بینش نظری و مدیریتی از منطق بازار سرمایه داری آگاهانه

کریگ جی. تامپسون، استاد چرچیل بازاریابی، دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، ایالات متحده است.

بیشتر از مجله بازاریابی

به اسلایدهای سخنرانی کلاس درس دسترسی پیدا کنید

ادبیات بازاریابی اصالت را به عنوان یک کیفیت ادراکی تعریف کرده است که مصرف کنندگان به یک برند نسبت می دهند. به دنبال این تعریف، تحقیقات به دنبال شناسایی ویژگی‌های اساسی است که برندها، کسب‌وکارها یا افراد مشهور دارند، که این ادراک از اصالت را به پیش می‌برد و برعکس، ویژگی‌های متضادی را که درک عدم اصالت را ایجاد می‌کنند، شناسایی کند. ما استدلال می‌کنیم که این رویکرد مرسوم، در حالی که حس شهودی دارد، نمی‌تواند به طور مؤثر با پیچیدگی فرهنگی آشکار در فرآیند «تأیید هویت» یک برند دست و پنجه نرم کند. با استفاده از نظریه نشانه‌شناسی، چارچوبی را ایجاد می‌کنیم که مدیران بازاریابی می‌توانند از آن برای تجزیه و تحلیل تضادهای فرهنگی اعتبار که می‌تواند ادعاهای اصالت آنها را تضعیف کند، استفاده کنند.

دوره های بازاریابی مرتبط:
تبلیغات و تبلیغات؛ مدیریت برند؛ رفتار مصرف کننده؛ استراتژی بازاریابی

سایر اطلاعات بینش را در کلاس درس جستجو کنید

تشکر ویژه از هالی هاو و دمی اوبا، Ph.D. نامزدهای دانشگاه دوک، برای حمایت در کار با نویسندگان در مورد ارسالی به این برنامه.

آنکیتا کومار، استادیار بازار، نوآوری و طراحی، دانشگاه باکنل، ایالات متحده است.



منبع خلاصه مدیریتی این مقاله را بخوانید

نقل قول کامل:
تامپسون کریگ جی.، آنکیتا کومار (2022)، “تحلیل تضادهای فرهنگی اصالت: بینش های نظری و مدیریتی از منطق بازار سرمایه داری آگاهانه.” مجله بازاریابی، 86 (5). doi:10.1177/00222429221087987

خلاصه:
این تحقیق تضادهای فرهنگی اصالت را از آنجایی که به اقدامات مصرف کنندگان و بازاریابان مربوط می شود، تحلیل می کند. مفهوم‌سازی ما از این فرض متعارف که ابهام آشکار در مفهوم اصالت را می‌توان با شناسایی مجموعه‌ای اساسی از ویژگی‌های تعریف‌کننده یا با مفهوم‌سازی آن به‌عنوان یک پیوستار حل کرد، متفاوت است. با استفاده از یک رویکرد نشانه‌شناختی، ما یک سیستم کلی از روابط ساختاری و طبقه‌بندی‌های مبهم را شناسایی می‌کنیم که معانی را سازمان‌دهی می‌کند که از طریق آنها اصالت درک شده و در یک زمینه بازار معین به چالش کشیده می‌شود. ما ماهیت سازگار با زمینه این چارچوب را با تجزیه و تحلیل تضادهای اصالت ناشی از تنش‌های فرهنگی بین سرمایه‌داری آگاه نشان می‌دهیم – منطق بازاری که هم برندهای جهانی و هم کسب‌وکارهای مستقل کوچک را در بر می‌گیرد، مانند رستوران مزرعه به میز یا یک شرکت غذای ارگانیک. -op-و نقد نخبه گرا. جنبش اسلو فود مطالعه موردی ما را در مورد چگونگی درک مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و کارآفرینانی که با ایده‌آل‌های سرمایه‌داری آگاهانه همذات پنداری می‌کنند، ارائه می‌کند، این انجمن‌های نخبه‌گرای رد صلاحیت‌کننده و استراتژی‌هایی را که برای مقابله با آنها استفاده می‌کنند، درک می‌کنند. ما با بحث در مورد مفاهیم تحلیل خود برای تئوری‌های اصالت و مدیریت چالش‌های اصالتی که برندهای سرمایه‌داری آگاه با آن مواجه هستند، نتیجه‌گیری می‌کنیم.

JM Insights در کلاس درس

آموزش بینش: