فهرست کشورها بر پایه تولید ناخالص داخلی برابری قدرت خرید ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | artofmarketing

اما وضعیت در کشورهای جهان سوم وخیم تر است چرا که رسانه ها در کشورهای جهان سوم مستقیما توسط دولتها اداره می شوند و بازتاب دهنده نظرات دولت ها هستند و سعی دارند از این طریق برمردم اثر بگذارند. با این وجود تعمیق این نابرابری ها و مسایل و مشکلاتی که در کشورهای جهان سوم وجود دارد چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. به عنوان مثال تعداد کشته شدگان مجموع دو جنگ اول و دوم جهانی در طول ۱۱ سال، ۳۰ میلیون نفر بود اما فقط طی یک سال، ۱۵ میلیون نفر براثر گرسنگی جان خود را در جهان از دست داده اند تا نشاندهنده عمق فاجعه در کشورهای جهان سوم باشد. در کنار اصطلاح جهان سوم، عناوین و اصطلاحات دیگری نظی عقب مانده، عقب نگه داشته شده، در حال توسعه، توسعه نیافته، کم رشد، فقیر، استعمار زده، وابسته، پیرامونی، قمر و جنوب نیز به کار می رود.

  • چرا که بسیاری از غول های اقتصادی و سرمایه دارانی چون “مرداک” این رسانه ها را در اختیار دارند.
  • در صورتی که اقتصاد خیلی از کشورهای ابرقدرت جهان دچار افت شده، کانادا بیشترین رشد اقتصادی را درمیان آن‌ها کسب کرده است.
  • همچنین صادرات کالاهای پزشکی نیز درآمدی بالغ‌بر 84.8 میلیارد دلار به اقتصاد آن کمک کرده است.
  • بنا بر این گزارش ها یعنی درست طی پنج سال آتی این احتمال می رود که اقتصاد چین از آمریکا جلو بزند و چین خود را به عنوان قدرت اول در سراسر این کره خاکی معرفی سازد.
  • کشورهای ژاپن، آلمان، روسیه، اندونزی، برزیل، انگلیس، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، مکزیک، کره جنوبی، کانادا، اسپانیا، عربستان، تایوان، مصر و استرالیا نیز به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا بیستم از این نظر قرار گرفته‌اند.

آلمان که پیشرو بازار تولید و فروش اروپاست باوجود زیرساخت‌ها و توسعه در سطح جهانی و حضور نیروی کار متخصص یک صنعت خودرویی بی‌نظیر در سطح بین‌المللی ایجاد کرده است. میزان درآمد این صنعت در سال 2021، 456 میلیارد یورو بوده و بیش از 300 هزار نفر در این صنعت مشغول به فعالیت هستند که تمام این موارد نشان از اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور آلمان دارد. آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا است و با توجه به تولید ناخالص داخلی و نرخ بالای قدرت خرید چهارمین اقتصاد جهان نیز محسوب می‌شود. آلمان با شاخص اسمی 4 تریلیون دلاری و شاخص 4.44 تریلیون دلاری PPP، به عنوان چهارمین اقتصاد برتر 2021 شناخته می‌شود. نیروی کار توانمند و تحصیل‌کرده، یکی از بزرگترین عوامل پیشرفت آلمان است و مطابق با آمار منتشرشده توسط صندوق بین‌المللی پول، آلمان 28 درصد اقتصاد کل اروپا را در اختیار دارد. برای مثال، شاخص اسمی GDP برای مقایسه میزان تولید ناخالص داخلی در شرایطی که حجم تولید بسیار بالا باشد، کاربردی است.

جابه جایی های بزرگ در رده بندی های اقتصادی

جهان با سرعتی بسیار بالا به جلو حرکت می‌کند و اقتصاد به عنوان یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین علوم، نقشی بسیار مهم را در این پیشرفت دارد. موارد زیادی در تبدیل شدن به قوی ترین کشور اقتصادی دنیا نقش دارند که اقتصادهای برتر دنیا به خوبی از آنها آگاه هستند. در ادامه، ضمن معرفی برخی از این فاکتورها، شما را با بزرگ ترین اقتصاد های جهان در 2021 آشنا خواهیم کرد.

تجارت و اقتصاد

در مجله خبری هنر مارکتینگ 2020 به علت همه‌گیری ویروس کرونا نرخ بیکاری افزایش قابل‌توجهی داشت و از 4.9 در سال 2019 به 6.4 درصد در سال 2020 درصد رسید؛ اما در سال 2021 نرخ بیکاری با 5.4 درصد کاهش یافت که علت آن افزایش تولیدات این کشور و برنامه‌های حمایتی از دستمزدها است. از دهه 1990، رشد صنعت هوافضای آلمان تقریباً چهار برابر شد و تا سال 2019 بیش از 40 میلیارد یورو درآمد ایجاد کرد. خودروهای آلمانی با نوآوری، ایمنی و طراحی منحصربه‌فردی که دارند در تمام قاره‌ها از آسیا تا آمریکا ارزش زیادی داشته و طرفداران زیادی دارد.

کشور استرالیا با تولید ناخالص داخلی 1.33 تریلیون دلار در سال 2020 سیزدهمین قدرت اقتصادی در جهان است. استرالیا یک اقتصاد داخلی نسبتاً باز را با شبکه گسترده‌ای از ترتیبات تجارت آزاد با شرکای تجاری در سراسر حاشیه آسیا و اقیانوسیه ترکیب می‌کند. این استراتژی اقتصادی تا حد زیادی به منابع طبیعی فراوان استرالیا و صنایع صادراتی کشاورزی وابسته است. این موضوع استرالیا را نیز در برابر نوسانات تقاضای جهانی کالاها و قیمت انرژی (زغال‌سنگ و گاز طبیعی)، فلزات (سنگ آهن و طلا) و محصولات کشاورزی (محصولات گوشت گاو و گوسفند) آسیب‌پذیر کرده است. برزیل با تولید ناخالص داخلی 1.44 تریلیون دلار در سال 2020، دوازدهمین کشور در میان قدرت های اقتصادی جهان و بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.

http://beautyreview.ir