قدرت های اقتصادی جهان کدامند؟ بررسی ۲۵ کشور برتر جهان در حوزه اقتصاد خانه سرمایه | artofmarketing

این عدم دسترسی به معنای آن است که نمی توان از تمام پتانسیل های نیروی کار موجود استفاده کرد. عوامل مختلفی در رشد اقتصادی تاثیرگذار هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. شرایط فوق در کشور های توسعه یافته بصورت معکوس میباشد به شکلی که این کشورها کوشش میکنند تا به توسعه پایدار دست یابند. بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده توسط کشور هند، پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020، جایگاه بریتانیا را اشغال کند؛ همانطور که در سال 2018 از کشور فرانسه پیشی گرفت. به‌طور مشابه بالاترین نرخ تورم در قلمرو سابق جمهوری فدرال آخرین بار در پاییز 1981 ثبت شد، زمانی که قیمت نفت معدنی درنتیجه جنگ اول خلیج‌فارس بین عراق و ایران افزایش یافت. در طول قرن بیستم، صنعت هوافضای آلمان گسترش یافت و در اواخر قرن این گسترش شدت گرفت.

پنج ابر قدرت حاکم بر جهان در سال ۲۰۵۰ میلادی

در این راستا موسسه ها و شرکت های اعتبارسنجی بسیار زیادی هستند که اقتصاد کشورها را بر اساس فاکتورها و معیارهای مختلفی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند. در یکی از همین گزارش ها طبق پیش بینی اجلاس سالانه لیگ جهانی اقتصاد، اقتصاد کشورهای چین و آمریکا را پس از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته است که در ادامه در خصوص این پیش بینی ها بیشتر صحبت می شود. به طور کلی اعتبارسنجی بانک و رتبه بندی اعتباری افراد حقیقی و حقوقی پس از شیوع ویروس کرونا نقش موثری در این راستا داشته است. ۵۰ سال پیش و در سال ۱۹۷۰ میلادی اقتصاد جهان تنها حدود ۳ تریلیون دلار در تولید ناخالص داخلی یا ۳۰ برابر کمتر از امروز بود. انتظار می‌رود که طی ۳۰ سال آینده، اقتصاد جهانی دوباره کم‌وبیش دو برابر شود و تا سال ۲۰۵۰ تولید ناخالص داخلی جهانی می‌تواند به نزدیکی ۱۸۰ تریلیون دلار برسد.

  • کشور انگلستان یکی از کشورهای توسعه یافته اقتصادی در جهان و پیشرفته ترین کشور جهان است و از نخستین کشورهای صنعتی در قرن 19 به شمارمی‌آید.
  • با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.
  • اگر می‌خواهید مراکز فناوری این کشور را ببینید، به شهرهای برلین، مونیخ و فرانکفورت سر بزنید.
  • در یکی از همین گزارش ها طبق پیش بینی اجلاس سالانه لیگ جهانی اقتصاد، اقتصاد کشورهای چین و آمریکا را پس از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته است که در ادامه در خصوص این پیش بینی ها بیشتر صحبت می شود.
  • این کشور در صنایع خودرو و ماشین‌آلات، شیمیایی و پزشکی و منسوجات پیشرفت سرآمد است.
  • بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی فرانسه در سال 2019، 1.7 درصد، و در سال 2020، 1.6 درصد باشد.

برخی این مجله خبری هنر مارکتینگ اقتصادی را به یک معجزه تشبیه کرده‌اند و نام آن را «معجزه رود هان» گذاشته‌اند. این معجزه باعث شده کره جنوبی در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و همچنین گروه ۲۰ قرار گیرد. این کشور پس از رکود بزرگ مالی همچنان یکی از سریع‌ترین نرخ‌های رشد را در میان کشورهای توسعه‌یافته در اختیار دارد. کره جنوبی با ساخت روبات، هواپیما، قطار، خودرو و تهویه کننده‌های هوا خود را در میان فهرست پیشرفته‌ترین کشورها قرار داده است. کره با وجود برندهایی مثل ال‌جی و سامسونگ، منتظر یک فرصت استثنایی است تا جایگاه ژاپن را به عنوان پیشرفته ترین کشور دنیا از آن خود کند. با این وجود، برزیل هنوز هم توانسته جایگاه خود را در میان 10اقتصاد برتر جهان حفظ کند.

بازار دیجیتال

اندونزی با تولید ناخالص داخلی 1.06 تریلیون دلار تا سال 2020 کشور شانزدهم در میان قدرت های اقتصادی جهان بود. اقتصاد اندونزی بزرگ‌ترین اقتصاد در آسیای جنوب شرقی است و عمدتاً مبتنی بر صنعت صادرات کالا است. صادرات عمده شامل زغال‌سنگ و فرآورده‌های نفتی، علاوه بر کالاهای کشاورزی مناسب برای مصارف صنعتی، مانند لاستیک و روغن نخل است.

http://beautyreview.ir

پیوندهای موجود در ردیف «کشور/منطقه» جدول زیر به مقاله مربوط به تولید ناخالص داخلی یا اقتصاد کشور یا قلمرو مربوط بدان پیوند دارند. به دیگر بیان اگر کشوری در سال 1500 تلاشی برای توسعه تکنولوژی خود در طول زمان انجام داده، وضعیت مالی مردم کشورش در حال حاضر جایگاه مناسبی در دنیا دارد. علاوه بر آن، رابطه تکنولوژی با درآمد سرانه مردم همچنان در وضعیت فعلی این کشورها قابل مشاهده است. در جهان امروز، جهانی شدن به عنوان پروژه ای با مبدا غربی، از سوی جمعی از صاحبنظران و کارشناسان، تداوم استعمار گذشته غرب در کشورهای جهان سوم یا در حال توسعه محسوب می شود.

ایالات متحده آمریکا: