تجارت‌نیوز اخبار اقتصادی ، قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت کالا های مهم و همچنین پوشش اخبار استارت آپ ها و پوشش خبر ها در حوزه های مسکن,بورس,اقتصاد سیاسی,تجارت,تولید,صنعت,بانک | artofmarketing

علیرغم همه این ها به ارتباطات اقتصادی رستوران با تأمین کنندگان غذا، مبلمان، تجهیزات آشپزخانه و ساختمان جایی که در آن قرار دارد اشاره نمی کنیم. یک کسب و کار بزرگ و پیچیده مثل کارخانه، کارخانه کفش می تواند صدها وظیفه و کار طبقه بندی شده داشته باشد. بودجه ۱۴۰۲؛ رشد ۱۲۸ درصدی مالیات بخش خصوصی رئیس اتاق بازرگانی ایران از افزایش ۱۲۸ درصدی مالیات بخش خصوصی در بودجه ۱۴۰۲ خبر داده است. اقتصاد غیر رسمی فعالیت‌های اقتصادی را شامل می‌شود که برخلاف اقتصاد رسمی، نه مالیاتی می‌پردازد و نه تحت نظارت دولت انجام می‌گیرد؛ از این رو، اقتصاد غیر رسمی در محاسبات مربوط به تولید ناخالص ملی نمی‌آیند. اگرچه غالباً اقتصاد غیررسمی با مباحث مربوط به کشورهای در حال توسعه پیوند خورده‌است، تمامی نظام‌های اقتصادی درجاتی از اقتصاد غیر رسمی را شامل می‌شوند. درک اساسی از اقتصاد، شما را به یک متفکر کاملاً مشرف به مسائل کلی تبدیل می کند.

  • یک کسب و کار بزرگ و پیچیده مثل کارخانه، کارخانه کفش می تواند صدها وظیفه و کار طبقه بندی شده داشته باشد.
  • تازه‌ترین گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران؛ بحران بی‌سابقه در بخش تولید واحد‌های تولیدی در ایران به دلیل بحران انرژی، افزایش قیمت ارز، بحران نیروی کار و کاهش سرعت اینترنت در بدترین شرایط در یک سال اخیر قرار گرفته‌اند.
  • مصوبه‌ای که به دلیل وجوه نوین و بی‌سابقه‌ای مانند درنظر گرفتن مصونیت قضایی برای خصوصی‌سازان این روزها مناقشات بسیاری برانگیخته است.
  • حجم نقدینگی به ۵۸۰۶ هزار میلیارد تومان رسید برپایه آخرین داده‌های آماری بانک مرکزی، حجم نقدینگی در پایان آبان ۱۴۰۱ به 5 هزار و ۸۰۶ هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با پایان اسفند سال گذشته ۲۰.۲ درصد رشد داشته است.
  • روشهای جدیدی برای تفکر درباره وقایع جاری و تصمیم گیری های شخصی و تجاری و همچنین وقایع و سیاست های فعلی پیدا خواهید کرد.

آغاز سال ١۴٠٠ که از سوی مقام معظم رهبری »تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها « نام گرفته است، مقارن با دو رویداد مهم در عرصۀ سیاست خارجی بود. مقالات ارسالی به این فصلنامه از طریق سامانه مشابهت‌یاب کنترل می‌شوند. نشریه اقتصاد باثبات با احترام به قوانین اخلاق نشر، تابع راهنماها، اصول و قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار است و از آیین‌نامۀ اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌نماید.

نشست جنبش دموکراسی‌خواهی در ایران

بسیاری از ما نمی دانیم که چطور همه این ها یا حتی یکی از این ها را انجام دهیم. این به این دلیل نیست که ما نمی توانیم یا بگیریم بلکه به این دلیل است که ما مجبور نیستیم. دلیل اینکه چیزی به نام توزیع و تخصیص کار است ، نوآوری تولید است که برای اولین بار توسط آدام اسمیت در کتاب خود “ثروت ملل” مطرح شده است.

http://beautyreview.ir

در فصل اول کتاب اسمیت مقدمه ای از تعریف کار را ارائه می دهد که به این معنی است که یک محصول یا خدمتی که تولید شده، به تعدادی از بخش ها تقسیم شده که هر کدام توسط کارگران مختلفی فراهم شده است به جای اینکه همه کارها توسط یک فرد انجام شود. هر جامعه ای در هر سطحی که باشد باید انتخاب کند که چگونه از منابع خود بهره بگیرد.خانواده ها باید تصمیم بگیرند که منابع مالی خود را برای خرید ماشین هزینه کنند یا برای رفتن به سفر. زعمای شهر ها باید تصمیم بگیرند که بیشترین بخش بودجه خود را صرف پلیس و آتشنانی بکنند یا صرف آموزش و پرورش. دولت ها هم باید تصمیم بگیرند که بیشترین سرمایه خود را صرف حراست و حفاظت از محیط زیست نمایند یا این که به نیروی نظامی و ارتش اختصاص دهند. خب پس چرا ما هر چیزی را که مصرف می کنیم خودمان تولید نمی کنیم؟ خب پاسخ اولیه و ساده این است بیشتر ما نمی دانیم چطور این کار را انجام دهیم. به اعصار گذشته فکر کنید، زمانیکه انسان ها می دانستند که چگونه بسیاری از اموری را که ما امروز انجام می دهیم، از ساخت منازلشان گرفته تا پرورش گیاهان و کاشت دانه ها، از شکار برای غذا گرفته تا تعمیرات ابزارشان را، خودشان انجام می دادند.

اعتراضات گسترده در فرانسه: فقط موضوع «بازنشستگی» نیست، «عدالت اجتماعی» خواسته اصلی است

همواره وابستگی مجله خبری هنر مارکتینگی و مالی به بخش نفتی در ایران (به‌عنوان یکی از کشورهای صادرکننده نفت) وجود داشته است که همین امر باعث شده سیاست‌های پولی در کشور به‌عنوان یکی از چالش‌های عمده برای سیاست‌گذاران اقتصادی مطرح باشد. در واقع و بر اساس آمارهای منتظر شده، بخش قابل ملاحظه‌ای از مصارف بودجه از منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و برداشت از حساب ذخیره ارزی تامین می‌شود که بانک مرکزی ناگزیر به خرید ارز و در نتیجه آن افزایش پایه پولی می‌شود. یکی از چالش‌هایی که مقامات پولی در ایران با آن مواجه هستند، عدم امکان پیش‌بینی دقیق درآمدهای نفتی و در نتیجه آن نااطمینانی از درآمدهای نفتی برای بودجه‌ریزی بر اساس آن است.

مستند کوتاه – دلکش