خانه هوشمند چیست آینده خانه های هوشمند به چه شکل خواهد بود؟ زومیت

زمان اجرای هوشمند سازی ساختمان ها وابسته به نوع خدمات و تجهیزات هوشمند ساختمانی مورد نیاز برای آن ها متغیر است. این زمان شامل برنامه نویسی قطعات، برنامه نویسی سرور مرکزی و نصب آن ها است و به صورت میانگین مابین 5 الی 10 روز است. کاهش زمان نصب از مهمترین مزیت های هوشمندسازی بی سیم ساختمان است که به خاطر عدم نیاز به زیرساخت ها و سیم کشی به وجود آمده است.

سنسور دود:

کنترلرها با كنترل برداشت آب باران و آبیاری منظره در مصرف آب و انرژی صرفه جویی می‌كنند. اما برای افراد معمولی با درآمدی معقولانه‌تر، چنین درجه از هوشمندسازی کمی دور از واقعیت و البته فراتر از بودجه‌ی آن‌ها است. اجزایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در اکثر خانه‌های هوشمند وجود دارند. ECHO IV اولین سیستم اتوماسیون خانگی بود که برای کارهای ساده‌ای مثل ذخیره فهرست خرید یا تنظیم دمای اتاق به کار می‌رفت. کنترل اتوماتیک سیستم گرمایش و سرمایش از طریق یونیت های کنترل دما بدون نیاز به تنظیم دستی شیرها، رادیاتورها و … . موضوع آموزش خانه هوشمند موضوعی پیچیده و تخصصی می‌باشد بنابراین حتماً می‌بایست برای این کار آموزش ببینید و نمی‌توان تنها بر اساس یک سری تجربیات کلی اقدام به پیاده‌سازی یک خانه هوشمند نمود.

چنانچه توان تولید موج نودهای ساختمان هوشمند زیاد (بیش از حد استاندارد) باشد، در دراز مدت آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی افراد وارد می کند. به عنوان مثال چنانچه در طراحی کلید لمسی به فاصله مناسب محل های لمس توجه نشود، هنگام استفاده با مشکل لمس همزمان چند پل از کلید مواجه می شوید. علاوه بر این طراحی نادرست کلید می تواند بر عملکرد آن در دراز مدت تاثیر منفی بگذارد. انجام پروژه هوشمند سازی ساختمان ها و واحدهای اداری و تجاری در تهران، البرز، گیلان، مازندران، اصفهان، شیراز، تبریز، کیش و … قسمتی از نمونه کارهای ما است.

شبکه های اجتماعی

پروتکل هایی که در زمینه هوشمند سازی فعالیت می کنند، دارای زبان هایی هستند که اجازه اجرای آنها را می دهد. کلیات راجع به نرم افزار ETS به این شرح است که این برنامه مشابه با OFFICE طراحی شده و کسانی که به این پکیج مسلط هستند، در کار با ETS به مشکل برخورد نخواهند کرد. سادگی در استفاده و کاربردی بودن را باید از مزیت های این نرم افزار عنوان کرد. مالتی مدیا شامل سیستم صوتی تصویری در یک خانه هوشمند می‌باشد که توانایی کنترل از طریق راه‌های ارتباطی مختلف و همینطور ارتباط با سایر بخش‌های خانه را دار می‌باشد.

  • دستگاه‌های متصل به تکنولوژی خانه هوشمند و ساختمان هوشمند بعلاوه می‌توانند فیلم خوب برای تماشا، چه در خانه و چه در سالن سینمای واقعی پیدا کرده و به شما پیشنهاد کنند.
  • امکان کنترل هوشمند موتورخانه ساختمان هم وجود دارد تا با استفاده از سنسورهای مختلف دمای محیط و موتورخانه بهترین زمان و میزان روشن بودن مشغل و پمپ هارا محاسبه کند و ضمن نگه داشتن دما در رنج مناسب ، در مصرف انرژی هم صرفه جویی نماید.
  • به عنوان مثال در زمان بسته شدن درب اتاق چراغ ها ه طور خودکار خاموش می شوند و سیستم های گرمایشی غیر فعال خواهند شد.
  • پکیج هوشمند سازی خانه و منزل از راهکارهای ارزان بهبود سطح رفاه بوده که در قیمت های متنوع خریداری می شود.
  • مثلا یک برنامه روشنایی برای پخش فیلم یا زمان ورود مهمان به خانه داشته باشید یا یک کلید یا دکمه ای بر روی موبایل که همه لامپ ها را هنگام خروج از خانه خاموش می کند.
  • استاندارد بودن تجهیزات هوشمندسازی ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

