هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ گیمفا | allescape

بدون تعارف، گیم مستر ها را باید دارای نقشی تعیین کننده در کیفیت یک اتاق فرار دانست. گیم مسترها باید بتوانند علاوه بر ایجاد یک ارتباط دو طرفه و صمیی با هر گروه از بازیکنان، در قبل و حین انجام بازی، بتوانند به سوالات آنها پاسخی خوب و کافی بدهند. اطلاعات یک مدیر بازی حرفه ای باید در سطح خوبی باشد تا از پس هر سوالی بربیاید. ارایه هینت ها به طور درست و اصولی نیز می تواند در دید بازیکنان نسبت به یک مجموعه، تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. پس یکی از ویژگی های یک اتاق فرار خفن، گیم مسترهای خوش اخلاق و حرفه ای است. سناریوی بازی باید بازیکنان را جذب کند و آنها را نسبت به ادامه بازی تهییج کند.

مرحله‌ ششم: طراحی و پیاده سازی معماها

مانند هر پروژه دیگر، پیش از شروع باید محاسبات هزینه؛ “فایده” انجام شود. حتماً در این مرحله، با افرادی که تجربه طراحی و ساخت اتاق فرار را دارند، مشورت کنید. اگرچه هزینه‌ها به سناریو، تم و نوع مواد بکار رفته شده بستگی دارد، اما پیش از هر چیز باید محاسبات به‌صورت تقریبی انجام شود. البته که اگر این کار درست و اصولی انجام شود، سودآوری تضمین‌شده است؛ اما هر کس باید آن را با توجه به شرایط خود بسنجد. با مراجعه به سایت‌های تخصصی اتاق فرار و سایت‌های تخفیف هم می‌توان به تعداد مشتریان اتاق فرار و جذابیت آن‌ها پی برد.

طراحی و ساخت اتاق فرار و رویداد

بلکه هدف کشف کردن و پی بردن به رازی خواهد بود که خود را در پیچ و خم یک داستانِ تمام¬عیار پنهان کرده است. القای مناسب یک ماجرای رازآلود در اتاق فرار، نیازمند یک فضاسازیِ بی عیب و نقص طراحی سناریوی اتاق فرار و تم بازی است. جزییات ساختارِ دکور در یک اتاق فرار رازآلود، می¬تواند نقش به‌سزایی در غرق کردن بازیکن درون بازی داشته باشد.

پس از گذار از دوران مازهای فرار فیزیکی، در سال ۱۹۸۸ بازی ویدئویی John Wilson’s Behind Closed Doors، چالش فرار را متحول کرد و یک بازی جدید به گیمرها هدیه داد. بازی Crimson Room نیز در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان اولین بازی ویدئویی اتاق ‌فرار معرفی شد. این بازی‌ها پایه‌های بازی اتاق فرار واقعی به سبک امروزی به شمار می‌آیند.

علاوه براین، میزان درآمد از این راه تا حد زیادی به موقعیت مکانی و شهری که اتاق فرار در آن ساخته شده است بستگی دارد. چون در شهرهای بزرگتر شانس جذب بازیکنان و علاقه مندان به این بازی قطعا بیشتر خواهد بود و البته نباید از هزینه های هنگفت هنگفت شهرهای بزرگ غافل شد. به عنوان آخرین مرحله در راه اندازی بازی اسکیپ روم ها می توان به اجرایی کردن تمام طرح و ایده ها اشاره نمود. در این مرحله لازم است ابتدا بر اساس ژانر سناریو المان ها و وسایل لازم برای دکور کردن اتاق تهیه شود. علاوه براین، نورپردازی و رنگ آمیزی اتاق ها و چیدمان صحیح تمام وسایل همگی بر همین اساس لازم است انجام شود. این مرحله از ساخت اسکیپ روم باید از نظر روانشناسی نیز بررسی شود تا تاثیر رنگ ها، نوع المان ها و وسایل دکوراتیو و همچنین سبک نورپردازی و حتی سبک موسیقی همگی مورد سنجش قرار گیرد.

  • همیشه پیشنهاد می‌کنیم که یک لیست از موسیقی‌های متفاوتی را برای لحظات مختلف بازی داشته باشیم و هم‌زمان با اتفاقات و جریانات بازی، با تغییراتی شبیه نور و صدا، موسیقی تغییر کرده و لذت بازی را برای بازیکنان چندین برابر کنیم.
  • مجموعه اتاق فرار اسکیپ‌‌رومیست از دی ماه سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد.
  • این خیلی مهمه که ابتدا نقش‌ها و وظایف مهم رو مشخص کنید تا سپس بتونید افراد مناسب رو برای اون وظایف پیدا کنید.
هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ گیمفا | allescape