فراخوان مقالات | مجله بازاریابی تعاملی: برندها و برندسازی در متاورس

استوارت روپر استاد بازاریابی و دانشیار نوآوری تحقیقاتی و تبادل دانش در مدرسه بازرگانی هادرسفیلد و عضو مرکز تحقیقات رفتاری است. او عضو کمیته علمی گروه آکادمی بازاریابی، برند، هویت و شهرت شرکت است. آثار او در مجلات برندهای برجسته ظاهر شده است.

در سال 2007، پیشگامان و پیشگامان فناوری پیش‌بینی کردند که دنیای مجازی که مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها و برندها می‌توانند در نهایت از طریق وب تجربه کنند به زودی به یک زمین بازی دیجیتال فراگیر آینده‌نگر تبدیل می‌شود که در آن مردم در سیل دائمی غرق خواهند شد. اطلاعات دیجیتال، چه سرگردانی در فضاهای فیزیکی یا غواصی در آن» (کیم 2021، ص 141). امروز، این “زمین بازی دیجیتال” پیش بینی شده دیگر صرفاً یک پیش بینی نیست، بلکه یک واقعیت واقعی است: متاورس اینجاست!

دانیلا آندرینی استاد بازاریابی و سرپرست نوآوری و دیجیتالی شدن در دانشگاه برگامو (ایتالیا) است. او عضو کمیته علمی آکادمی بازاریابی، برند، هویت و شهرت شرکت است. او در هیئت تحریریه مجلات برندهای برجسته حضور دارد.

جوآنا سزار ماچادو معاون رئیس آموزش جهانی در مدرسه بازرگانی کاتولیکا پورتو، دانشگاه کاتولیکا پورتوگوئزا، در پورتو است. او رئیس کمیته علمی آکادمی بازاریابی، گروه مورد علاقه ویژه برند، هویت و شهرت شرکت است. او در هیئت تحریریه مجلات برندهای برجسته حضور دارد.

محققان شروع به مفهوم‌سازی و تعریف فراجهان کرده‌اند و درک می‌کنند که چگونه می‌تواند فعالیت‌های بازاریابی و تجاری را متحول کند. علاوه بر این، آنها همچنین یک دستور کار تحقیقاتی را برای محققان بازاریابی و برند مرتبط با هوش (در دسترس بودن داده‌های بیش از حد)، نوآوری (مجازی‌سازی و جمع‌آوری بیش از حد)، ارتباطات (بیش‌پیوندی)، تجربه (ترکیب مجازی و فیزیکی)، رفتار مصرف‌کننده (هویت “تجسم مجدد” پیشنهاد کرده‌اند. ، و تدوین خط مشی (مالکیت، حریم خصوصی و چالش های اجتماعی). بر این اساس، نقش برندها در متاوره و تأثیرات و پیامدهایی که برندسازی می‌تواند در این زمینه جدید اعمال کند، هنوز مشخص نیست. با هدف کلی کاوش در این ناشناس، و کمک به توسعه بیشتر رشته مدیریت برند، این فراخوان مقالات در صدد ترویج و جذب بهترین آثار در مورد موضوع برای ارائه پاسخ به سؤالات تحقیقاتی فوری زیر است.