خانه هوشمند چیست آینده خانه های هوشمند به چه شکل خواهد بود؟ زومیت

فاصله داشتن یک خانه هوشمند تا شما تنها یک تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه ام اچ کنترل است. روزی روزگاری یکی از فانتزی های بشر این بود که به تجهیزات خانه اش دستور دهد و آن ها نیز بی کم و کاست دستورات او را اجرا کنند. این فانتزی برای سال های سال در قالب یک رویا باقی ماند و شاخ و برگ هایی به آن افزوده شد. تا جایی که مهندسین الکترونیک؛ همان افرادی که ناجی های افسانه ای این جهان برای تغییر و تحول به سمت اتوماسیون بودند این رویا را حقیقت بخشیدند.

در واقع این مهندسین و متخصصین هوشمند سازی منزل هستند که تشخیص می دهند با توجه به نیازهای منزل و بودجه و خواسته های شما چه نوع تجهیزاتی برای خانه تان مناسب است. کارشناسان ام اچ به شما خواهند گفت که در پکیج هوشمند سازی خانه شما به چه نوع محصولات و تجهیزاتی نیاز است تا بیشترین کارایی، بهره وری و صرفه اقتصادی برایتان رقم بخورد. نوع برند انتخابی در هوشمند سازی خانه یقینا هزینه هوشمند سازی خانه را تحت تاثیر قرار می دهد.

خانه هوشمند کاسپین

با استفاده سیستم های یکپارچه نصب شده در فضای خانه هوشمند امکان هماهنگی بین اجزای مختلف سیستم امنیت ساختمان مانند دوربین های مدار بسته، سیستم دزدگیر خانه، درب های اتوماتیک، سنسور حرکتی غیره در قیمت مناسب وجود دارد. برای همه ما جالب است که بدانیم خانه هوشمند و خانه غیر هوشمند چه تفاوت هایی دارند؟ در واقع امکانات و خصوصیات هوشمند سازی ساختمان چه چیزهایی هستند؟ در پاسخ به این پرسش می توان به موارد زیر اشاره کرد. همچنین با هوشمند سازی ساختمان برای انجام همزمان مجموعه ای از کارها با دادن سناریوهایی به سیستم های خانه می توان دستورات لازم جهت رخ داد آن اتفاق را خانه هوشمند برنامه ریزی کرد. به بیان دقیق تر خانه هوشمند به خانه ای گفته می شود که تمامی وسایل و دستگاه­ های موجود در آن به وسیله اینترنت اشیا و از طریق تلفن همراه یا دستگاه های تحت شبکه از راه دور کنترل می شوند و دیگر نیازی به کنترل و انجام دستی بسیاری از کارها نیست. همان‌طور که گفته شد، خانه‌های هوشمند شامل سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌ای هستند که به کمک دوربین‌های مداربسته، حسگرهای حرکتی و اتصال به ایستگاه پلیس محلی یا شرکت امنیتی خصوصی، امنیت بیشتری را برای ساکنان خانه فراهم می‌کنند.

كليه سيسمتهاي هوشمند اجرايي درساختمان قابليت زمانبندي براساس نياز و درخواست كارفرما را دارا ميباشند. با اين روش مي توان برنامه هاي روتين كه بصورت مكرر و روزانه در ساختمان اجراء مي گردد را توسط اين سيستم برنامه ريزي و هدايت نمود. شايد اين سوال پيش آيد كه با استفاده از ترموستاتهاي سنتي نيز مي توان به همين هدف دست يافت! ، اما بايد گفت سيستم هوشمند مي تواند زمانيكه درب يا پنجره اي در فضا باز است سريعا تشخيص داده و سيستم گرمايش /سرمايش آن فضا را بصورت خودكار خاموش نموده و مانع از هدر رفتن انرژي شد. در حاليكه اين امر در زمان استفاده از ترموستات سنتي امكان پذير نمي باشد. از طرفي امكان كنترل يكپارچه فن كويل ها از جمله مزاياي سيستم هوشمند است.