سیاست ها و نظام مالیاتی کشورهای جهان انجمن علمی اقتصاد شهری ایران | artofmarketing

غرب به رهبری امریکا و پیروی انگلیس و فرانسه و آلمان و ایتالیا و ژاپن و کره و اسپانیا و استرالیا و کانادا و چند کشور اروپایی شاخص دیگه و گاهی هند و عربستان و عربهای حاشیه خلیج فارس و.. روسیه را غرب زیر منگنه گذاشته و حالا وقتش است چینیها را ترغیب به همکاری با روسیه و ایران و چندکشور دیگر برای همکاری کنیم در برابر جبهه تمامیت طلب امریکا. کشورهای امریکای جنوبی و برخی افریقایی ها و برخی همسایگان چین و روسیه می توانند در جبهه شرقی عمل کنند و سنبه قوی غرب در برابر شرق را اندکی کند کنند. تولید ناخالص داخلی به‌عنوان یک شاخص کلی برای بیان میزان تولید اقتصادی یک کشور عمل می‌کند.

  • تجارت بین‌المللی مواد مخدر چالشی مداوم برای توسعه مکزیک است و مستقیماً به خشونت و فساد در این کشور شدت می‌بخشد.
  • بر اساس آمار بانک جهانی در سال 2021 تولید ناخالص داخلی این کشور به 3.84 تریلیون دلار رسید و در جایگاه چهارمین اقتصاد برتر جهان پس از ایالات‌متحده، چین و ژاپن قرار گرفت.
  • اقتصاد چین در طول چند دهه اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرده که سبب قرار گرفتن نام این کشور در جایگاه دومین اقتصاد قدرتمند جهان شده است.
  • جمع آوری ماهواره ها، فیلترینگ سایت های اینترنتی، جلوگیری از ایجاد تلویزیون خصوصی و مسایلی از این دست از جمله مشکلاتی است که در کشورهایی همچون ایران وجود دارد.

افرادیکه در شهرک‌های کوچک اطراف زندگی می‌کردند، محل سکونت خود را تغییر داده و به سرعت خانه‌‌سازی کردند و مشاغل ماهیگیری نوین معرفی شد. واژه جهان سوم شامل کشورهای سرمایه‌دار (مثل ونزوئلا) و کمونیست (مثل کره شمالی) و بسیار ثروتمند (مثل عربستان) و بسیار فقیر (مثل مالی) نیز می‌شود. ۳- سه چهارم باقیمانده از جمعیت دنیا، کشورهایی بودند که با هیچیک از این دو بلوک همردیف نبودند و ازاینرو جهان سوم نام گرفتند. فقدان چارچوب نهادی می تواند پیشرفت و سرمایه گذاری را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. افزایش جمعیت به معنای افزایش در دسترس بودن کارگران یا کارمندان است که به معنی نیروی کار بالاتر می باشد.

۲. ایالات متحده آمریکا دومین کشور پیشرفته جهان

مراحل مختلف چرخه‌های مجله خبری هنر مارکتینگی، به طور مداوم باعث تغییر و تحول اقتصاد سراسر جهان می‌شود. اما جالب توجه است که اقتصادهای قدرتمند جهان، به همین سادگی جایگاه خود را از دست نمی‌دهند. با نگاهی به لیست 10 اقتصاد برتر جهان از سال1980 تا کنون، شاهد ثابت بودن نام 17کشور در این رتبه‌بندی سالیانه هستیم؛ به این معنا که تنها 3کشور جدید به آن‌ها اضافه شده‌اند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل‌ها گواه بر آن است که این کشورها، موتور رشد اقتصاد و هدایتگر ثروت جهان هستند.

اقتصاد آلمان بر اساس آمار و ارقام

اقتصاد این کشور تحت تاثیر شرکت‌های خدمات‌گرا در زمینه‌هایی همچون فناوری، خدمات مالی، خدمات بهداشتی و خرده‌فروشی قرار دارد. طبق بررسی‌های انجام شده، انتظار می‌رود تا پایان سال 2019، فرانسه در جایگاه هفتم لیست قدرتمندترین اقتصادهای جهان قرار داشته باشد. میزان تولید ناخالص داخلی اسمی فرانسه، 2.9تریلیون دلار، یعنی یک پنجم کل GDP ناحیه یورو گزارش شده است. در حال حاضر، بخش خدمات‌رسانی، با اختصاص دادن بیش از 70درصد تولید ناخالص داخلی به خود، مهم‌ترین بخش برای این کشور محسوب می‌شود.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که کشور کانادا در سال 2019، تولید ناخالص داخلی اسمی 1.8 تریلیون دلاری، با نرخ رشد سالیانه 2 درصد را داشته باشد. البته در کنار منابع طبیعی، فاکتورهای دیگر نیز به تقویت اقتصاد آمریکا و تبدیل شدن آن به بزرگترین کشور اقتصادی کمک کرده‌اند. یکی از این موارد، وجود جوامع متعدد با تفکرهای ارزشمندی است که کارآفرینی را حمایت و تشویق می‌کنند؛ اتفاقی که به نوآوری و نهایتا رشد اقتصادی منتهی می‌شود.

http://beautyreview.ir