  1. چگونه و تا چه حد می‌توان لنزها و رویکردهای نظری سنتی که معمولاً برای بررسی پدیده‌های مرتبط با نام تجاری (به عنوان مثال، نظریه هویت اجتماعی، منطق غالب خدمات، نظریه کنشگر-شبکه، نظریه فرهنگ مصرف‌کننده، نظریه سیگنال‌دهی) اتخاذ می‌شوند، برای ایجاد مفهوم برندسازی در بازار تطبیق داد. زمینه غوطه ور فراجهان؟
  2. از منظر متاورس به عنوان یک رسانه جدید، چه جنبه هایی از برندسازی و تعاملات برند تقویت می شود یا در معرض خطر قرار می گیرد؟ چرا و چگونه؟
  3. کدام طرح‌های روش‌شناختی و پروتکل‌های تحلیلی برای اندازه‌گیری عملکرد برند در زمینه نوآورانه متاورس مناسب‌تر هستند؟ آیا معیارهای سنتی برند هنوز موثر هستند یا معیارهای جدید مرتبط با نام تجاری برای برآوردن ویژگی های منحصر به فرد متاورس مورد نیاز است؟
  4. چگونه متاورس بر بحث فعلی در درک جوامع برند آنلاین و ایجاد مشترک برند تأثیر می گذارد یا به چالش می کشد (هسیه و چانگ 2016)؟
  5. شیوه مدیریت برند چگونه در متاورژن تکامل می یابد؟ چگونه بر ارزش ویژه برند تأثیر می گذارد؟
  6. محرک‌های نوآورانه برند که سازمان‌ها می‌توانند در متاورژن به کار گیرند، چیست؟ محرک‌های نتایج کلیدی مرتبط با نام تجاری، مانند تعامل مصرف‌کننده با برند، تجربه برند، اعتماد به برند، تعهد به برند، و روابط مثبت و منفی مصرف‌کننده و برند در متاورس چیست؟
  7. انواع و قالب‌های حضور برند موجود در متاورس چیست؟ مزایا و معایب انواع و قالب های مختلف حضور برند در متاورس از نظر پاسخ های شناختی، عاطفی و رفتاری مصرف کنندگان چیست؟
  8. چگونه ابتکارات تعامل دیجیتال با مشتری در متاورس تغییر خواهد کرد؟ نقش محتوای متنی و بصری تولید شده توسط برند در تقویت خرید، انتخاب، و اشکال وفاداری به برند، مانند خرید مجدد و تبلیغات شفاهی، در متاورس در مقایسه با کانال‌های آنلاین غیرمتایورس چیست؟
  9. چگونه تجارب برند همه‌کانال در مواجهه با قابلیت همکاری بین متاورس و دنیای واقعی تغییر خواهد کرد؟
  10. چگونه دارایی های دیجیتال جدید مانند NFT ها زنجیره ارزش برند را تغییر می دهند؟ آنها چگونه بر روابط مصرف کننده و برند تأثیر خواهند گذاشت؟
  11. جنبه های بین فرهنگی تبلیغات و بازاریابی متاورس چیست؟
  12. مسائل اخلاقی، حریم خصوصی و امنیتی که هنگام انجام فعالیت‌های برندسازی و تبلیغاتی در متاورس با آن مواجه هستیم چیست؟

ما از تحقیقات تجربی اصلی با استفاده از داده‌های تجربی، ثانویه و غیره و مقالات مفهومی عمیق دعوت می‌کنیم که به سؤالات و چالش‌های فوق بپردازند.

جدول زمانی سرمقاله

ارسال مقاله: 15 آوریل 2023 تا 15 ژانویه 2024

تمام آثار ارسالی توسط محققین برجسته بررسی ناشناس دوگانه دریافت خواهند کرد و باید از طریق سایت ScholarOne مجله ارسال شوند. دستورالعمل های نویسنده را می توان در اینجا یافت. اگر به اطلاعات خاصی نیاز دارید، لطفاً با [email protected] یا سایر ویراستاران شماره ویژه تماس بگیرید.

ویراستاران شماره ویژه

شرکت تحقیقاتی گراند ویو (2022)، “اندازه بازار متاورس به ارزش 678.8 میلیارد دلار تا سال 2030: تحقیقات گراند ویو، شرکت،” بلومبرگ (9 مارس)، https://www.bloomberg.com/press-releases/2022-03-09/metaverse-market-size-worth-678-8-billion-by-2030-grand-view-research-inc .

هولنسن، اسوند، فیلیپ کاتلر و مارک الیور اوپرسنیک (2022)، “متاورس – جهان بازاریابی جدید،” مجله استراتژی کسب و کار (انتشار آنلاین در 17 مارس)، https://doi.org/10.1108/JBS-01-2022-0014.

