که یک اقتصاد با آن مواجه است و پیشرفتی که آن ایجاد می کند به عنوان بخشی از اقتصاد کلان سنجیده و درک می شود. این دسته از داوطلبان نیازمند آن هستند که وقت و انرژی بسیار زیادی برای روند آماده سازی خود برای آزمون بگذارند.

کتاب پول راستین دیجیتال