درس اقتصاد خرد- دوره فرعی مکتب خونه | artofmarketing

کتاب اقتصاد خرد نوشته دومینیک سالواتوره از جمله کتاب های مطرحی در این عرصه است که در سال ۱۹۷۴ میلادی منتشر شد و نشر نی در سال۱۳۸۶ با ترجمه حمید رضا ارباب منتشر شد. در این کتاب، ابزارهای تجزبه و تحلیل تئوریک بازار با ارائه مثال های عملی، به دانشجو آموزش داده می شود. قریب به ۹۰۰ مساله در کتاب طرح شده است که هم برای خواننده عمومی و هم محقق این عرصه، گزینه خوبی به نظر می رسد. برای درک بهتر محدب بودن منحنی های بی تفاوتی به بخشی از منحنی i1 که بین دو نقطه A و C و بخشی که بین دو نقطه B و D قرار دارد توجه کنید . حرکت از A به B با مبادله مقادیر قابل توجهی از کالای y مقدار نسبتاً کمی از کالای x را می توان بدست آورد ولی حرکت از B به D نشان می دهد که مصرف کننده حاضر است مقدار کمی از کالای y و مقدار بیشتری از کالای x را دریافت کند . توجه کنید که بین A وC مقدار بیشتری از کالای y مصرف می شود و به نظر می رسد که مطلوبیت نهایی حاصل از کالای y جزیی باشد در حالی که مقدار کمی از کالای x مصرف می شود و مطلوبیت نهایی آن به نظر زیاد می رسد.

او باید منطقی مجله خبری هنر مارکتینگ بگیرد و نمی‌تواند یک مغازه در خیابانی که پر از قنادی است اجاره کند و بودجه تبلیغاتی خود را به خطر بیندازد. پس اگر مازاد تقاضا در بازار وجود داشته باشد به عرضه کننده این آگاهی را می‌دهد که می‌تواند به تولید بیشتر کالا و خدمات اقدام کند و اگر مازاد عرضه در بازار وجود داشته باشد عرضه کننده با روش‌هایی همچون تخفیفات قیمتی می‌تواند برای مازاد عرضه‌ی کالا و خدمات خود تقاضا ایجاد کند. در این کتاب برای اولین بار بسیاری از مسائل اقتصادی توضیح داده شده است.

مفهوم اقتصاد خرد

در چنین شرایطی مشاور های تحصیلی زبده می توانند به شناخت شما از سر فصل ها و مباحثی که هر ساله تعداد زیادی از تست های آزمون را شامل می شوند کمک کنند. بنابراین با حذف تعدادی از سر فصل های کم اهمیت و تمرکز بر مباحث نکته دار و مهم موفقیت برای شما نیز امکان پذیر است به شرطی که عاقلانه و متعهد به هدف به تلاش خود ادامه دهید. کسب‌وکارها همچنین تصمیماتی می‌گیرند که به بهترین نتیجه برای کسب‌وکار منجر می‌شود، که ممکن است به حداکثر رساندن سود باشد. شرکت وانیکس از انتخاب تامین کننده و خرید کالا برای شما در کشورهای چین امارت و هند سپس حمل و نقل آن از کشور انتخابی و تحویل کالا درب انبار در کنار شما می باشد و به سرتاسر ایران نیز خدمات می دهد. تفاوت کار با وانیکس این است که این شرکت بازرگانی برای گارانتی به مشتریان خود چک تضمین می هد.

جلسه اول دوره اقتصاد خرد ۲ (رایگان)

بین تولید متوسط و تولید نهایی ارتباط وجود دارد به اینصورت که اگر تولید نهایی بیشتر از تولید متوسط باشد تولید متوسط افزایش می یابد و اگر تولید نهایی کمتر از تولید متوسط باشد ، تولید متوسط کاهش می یابد. که شکل زیر نمودار کلی از منحنی تولید کل را رسم کرده و در نمودار زیرین منحنی های تولید متوسط و تولید نهایی نشان داده می شود که از منحنی تولید کل بدست آمده. مطابق جدول شماره اگر قیمت شکر در بازار 500 ریال و کمتر باشد بنگاه مورد نظر شکر عرضه نمی کند. طبق تعریف ، تقاضا برای یک کالا عبارت است از مقادیر مختلفی از آن کالا را که مصرف کننده در قیمتهای مختلف در یک دوره زمانی معین حاضر به خرید است به شرط آنکه سایر عوامل ثابت و بدون تغییر بماند .

  • یعنی قیمت 2000 ریال به بالا برای مصرف کننده به حدی بالا است که وی حاضر به خرید شکر نمی باشد .
  • کسب‌وکارها همچنین تصمیماتی می‌گیرند که به بهترین نتیجه برای کسب‌وکار منجر می‌شود، که ممکن است به حداکثر رساندن سود باشد.
  • هزینه ممکن است شامل چندین عامل تولید (از جمله زمین، سرمایه یا نیروی کار) و مالیات باشد.
  • تولیدکنندگان به دنبال انتخاب ترکیبی از نهاده‌ها و روش‌های ترکیب آنها هستند که هزینه را به حداقل می‌رساند تا سود خود را به حداکثر برساند.
  • هدف از تدوين کتاب حاضر،كمك به افزايش سطح يادگيري دانشجويان رشته‌های اقتصاد،حسابداري ،مديريت و ساير پژوهشگران حوزه اقتصاد است.

شرکتی که بیش از 25 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد به عنوان شرکتی با قدرت انحصاری تعریف می‌شود. در بریتانیا، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل، گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و آمازون دارای انحصار هستند. به عنوان مثال، گوگل 70 درصد از سهم بازار موتورهای جستجو را کنترل می‌کند. کليه حقوق اين پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به « تحلیل اقتصادی »بوده و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

http://beautyreview.ir