زویی لی دانشیار بازاریابی و مدیر برنامه کارشناسی ارشد بازاریابی استراتژیک در دانشکده بازرگانی کاردیف در دانشگاه کاردیف است. او عضو کمیته علمی آکادمی بازاریابی، برند، هویت و شهرت شرکت است. او عضو هیئت تحریریه مجلات برندهای برجسته است.

منابع

Puntoni، Stefano، Rebecca Walker Reczek، Markus Giesler و Simona Botti (2021)، “مصرف کنندگان و هوش مصنوعی: یک دیدگاه تجربی”، مجله بازاریابی، 85 (1)، 131-51.



منبع

شبکه ای با مقیاس گسترده و قابل تعامل از جهان های مجازی سه بعدی رندر شده در زمان واقعی که در آن افراد می توانند به طور همزمان و مداوم با هم معاشرت کنند، به اشتراک بگذارند و تجربیات منحصر به فرد را خلق کنند (هولنسن، کاتلر و اوپرسنیک 2022)، متاورس قبلاً علاقه و سرمایه گذاری های عظیمی را جلب کرده است. در سرتاسر جهان، صنعتی تولید می کند که انتظار می رود تا سال 2030 به 678.8 میلیارد دلار برسد (Grand View Research Inc. 2022).

کیم، جویونگ (2021)، “تبلیغات در متاورس: دستور کار تحقیقاتی،” مجله تبلیغات تعاملی، 21 (3)، 141-44.

متاورس که دارای اجزای تکنولوژیکی مانند هوش مصنوعی، بلاک چین و فناوری‌های فراگیر مانند واقعیت افزوده و مجازی – که قبلاً ثابت کرده‌اند قادر به تأثیرگذاری و پیکربندی مجدد برندها و سازه‌های مرتبط با نام تجاری هستند (پانتونی و همکاران 2021) و پشتیبانی می‌شود. پتانسیل ایجاد انقلاب در استراتژی های برندسازی و مدیریت برند همانطور که امروزه آنها را می شناسیم. در واقع، برندهای پیشرو جهانی مانند نایک، دولچه و گابانا، انویدیا، هیوندای و کوکاکولا قبلاً آزمایش‌هایی را در متاورس آغاز کرده‌اند، به‌عنوان مثال، برش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، راه‌اندازی همه‌جانبه مبتنی بر Roblox. نمایشگاه‌ها و ایجاد حوزه‌های دیجیتال برای گسترش کار از راه دور.

وانیتا سوامیناتان توماس مارشال، استاد بازاریابی در دانشگاه پیتسبورگ و مدیر مرکز برندسازی کاتز در کسب و کار پیت است. پروفسور سوامیناتان به طور گسترده در مجلات مختلف بازاریابی و مدیریت منتشر کرده است و در حال حاضر به عنوان سردبیر مجله بازاریابی و در هیئت مدیره انجمن بازاریابی آمریکا.

هسیه، سارا اچ و آیهوا چانگ (2016)، “مکانیسم روانشناختی مشارکت در ایجاد برند،” مجله بازاریابی تعاملی، 33 (1)، 13-26.

در طول کنفرانس جهانی برند در مورد برندسازی در متاورس (3 تا 5 مه 2023) که در برگامو، ایتالیا برگزار می‌شود، بیش از 80 مقاله با تمرکز بر برندسازی در متاورس مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت و به سؤالات تحقیقاتی ذکر شده پرداخته می‌شوند. این فرصتی برای به اشتراک گذاشتن، بحث، و بهبود تأثیرات تحقیق با فعال ترین محققان برند در مورد موضوع خواهد بود. با این حال، ارائه در کنفرانس الزامی برای ارسال نسخه خطی به شماره ویژه نیست.

انتشار برنامه ریزی شده: می 2025

جزئیات