بندیکت جی سی دلارت، استاد بازاریابی، دانشگاه اراسموس روتردام، هلند است.
ممکن است مرتب سازی و تقسیم بندی همیشه انتخاب ها را به طور جداگانه بهبود نبخشد، اما ما شرایطی را شناسایی می کنیم که به ترکیب اجازه می دهد تصمیمات بیمه سلامت را بهبود بخشد. هنگامی که بهترین گزینه های مراقبت های بهداشتی در ابتدای لیست ظاهر می شوند، پارتیشن بندی به طور نامحسوس مصرف کنندگان را تشویق می کند تا روی آنها تمرکز کنند. با این حال، اگر بهترین گزینه ها در بالای لیست قرار نگیرند، پارتیشن بندی جستجو را منع می کند و می تواند کشف بهترین گزینه ها توسط مصرف کنندگان را مختل کند.
مبادلات مراقبتهای بهداشتی فرصتهایی را برای معماریهای انتخاب دیجیتال برای حمایت از مصرفکنندگان فراهم میکنند، بهویژه به این دلیل که این تصمیمها هم تاثیر زیادی دارند و هم به ندرت. این صرافی ها از دو ابزار معماری انتخابی همه جا استفاده می کنند:
- آنها می توانند سفارش گزینه های موجود – معمولاً از کم ترین انتخاب تا بالاترین حق بیمه انجام می شود.
- آنها می توانند تقسیم بندی کل مجموعه انتخاب ارائه شده به مصرف کنندگان با تعیین اینکه آیا تعداد کمی از گزینه های اولیه در صفحه اول ارائه شده است یا خیر.
شانون دانکن دانشجوی دکترای بازاریابی، دانشگاه پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا است.
بیش از 14.5 میلیون آمریکایی از طریق مبادلات قانون مراقبت مقرون به صرفه برای سال 2022 برای بیمه سلامت ثبت نام کردند که بر اساس این قانون، 21 درصد افزایش نسبت به آخرین دوره ثبت نام آزاد و بیشترین تعداد ثبت نام از زمان وضع قانون در سال 2010 بود. دولت ایالات متحده. حدود 10 میلیون نفر از این ثبت نام ها از طریق Healthcare.gov، بازار بیمه فدرال که توسط 33 ایالت استفاده می شود، انجام شد.
برای مدیران، تحقیقات ما تنش بالقوه بین منافع مصرفکنندگان و منافع بیشینهسازی سود شرکتهای بیمه سلامت را برجسته میکند. به لطف در دسترس بودن دادههای گسترده، یک بیمهگر سلامت ممکن است دید دقیقتری از احتمال و هزینه مالی مصرفکننده درگیر تصادف یا ابتلا به یک بیماری جدی داشته باشد. بیمهگران سلامت ممکن است وسوسه شوند از این عدم تقارنهای اطلاعاتی بهرهبرداری کنند، اما میتواند مسیر دیگری برای رضایت و وفاداری بیشتر مصرفکننده در درازمدت وجود داشته باشد: ایجاد معماریهای انتخابی که به مصرفکنندگان در تصمیمگیری بهتر کمک میکند. در حالی که اقتصاد این استراتژی به توانایی شرکتهای بیمه سلامت برای توسعه مدلهای کاربری دقیق – همراه با الزام مصرفکنندگان به این توصیهها بستگی دارد – یک سیستم کارآمد میتواند تأثیری پایدار بر زندگی مصرفکنندگان فردی و همچنین سلامت جامعه داشته باشد. در کل.
در یک جدید مجله بازاریابی در مقاله، ما بررسی میکنیم که چگونه طراحی بازارهای آنلاین – که «معماری انتخاب» نامیده میشود – بر روی سیاستهای بیمه درمانی که مصرفکنندگان انتخاب میکنند تأثیر میگذارد. ما نشان میدهیم که تغییرات به ظاهر جزئی در معماری انتخاب میتواند تأثیر زیادی بر انتخاب محصول بیمه سلامت و هزینههای مراقبت بهداشتی مصرفکننده داشته باشد. به عنوان مثال، ارائه یک جایگزین پیش فرض برای مصرف کنندگان می تواند نیاز به تفکر گسترده را برطرف کند. علاوه بر این، پیشرفت های سریع در دسترسی به داده های مقیاس بزرگ، هوش مصنوعی و الگوریتم های مبتنی بر یادگیری ماشین به بازاریابان کمک می کند تا محصولات را با نیازهای مصرف کننده مطابقت دهند. ترکیب این بینش ها با معماری انتخاب می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا محصولات مراقبت های بهداشتی را انتخاب کنند که بهترین کار را برای آنها دارد.
