فهرست کشورها بر پایه تولید ناخالص داخلی برابری قدرت خرید ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | artofmarketing

رشد اقتصاد کشورها اغلب منجر به افزایش نابرابری در درآمد می شود و کسانی که درگیر یا مرتبط با بخش تولیدکننده اقتصاد نیستند، عقب می مانند. وجود قوانین مناسب که از تولید کنندگان به نحو مطلوبی حمایت کند (مانند قوانین مربوط به مالیات و…) و موانع آن ها را برطرف سازد، می تواند باعث رشد اقتصادی شود. فناوری می تواند بهره وری را با همان سطح کار افزایش دهد؛ بنابراین رشد و توسعه را تسریع می کند.

پیش بینی اجلاس سالانه لیگ جهانی اقتصاد: پیشی گرفتن اقتصاد چین از آمریکا

مجله خبری هنر مارکتینگ اقتصادی و رفاه تحت تاثیر فاکتورهای بسیار گسترده‌ای هستند؛ مانند سرمایه‌گذاری روی آموزش نیروی کار، خروجی تولید (که بر اساس سرمایه‌گذاری روی سرمایه فیزیکی تعیین می‌شود)، منابع طبیعی و کارآفرینی. اقتصاد کشورهایی مانند آمریکا، چین و ژاپن همگی ترکیبی عالی از این فاکتورها را دارند و همین موضوع نیز باعث شده تا در طول زمان به قوی‌ترین کشورهای اقتصادی در دنیا تبدیل شوند. اقتصاد چین با تولید ناخالص داخلی نزدیک به ۱۷ تریلیون دلار، از نظر ارزش‌گذاری اسمی در رتبه‌ی دوم قرار دارد. این کشور همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی سراسر جهان بر اساس خروجی با تولید گسترده‌ی فولاد، لوازم الکترونیکی و رباتیک باقی مانده است. طبق داده‌ها و بر مبنای تولید ناخالص داخلی اسمی تنها چهار کشور شامل ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن و آلمان بیش از نیمی از تولید اقتصادی جهان را تشکیل می‌دهند. در این بررسی دیده می‌شود که تولید ناخالص داخلی آمریکا به‌تنهایی از مجموع تولید ناخالص داخلی ۱۷۰ کشور بیشتر است.

  • پس از یک دوره نتایج غیر مثبت QE، در اقتصاد، تدبیرات جدی‌تری در نظر گرفته شد که در نتیجه در اواخر سال 2005، سرعت رشد اقتصادی ژاپن، از ایالات متحده و اتحادیه اروپا پیشی گرفت.
  • به عنوان مثال، یک ماهیگیر که تور ماهیگیری در اختیار دارد، در هر ساعت ماهی بیشتری نسبت به ماهیگیری که با دست خالی این کار را انجام می دهد، صید می کند.
  • برزیل، روسیه، مکزیک، ژاپن، آلمان و در نهایت بریتانیا نیز تا سال ۲۰۵۰ به ترتیب جایگاه پنجم تا دهم را در اقتصاد جهانی خواهند داشت.
  • به دلیل وابستگی به صادرات کالاهای سرمایه‌ای، اقتصاد این کشور در سال 2008 و در خلال بحران مالی با یک عقب‌گرد قابل توجه همراه شد.
  • 10 سال پیش از وقوع بحران مالی جهانی، از سال 1999 تا 2008، میزان رشد تولید ناخالص داخلی برزیل، به طور متوسط در هر سال 3.4 درصد افزایش داشت.

البته یکی از نقاط ضعف داشتن جمعیت زیاد این است که می تواند منجر به سطح بالای بیکاری شود. تغییر فصل، ساختار اقتصادی و رها کردن شغل جهت یافتن شغل جدید از دلایل بیکاری هستند. دلایل ساختاری مثل تمایز در دستمزدها و رقابت بازارها در تجارت بین‌المللی و سودآوری کم نیز از علت بیکاری در این کشور محسوب می‌شوند.

به ویژه اینکه، افزایش کمیت یا کیفیت جمعیت حاضر در محل کار و ابزارهایی که باید با آن ها کار کنند و دستورالعمل هایی که آن ها برای ترکیب نیروی کار، سرمایه و مواد اولیه در دسترس دارند، منجر به افزایش بازده اقتصادی می شود. مهم تربن نشانه پول شوئی در ایران ، قاچاق کالاست ، ۴٠ درصد کالاهائی که در مغازه ها وجود دارد قاچاق است ، هر مغازه داری که کالای قاچاق بفروشد و پول آن را در هر بانکی به حساب خود واریز کند آن بانک ، پول شوئی کرده است. پیشبینی‌ها حاکی از آن است که اقتصاد ایالات متحده آمریکا در سال 2019، 2.5درصد، و 1.7درصد در سال 2020 رشد داشته باشد.

http://beautyreview.ir

در تولید، کشور فرانسه یکی از رهبران اصلی جهان در بخش‌هایی همچون خودرو، هوا فضا، راه‌آهن، لوازم آرایشی و کالاهای لوکس است. علاوه بر این گفتنی است که فرانسه بالاترین تعداد نیروی تحصیل‌کرده، در میان هر هزار کارگر در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارد. اسپانیا در سال 2020 تولید ناخالص داخلی 1.28 تریلیون دلاری داشت که آن را به چهاردهمین کشور در میان قدرت های اقتصادی جهان از نظر تولید ناخالص داخلی تبدیل کرده است.

پیش بینی شرایط اقتصادی ژاپن تا سال ۲۰۲۴