ما پیشنهادات عملا مرتبط را برای بازاریابان ارائه می دهیم تا به آنها در مقابله با فرآیندهایی کمک کنیم که احتمال افشای شفاهی اطلاعات را در هنگام صحبت با دستگاه های متصل کاهش می دهد. علاوه بر این، ما در مورد اینکه چگونه فرازبان صوتی و صدای محیط ضبط شده در تعاملات شفاهی با دستگاههای متصل میتوانند به عنوان منابع داده جدید برای بهبود اثربخشی هدف، ویژگی و آگاهی از زمینه استفاده شوند، بحث میکنیم.
مورد علاقه سیاست گذاران
در یک جدید مجله بازاریابی در مقاله، ما با بررسی اینکه چگونه فناوری صوتی بر آنچه مصرفکنندگان به صورت شفاهی (از طریق ارائه داوطلبانه اطلاعات از طریق زبان) و همچنین غیرکلامی (با افشای غیرارادی اطلاعات از طریق فرازبان و صدای محیط) افشا میکنند، به این سؤال پاسخ میدهد.
آندریا بونزی، دانشیار بازاریابی، دانشگاه نیویورک، ایالات متحده آمریکا است.
برو به مجله بازاریابی
ما پیشنهاداتی را برای محافظت بهتر از مصرفکننده در برابر مکانیسمهایی ارائه میکنیم که ممکن است بهطور گمراهکننده احتمال افشای کلامی مصرفکنندگان را هنگام صحبت با دستگاههای متصل افزایش دهند. علاوه بر این، ما چالشهای حفظ حریم خصوصی جمعآوری و استفاده از اطلاعات استنباطشده از فرازبان صوتی و صدای محیطی که ذاتاً در تعاملات شفاهی با فناوری در پرتو قوانین حریم خصوصی ایالات متحده و اروپا گرفته شده است، بحث میکنیم.
دوم، ما در مورد اینکه چگونه فناوری صدا اجازه می دهد تا افشاهای غیرکلامی را که معمولاً غیرارادی هستند، ضبط کنیم، بحث می کنیم. وقتی مصرفکنندگان با دستگاههای متصل صحبت میکنند، فرازبان صوتی (مثلاً صدای صدای آنها یا نحوه بیان چیزی) و صداهای محیطی (مثلاً صداهای موجود در محیط فعلی و فعالیتها) ذاتاً ضبط میشوند و اطلاعات مصرفکنندگان را آشکار میکنند. ما یک نمای کلی از حالات مصرف کننده (به عنوان مثال، احساسات، شرایط سلامت، فعالیت های جاری) و ویژگی ها (عادات، قومیت، شخصیت، هویت) ارائه می دهیم که می توان از چنین افشاگری های غیرکلامی استنباط کرد.
مورد علاقه بازاریابان
تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که فناوری صدا می تواند افشاگری را افزایش دهد، اما همچنین کاهش دهد. از تحقیقات ما، سیاست گذاران می توانند درک بهتری از نحوه تنظیم جمع آوری و استفاده از اطلاعات افشا شده به فناوری صوتی به نفع رفاه مصرف کننده به دست آورند. به طور خاص، تجزیه و تحلیل ما نیازمند حفاظت از حریم خصوصی بالاتر برای اطلاعات افشا شده در تعاملات شفاهی با فناوری است.
از جانب: یوهان ملزنر، آندریا بونزی و تام میویس، «افشای اطلاعات در عصر فناوری صدا» مجله بازاریابی.
مقاله کامل را بخوانید.
اول، ما چارچوبی را ارائه میدهیم که پیچیدگیهای نحوه تأثیرگذاری فناوری صوتی بر احتمال افشای شفاهی اطلاعات توسط مصرفکنندگان را آشکار میکند. تحلیل ما نشان میدهد که صحبت با فناوری گاهی اوقات میتواند افشای کلامی را افزایش و گاهی کاهش دهد. چارچوب ما انگیزهای برای سنجش زمان و چگونگی فناوری صدا در اختیار مصرفکنندگان قرار میدهد تا احتمال افشای شفاهی اطلاعات را کاهش دهند.
ما در عصری زندگی میکنیم که مصرفکنندگان دائماً با دستگاههای فناوری متصل به اینترنت در تعامل هستند و هر زمان که این کار را انجام میدهند، اطلاعاتی درباره خودشان فاش میکنند. انتشار سریع فناوری صدا، نحوه تعامل مصرفکنندگان با دستگاههای فنآوری را از تایپ کردن به صحبت کردن تغییر میدهد و یک سوال مهم را مطرح میکند: آیا مصرفکنندگان در هنگام تعامل با فناوری بهجای دستی، اطلاعات بیشتر یا کمتری دربارهی خود نشان میدهند؟
تام میویس استاد شورای بازرگانان مدیریت خرده فروشی و رفتار مصرف کننده، دانشگاه نیویورک، ایالات متحده آمریکا بود.
منبع
یوهان ملزنر، استادیار بازاریابی، دانشگاه میامی، ایالات متحده آمریکا است.