روزنامه دنیای اقتصاد پرمخاطب ترین روزنامه اقتصادی کشور | artofmarketing

روشی که در آن تولید ناخالص داخلی را با جمع‌کردن هزینه‌های کالاهای مصرفی جدید، مخارج سرمایه‌گذاری جدید، مخارج دولت و ارزش خالص صادرات (صادرات منهای واردات) محاسبه می‌شود. همچنین کشورهای توسعه یافته دیگری نیز همچون آلمان، ژاپن، فرانسه، ایتالیا و کانادا تا سال ۲۰۵۰ شاهد تغییرات عمده در جایگاه جهانی خود خواهند بود. طی دهه‌های گذشته، ایالات متحده آمریکا همواره قدرت بزرگ اقتصادی به شمار می آمده، اما طی چند سال گذشته اقتصاد چین به سرعت در حال نزدیک شدن به آمریکاست. حتی با وجود آن که رشد اقتصادی چین طی چند سال گذشته تا حدودی کند و کم شتاب شده است، اما بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی کرده‌اند که چین با شرایط فعلی نیز خواهد توانست آمریکا را در آینده نه چندان دور پشت سر گذارد.

آينده نگر بازار

بر حسب گزارش های به عمل آمده در پیش بینی های اجلاس سالانه لیگ جهانی اقتصاد که در مرکز تحقیقات اقتصادی و بازرگانی واقع در بریتانیا ارائه شده است؛ طبق پیش بینی های به عمل آمده با توجه به فاکتورها و عوامل مختلف، نتایج حاکی از پیشی گرفتن اقتصاد چین از آمریکاست. بر طبق این پیش بینی ها و با توجه به اعتبارسنجی اشخاص حقیقی و حقوقی و رتبه بندی اعتباری این دسته از افراد در کشورهای چین و آمریکا در زمان همه گیری ویروس کرونا، در سال 2028 میلادی اقتصاد چین از اقتصاد آمریکا پیشی خواهد گرفت. بنا بر این گزارش ها یعنی درست طی پنج سال آتی این احتمال می رود که اقتصاد چین از آمریکا جلو بزند و چین خود را به عنوان قدرت اول در سراسر این کره خاکی معرفی سازد.

  • اقتصاد چین با تولید ناخالص داخلی نزدیک به ۱۷ تریلیون دلار، از نظر ارزش‌گذاری اسمی در رتبه‌ی دوم قرار دارد.
  • به ویژه اینکه، افزایش کمیت یا کیفیت جمعیت حاضر در محل کار و ابزارهایی که باید با آن ها کار کنند و دستورالعمل هایی که آن ها برای ترکیب نیروی کار، سرمایه و مواد اولیه در دسترس دارند، منجر به افزایش بازده اقتصادی می شود.
  • افزایش سرمایه گذاری در سرمایه های فیزیکی، مانند کارخانه ها، ماشین آلات و جاده ها، هزینه فعالیت اقتصادی را کاهش می دهد و در نتیجه کارخانه ها و ماشین آلات به بهره وری بیشتری می رسند.
  • پیش بینی می شود جمعیت در سن کار ژاپن بین سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۵۰ حدود ۳۰ درصد کاهش یابد ، بنابراین حمایت از رشد بالقوه اشتغال ضعیف خواهد شد مگر اینکه اقدامات بیشتری برای افزایش عرضه نیروی کار انجام شود.

این معیار همچنین می‌تواند به‌عنوان یک معیار بسیار تقریبی از درآمد یا استاندارد زندگی برای افرادی که در یک کشور زندگی می‌کنند استفاده شود. این روش ابتدایی‌ترین و رایج‌ترین روش اندازه‌گیری و مقایسه تولید ناخالص داخلی در میان کشورها با استفاده از قیمت‌های محلی و ارزهای تبدیل شده به دلار آمریکا با استفاده از نرخ مبادله بازار ارز است. این معیاری است که برای تعیین رتبه‌بندی کشورها در لیست 25 برتر استفاده شده است.

قدرت های اقتصادی جهان؛ بررسی ۲۵ کشور برتر جهان در اقتصاد

مجله خبری هنر مارکتینگ در آلمان با نوآوری و تمرکز قوی بر صادرات برتری بیشتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد. سیستم اقتصادی آلمان به صنایع پیشرفته خودروسازی، مهندسی مکانیک، صنایع شیمیایی و پزشکی که تولیدات بالایی دارند و همین‌طور صادرات متکی است. صنعت شیمیایی آلمان سهم بالایی از صادرات این کشور را تشکیل داده و آن را به یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان مواد شیمیایی در جهان تبدیل کرده است.

http://beautyreview.ir

کشورهای در حال توسعه غالباً از زیرساخت های ناکافی مانند جاده ها، مدارس و بیمارستان ها رنج می برند. این کمبود زیرساخت ها باعث گران شدن حمل و نقل و کاهش کارایی کلی کشور می شود. ویژگیهای اقتصادی (وابستگی اقتصادی به صادرات مواد خام، وابستگی از لحاظ واردات، ورود سرمایه های خارجی، عدم ثبات وضع مبادلات، سطح بالای بیکاری و کم کاری، سطح نازل درآمد سرانه. پیش از برگزاری همه‌پرسی، بسیاری از اقتصاددانان و موسسات مالی بر این باور بودند که اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، اقتصاد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از زمان برگزاری رفراندوم برگزیت، در سال 2016، چشم‌انداز اقتصاد بریتانیا دچار بی‌ثباتی شده است. با این وجود، از آغاز سال 2017، روند رشد به طور چشم‌گیری دچار رکود و کندی، نسبت به سطح متوسط اتحادیه اروپا شده است.

برداشت کشورهاازاقتصاد