گوشی شیائومی K50 با ظرفیت 128 12 گیگابایت

شرکت شیائومی برای طراحی این گوشی مخصوص گیمرها تمام تلاش خود را انجام داده تا یک طراحی کاملا جدید و منحصربفرد را ارائه کند. همان طور که قبلا بیان شد، طراحی گوشی k50 شیائومی از خودروهای فرمول 1 الهام گرفته شده و دارای خطوط و انحناهای زیبایی است که ظاهر گوشی را دوچندان چشم نوازتر و کاربرپسندتر کرده است. در فریم سمت راست گوشی دو دکمه یا در اصطلاح تریگر وجود دارد که مخصوص بازی می باشد و در بین این دو تریگر بازی، دکمه پاور دستگاه قرار گرفته است. در فریم سمت چپ گوشی شاهد قرار گیری میکروفن، دکمه های تنظیم صدا و اسلات سیم کارت هستیم. بخش پشتی دستگاه از جنس شیشه سیاه و فریم ها از جنس آلومینیوم طراحی شده اند.

طراحی k50 gaming

البته از رفرش ریت 120 هرتزی آن نیز نباید به سادگی گذشت که پیمایش در صفحات وب و به خصوص بازی کردن را برای شما روان‌تر از همیشه می‌کند. چیپست Dimensity 8100 که یکی از اصلی‌ترین رقیب‌های تراشه معروف Snapdragon 8 Gen1 محسوب می‌شود، توانسته امتیاز بسیار بالایی در بنچمارک آنتوتو کسب کند. همچنین CPU تراشه‌ی گوشی شیائومی k50 هشت هسته‌ایست که شامل 4 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز می‌شود. آخرین کلاستر نیز از 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A510 ساخته شده که عمده تمرکز آن روی عملکرد‌های ساده پردازنده است. همچنین در زمان‌هایی که گوشی شما پس از ساعت‌ها بازی کردن بیش از حد گرم شود، هشدار‌هایی را دریافت خواهید کرد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود. تنظیمات تریگر‌های گیمینگ فیزیکی گوشی نیز در دسترس است تا کاربران بتوانند شخصی سازی‌های خود جهت داشتن بهترین عملکرد را بر روی گوشی اعمال کنند.

قیمت گوشی k50 گیمینگ در نسخه‌ی پایه حدودا 520 اعلام شده که اگر نسخه AMG Edition را مد نظر داشته باشید، بدون شک قیمت متفاوتی خواهد داشت. دوربین های این گوشی سه‌گانه می باشد و در باکسی مربعی شکل قرار گرفته اند که دوبین اول از سنسور 108 مگاپیکسلی پشتیبانی می کند، لنزی که در داخل این گوشی قرار دارد واید نام دارد این دوربین از فوکوس خودکار و تشخیص فاز مختلف نیز بهرمند است. اندازه گوشی شیائومی ردمی k50 ultra هم در طول 163.1 میلی متر و در عرض 75.9 میلی متر می باشد، و ضخامت این گوشی هم 8.6 میلی متر است. این ابعاد نشان می دهد که گوشی خیلی بزرگ نیست و جم و جور و نازک می باشد. اسکنر اثر انگشت گوشی Xiaomi Redmi k50 ultra در زیر صفحه نمایش قرار دارد که از سرعت بالایی در بار کردن قفل گوشی دارد و نوع آن هم نوری است. در واقع انتظاری از دوربین این گوشی نداشتیم اما با این حال، دوربین سه گانه 64، 8 و 2 مگاپیکسلی گوشی شیائومی ردمی K50 Gaming، شما را دست خالی نمی‌گذارد.

در سخت‌افزار k50 گیمینگ تراشه‌ی NFC نیز وجود دارد که در کشور‌های پشتیبانی کننده از این قابلیت بسیار کاربردی خواهد k50 gaming بود. بعنوان مثال می‌توانید پردازنده گوشی خود را بر روی حالت Perfromance قرار دهید تا از بالاترین حد توان خود استفاده کند. علاوه بر دوربین اصلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو هم برای این گوشی تعبیه شده‌ است. در سوی دیگر این گوشی نیز دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با سنسور IMX596 قرار دارد. برخی از محصولات میجیا شامل جارو برقی هوشمند میجیا، مسواک برقی میجیا، پرینتر چاپ عکس میجیا، دوربین اتوموبیل میجیا، کتری برقی میجیا و بسیاری از محصولات متنوع دیگر می‌باشد که از حوصله‌ی این بحث خارج است. تراکم پیکسلی در گوشی ردمی K50 شیائومی در هر اینچ، ~۴۴۶ پیکسل بوده و که نشان می‌دهد صفحه نمایشگر این گوشی چه وضوحی دارد چون در هر اینچ می‌تواند حدود ۴۴۶ پیکسل را در خود جای دهد.