تصمیمات بیمه سلامت پیامدهای مالی قوی دارند و دسترسی به مراقبت های بهداشتی بالقوه نجات دهنده را تعیین می کنند. انتخاب بیمه درمانی به بسیاری از مصرف کنندگان نیاز دارد که با شرایط پیچیده ای مانند فرانشیزها و پرداخت های مشترک دست و پنجه نرم کنند. این ویژگیها، مصرفکنندگان را مجبور میکنند تا معاوضه کنند – زیرا کسرهای کم منجر به حق بیمه بالاتر میشود – و بسیاری از آنها در انتخابهای خود اشتباهات پرهزینهای مرتکب میشوند و در نهایت برای پوشش بیش از حد پرداخت میکنند. ارائه انتخاب های بهتر می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند و در نتیجه سلامت خود و کارایی سیستم مراقبت های بهداشتی را بهبود بخشند.
طراحی بهتر منجر به تصمیمات بهتر می شود
برو به مجله بازاریابی
مقاله کامل را بخوانید.
اریک جی. جانسون، استاد بازرگانی نورمن ایگ، دانشگاه کلمبیا، ایالات متحده است.
نتایج مطالعه ما نشان میدهد که مداخلات معماری انتخاب عاقلانه باید تأثیر مشترک ابزارهای معماری انتخابی و همچنین کیفیت مدل کاربر شرکت را در نظر بگیرد. معماری انتخاب میتواند راهی نسبتاً ارزان و کارآمد برای استفاده از دانش در سطح شرکت برای بهبود رفاه اجتماعی باشد، و دولتها میتوانند از نظارت نظارتی برای جلوگیری از اتخاذ معماریهای انتخابی که منجر به بدتر شدن انتخابهای بیمه سلامت مصرفکننده میشود، استفاده کنند – اما این ابتدا نیازمند درک است. چگونگی تأثیر مجموعههای معماری انتخاب بر نتایج و فرآیندهای انتخاب مشتریان. شرکتهای مراقبتهای بهداشتی میتوانند با توسعه مدلهای کسبوکار جدید بر اساس معماریهای انتخاب مبتنی بر الگوریتم برای ارائه ارزش طولانیمدت و به حداقل رساندن ضایعات برای مشتریان، سایر ذینفعان و خودشان پیشرو باشند.
تام بیکر استاد حقوق ویلیام مول میسی، دانشگاه پنسیلوانیا، ایالات متحده است.
منبع
از جانب: بندیکت جی سی دلارت، اریک جی. جانسون، شانون دانکن و تام بیکر، «معماری انتخاب برای تصمیمگیریهای بیمه سالمتر: سفارشدهی و تقسیمبندی با هم میتواند انتخاب مصرفکننده را بهبود بخشد». مجله بازاریابی.
مصرف کنندگان نه تنها باید به گزینه های خوب توجه کنند. آنها همچنین باید از توجه به گزینه های بی کیفیت اجتناب کنند. سفارش با کیفیت بالا، بر اساس هزینههای مراقبتهای بهداشتی پیشبینیشده مصرفکنندگان، تضمین میکند که مصرفکنندگان گزینههای خوب را ببینند، اما بدون پارتیشنبندی کارآمد، میتوانند بیش از حد جستجو کنند، نظرات خود را اصلاح کنند و به گزینههای با کیفیت پایینتر رضایت دهند. هنگامی که بهترین گزینه ها در ابتدای یک مجموعه انتخابی ارائه نمی شوند (مثلاً با سفارش تصادفی یا با کیفیت پایین)، پارتیشن بندی می تواند با تمرکز توجه مصرف کنندگان بر روی گزینه هایی که واقعاً برتر نیستند مضر باشد.
پیامدها برای مدیران، شرکت های مراقبت های بهداشتی، و سیاست گذاران