آشنایی با کشورهای جهان انجمن ایرانی مطالعات جهان | artofmarketing

نکته قابل توجه، ثبات نسبی شاخص برابری قدرت خرید طی سال‌های مختلف در یک کشور بوده و کمتر تحت تاثیر عواملی مانند نرخ تورم است. هند قرار است تا سال ۲۰۲۴ با تولید ناخالص داخلی اسمی ۳٫۷ تریلیون دلار به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود و از فرانسه و انگلیس پیشی بگیرد ، در حالی که این کشور به سختی تحت تأثیر همه گیر Covid-19 قرار گرفته است. اقتصاد ایرلند با پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی ۱۳ درصدی، توسط بزرگ‌ترین شرکت‌های چندملیتی در جهان پشتیبانی می‌شود. فیس‌بوک، تیک‌تاک، گوگل اپل و فایزر همگی دفترهای اروپایی خود را در این کشور مستقر کرده‌اند که نرخ مالیاتی ۱۲٫۵ درصدی یا تقریبا نصف میانگین جهانی برای شرکت‌ها دارد. اما این نرخ‌ها قرار است به‌زودی تغییر کنند زیرا ایرلند به توافقنامه‌ی حداقل نرخ مالیات شرکتی ۱۵ درصدی OECD پیوست که در اکتبر ۲۰۲۱ نهایی شد.

http://beautyreview.ir

تمام تلاش من و همکارانم ایجاد مرجعی برای آموزش واقعی و صحیح موفقیت مالی و سرمایه گذاری بوده است مرجعی که کمک می کند زندگی بهتری برای خود و اطرافیانمان بسازیم. لازم به‌ذکر است در تحقیقات دیگر نظیر انریکو اسپولاور و رومن واچاریارگ 2012 ، بررسی شده ممکن است کشورهایی در گذشته به لحاظ دانش و تکنولوژی غنی بوده‌اند اما در پی تغییر فرهنگ مردم و گرایش به فرهنگ‌های دیگر، بسیاری از آن مزیت‌ها برای همیشه از بین رفته‌اند. چنین کشورهایی با کنار گذاشتن تاریخ خود، که در آن تلاش مردمان گذشته و تجربیات آن‌ها ذخیره شده، جایگاه جدید خود را در فقر اقتصادی و توسعه اقتصادی بسیار پایین می بینند.

۱. ژاپن‌؛ پیشرفته ترین کشور دنیا

از مجله خبری هنر مارکتینگ فناوری استفاده شده در سلاح در این کشور که رتبه یک کشور های پیشرفته جهان را دارد، آن‌ها اسلحه لیزری را ساخته که اشعه آن در هوا جریان پیدا می‌کند. در زمینه وسایل الکترونیکی هم می‌توان ژاپن را با قاطعیت تمام یک غول تمام عیار دانست. بر اساس بررسی‌های انجام شده در خصوص قدرتمندترین اقتصادهای جهان، ایالات متحده آمریکا از سال ۱۸۷۱ تا کنون، در جایگاه نخست این لیست قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ٢٠١٩ نیز جایگاه خود را حفظ کند. نرخ تورم در آلمان بر اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده محاسبه می‌شود و بر اساس آمار بانک جهانی در سال 2021 به 4.6 درصد رسید. به نظر برخی کارشناسان علت این تورم افزایش هزینه سبد خرید مردم به دلیل ویروس کرونا بوده است.

  • این معیار، ارزش کل بازار کالاها و خدمات نهایی تولید شده در یک کشور را در یک بازه‌ی زمانی خاص، مانند یک‌چهارم یا یک سال اندازه‌گیری می‌کند.
  • کشور هند با تولید ناخالص داخلی 2.66 تریلیون دلاری در سال 2020، ششمین قدرت اقتصادی در جهان است که بیش از 7 درصد کمتر از سال 2019 رشد داشته است.
  • ارزش منابع طبیعی چین در حدود 23 تریلیون دلار تخمین زده شده است؛ منابعی که البته 90 درصد آنها شامل فلزات طبیعی و زغال‌سنگ می‌شود.
  • مانند رشد سرمایه، نرخ رشد فنی نیز به میزان پس انداز و سرمایه گذاری بسیار وابسته است؛ زیرا پس انداز و سرمایه گذاری برای انجام تحقیق و توسعه ضروری است.
  • علاوه بر آن، رابطه تکنولوژی با درآمد سرانه مردم همچنان در وضعیت فعلی این کشورها قابل مشاهده است.
  • در قرن بیستم شاهد گسترش میزان نفوذ و تاثیرگذاری رسانه ها در جوامع بودیم و این تاثیرگذاری روز به روز افزایش می یابد.

اقتصاد این کشور تا حد زیادی تحت تاثیر اتفاقات بازار است؛ این یعنی مواردی مانند کسب‌وکارها، تولید و قیمت‌ها بر اساس تقاضای مصرف‌کنندگان و نه اقدامات دولتی تغییر می‌کند. اگرچه بحران اقتصادی سال 2008 ضربه بزرگی به اقتصاد این کشور و رشد آن زد، ولی انتظار می‌رود این کشور در آینده با سرعت بالاتری پیشرفت کند. در آن سو، از شاخص برابری قدرت خرید یا همان PPP برای اندازه‌گیری رشد اقتصادی و همچنین استانداردهای زندگی در یک کشور استفاده می‌شود؛ در نتیجه می‌توان آن را ابزاری کارآمد برای مقایسه قدرت اقتصادی کشورهای مختلف دنیا معرفی کرد. در این سیستم، از نرخ‌های تبدیل برای کشورهای مختلف استفاده شده و سپس با در نظر گرفتن مقدار مشخصی از پول، تعداد محصولات یا خدماتی که در یک کشور می‌توان دریافت کرد، با یکدیگر مقایسه می‌شود. برای مثال، با استفاده از شاخص PPP ممکن است ارزش یک خودرو در فرانسه با ارزش یک خودرو در ژاپن (بعد از استفاده از نرخ‌های تبدیل برای تبدیل ین به یورو یا برعکس) به منظور تحلیل تفاوت در میزان GDP و هزینه‌های زندگی بین این کشورها، مقایسه شود.

پیش بینی اجلاس سالانه لیگ جهانی اقتصاد: پیشی گرفتن اقتصاد چین از آمریکا

روابط تجاری گسترده این کشور با قاره اروپا به دلیل قطعنامه برگزیت پس از رأی سال 2016 برای خروج از اتحادیه اروپا بسیار پیچیده شده است؛ از 31 ژانویه 2020، بریتانیا رسماً عضو اتحادیه اروپا نیست. با وجود اینکه کشور ایتالیا در جایگاه هشتم لیست قدرتمندترین اقتصادهای جهان قرار گرفته است، اما به دلیل مسائلی همچون بی‌ثباتی سیاسی، رکود اقتصادی و عدم اصلاحات ساختاری، با رکود روند رشد اقتصادی مواجه شده است. گفتنی است که پیش از وقوع بحران مالی در سال 2008، ایتایا همچنان روند رشد آهسته‌ای داشت. در واقع این کشور، در سال‌های 2001 تا 2007، به طور متوسط 1.2 درصد رشد را تجربه کرد.

صنعت هوایی