در کمال تعجب، شیائومی تو بخش طراحی خیلی اتفاق جدیدی رو رقم نزده و ردمی کی 50 گیمینگ ادیشن از نظر طراحی خیلی به نسل قبلیش یعنی Redmi K40 Gaming شباهت داره. گوشی k50 شیائومی در چهار رنگ آبی، مشکی، طوسی و سبز عرضه شده و تنوع رنگی مناسبی دارد. در مجموع اگر سخت‌افزار ردمی k50 گیمینگ را زیر ذره‌بین قرار دهیم، هیچ ایرادی به آن نمی‌توان وارد کرد و باید گفت که شیائومی گوشی جدید گیمینگ خود را با تمامی قوا به میدان آورده است. «تمامی کالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است. درکل شاهد یک گوشی خوش ساخت هستیم که کیفیت ساخت خوبی دارد و می‌توانید برروی آن حساب باز کنید و با مقاومتی که دارد می‌تواند ضربات کوچک را به راحتی تمام تحمل کند و مشکلی نیز برای گوشی پیش نخواهد آمد. بهتر است از قاب محافظ بدلیل پلاستیکی بودن گوشی استفاده کرده تا گوشی دچار خط و خس نشود ولی با استفاده از قاب پلاستیکی کدر، نمی‌توانید زیبایی قاب پشتی را مشاهده کنید.

اخبار و خواندنیهای Xiaomi Redmi K50

خوشبختانه ردمی k50 از بهترین و مقاوم‌ترین محافظ‌ها یعنی گوریلاگلس ویکتس استفاده کرده که بیشتر آن را در گوشی‌های پرچمدار می‌بینیم. با این پوشش محافظتی حتی در صورت زمین خوردن گوشی ردمی k50 ، بعیدست آسیب جدی و خاصی به نمایشگر شما وارد شود و می‌توانید با خیال راحت و بدون گلس از گوشی خود استفاده کنید. پنل جلو و پشت از شیشه ساخته شده تا علاوه بر زیبایی بیشتر این گوشی، حس خوبی هنگام دست گرفتن آن به کاربر القاء شود. سنسور اثر انگشت نیز روی کلید پاور تعبیه شده که نسبت به نسخه‌های اپتیکالی که در میان رده‌های شیائومی شاهد هستیم، سرعت و عملکرد بهتری دارد.

  • تنها ایرادی که در بخش طراحی گوشی Redmi K50 می توان بیان کرد، عدم پشتیبانی از جک 3.5 میلیمتری صداست.
  • در نور طبیعی نیز همه چیز عالی بود اما مزاحمت نویزها و سوسو زدن نور‌های متمرکز مثل لامپ‌ها کماکان در برخی عکس‌ها دیده می‌شوند.
  • باتری فوق دارای قابلیت شارژ سریع بوده و از شارژر 120 وات پشتیبانی می کند.
  • دوربین سلفی نیز در حالتی هول پانچ قرار گرفته تا فضای زیادی از نمایشگر نگیرد و نمای جلوی ردمی k50 زیبا بماند.
البته اگر عکاسی برای شما در اولویت باشد، با قیمت ردمی k50 گزینه‌های بهتری را می‌توانید خریداری کنید. این مدل به یک نمایشگر بی‌نظیر با تراکم پیکسلی فوق‌العاده و رفرش ریت 120 هرتزی مجهز شده که فیلم دیدن و وب‌گردی را برای شما لذت بخش‌تر از همیشه می‌کند. همچنین تراشه Dimensity 8100 که یکی از بهترین چیپست‌های مدیاتک و گوشی‌های هوشمند است در این مدل بکار رفته تا در اجرای هیچگونه بازی یا برنامه‌ای با مشکل مواجه نشوید. گوشی شیائومی k50 در بخش نمایشگر نیز عملکرد کم‌نظیری داشته و از یک پنل 6.67 اینچی OLED استفاده کرده که روشنایی بسیار بالایی دارد و حتی زیر نور مستقیم آفتاب به سادگی می‌توانید با آن کار کنید.

ارزش خرید این گوشی زمانی بالاتر می‌رود که متوجه می‌شوید k50 شیائومی قیمت 340 یورویی دارد. گوشی موبایل شیائومی Redmi K50 Pro یک گوشی خوب است که دارای مشخصات و امکانات خوبی می‌باشد. این گوشی همچنین دارای سخت افزاری مناسب بوده که می تواند اکثر پردازش‌های سنگین را به راحتی انجام دهد. نمایشگر این محصول نیز به شدت خوب بوده و می‌توانید برروی آن حساب باز کنید.

قابلیت ها

اگه اسپیکر مکالمه رو فاکتور بگیریم، 4 تا اسپیکر بالا و پایین گوشی تعبیه شده که شرکت JBL زحمت ساختنشون رو کشیده پس باید هم ازش انتظار یه کیفیت عالی رو داشته باشیم! کیفیت، بلندی و تفکیک صدا عالیه و تو بخش اسپیکر، این گوشی با عملکردش سر بلنده. روی این گوشی خبری از جک 3.5 میلی‌متری صدا نیست ولی میتونین با یه تبدیل تایپ سی به جک 3.5 میلیمتری از هدفون و هندزفری‌های گیمینگ سیمی هم استفاده کنین. ترکیب لنزهای ماژول سه گانه دوربین کاملاً بیانگر اینست که تمرکز اصلی در ساخت گوشی redmi k50 gaming بر روی گیم بوده و عکاسی در لیست اولویت‌ها نبوده است. با این حال ماژول دوربین از 3 سنسور که شامل لنز اصلی، اولتراواید و ماکرو می‌شود، ساخته شده است.

گوشی شیائومی K50 با ظرفیت 128 12 گیگابایت