تشکر ویژه از Demi Oba، Ph.D. نامزد در دانشگاه دوک، برای حمایت در کار با نویسندگان در مورد ارسالی به این برنامه.
Rajesh K. Chandy استاد بازاریابی و صندلی تونی و مورین ویلر در کارآفرینی، مدرسه بازرگانی لندن، و مدیر آکادمیک موسسه ویلر برای تجارت و توسعه، انگلستان است.
خلاصه: رشد و نوآوری استدلال های اولیه برای شرکت هایی است که به دنبال عمومی شدن و دسترسی به منابع از بازار سهام هستند. بنابراین، برای اکثر شرکتها، تبدیل شدن به سهام عمومی با رکود شدید نوآوریهای نوآورانه همراه است. این مقاله توضیحی کاربردی و مرتبط با بازاریابی را برای اینکه چرا برخی از شرکتهایی که عمومی میشوند، موفق به شکست دادن رکود نوآوری پس از عرضه اولیه عمومی میشوند، پیشنهاد میکند: چاپ نوآوری. این مقاله استدلال میکند و نشان میدهد که آن شرکتهایی که قبل از عرضه عمومی به چاپ نوآوری میپردازند، بخشی از سرمایهگذاران همسو را جذب میکنند که ترجیحات ریسک آنها بیشتر از سرمایهگذاران در کل از نوآوری پیشرو حمایت میکنند. این سرمایه گذاران، به نوبه خود، به ارائه مداوم نوآوری های موفقیت آمیز شرکت ها پس از انتشار عمومی پاداش می دهند. با تجزیه و تحلیل الگوهای نوآوری 207 شرکت در بخش کالاهای بسته بندی شده مصرفی قبل و بعد از عرضه اولیه عمومی، مشاهده می کنیم که یک سوم از شرکت ها می توانند سطوح نوآوری های پیش از عرضه اولیه خود را پس از عرضه عمومی حفظ کنند یا از آن عبور کنند. با مطالعه اقدامات آنها، سرمایهگذارانی که جذب میکنند، و عملکرد مالی و نرخ بقای آنها، شواهد تجربی برای اهمیت نقشآفرینی نوآوری و سرمایهگذاران هماهنگ در کمک به شرکتها برای شکست دادن رکود نوآوری پس از عرضه اولیه اولیه ارائه میکنیم.
نقل قول کامل: ویز سیمون، کریستین مورمن و راجش کی چندی (2022). “مطالعه نوآوری: چرا برخی از شرکت ها رکود نوآوری پس از عرضه اولیه عمومی را شکست دادند.” مجله بازاریابی، https://doi.org/10.1177/00222429221114317
دوره های بازاریابی مرتبط: نوآوری/توسعه محصول جدید؛ استراتژی بازاریابی؛ اصول بازاریابی؛ بازاریابی اصلی؛ مقدمه ای بر مدیریت بازاریابی
Simone Wies استاد بازاریابی، گروه بازاریابی و موسسه تحقیقات مالی لایبنیتس SAFE، دانشگاه گوته فرانکفورت، آلمان است.
خلاصه مدیریتی این مقاله را بخوانید
فشارهای بازار سهام برای کاهش انگیزه های مدیران برای سرمایه گذاری در نوآوری های موفقیت آمیز شناخته شده است. چاپ نوآوری، که تعیین اولویتهای محصول و ایجاد قابلیتهای بازار قبل از عمومی شدن شرکت را نشان میدهد، به شرکتها کمک میکند تا پس از عرضه اولیه عمومی، نوآورانه باقی بمانند. این کار به این دلیل کار می کند که چاپ نوآوری بخشی از سرمایه گذاران همسو را جذب می کند که ترجیحات ریسک آنها بیشتر از نوآوری حمایت می کند.
اطلاعات بیشتر از مجله بازاریابی
کریستین مورمن T. Austin Finch Sr. استاد مدیریت بازرگانی، دانشگاه دوک، ایالات متحده، دریافت کننده جایزه AMA Irwin/McGraw-Hill و عضو AMA، بنیانگذار و مدیر The CMO Survey، و سابق است. مجله بازاریابی سردبیر.