5 نکته استراتژی رسانه های اجتماعی برای تقویت برند شما


رسانه های اجتماعی به جنبه ای قدرتمند از یک استراتژی بازاریابی موفق تبدیل شده اند، به ویژه در ایجاد آگاهی از برند، تقویت ارتباطات معنی دار با مخاطبان هدف و ایجاد فروش با استراتژی های هدف گیری مجدد. با این نکات برتر برای ایجاد پست هایی که دیده می شوند، ارتباط برقرار می کنند و تبدیل می شوند، بازی رسانه های اجتماعی برند خود را ارتقا دهید.

1. صدای برند خود را توسعه دهید.

برخی از موفق ترین برندها و تأثیرگذارترین افراد در رسانه های اجتماعی ممکن است آن چیزی نباشند که شما فکر می کنید. به عنوان مثال، برندهایی مانند Wendy’s و پمپ بنزین های زنجیره ای Kwik Trip در غرب میانه، احتمالاً به نظر نمی رسد که دنبال کنندگان وفاداری در رسانه های اجتماعی داشته باشند.

در واقعیت، این شرکت‌ها صدایی منحصر به فرد و خنده‌دار ایجاد کرده‌اند که باعث می‌شود فالوورها به صفحه‌های خود بازگردند تا ببینند چه چیزی در آینده پست می‌کنند. در حالی که ممکن است یک رویکرد طنز برای هر برندی در هر پلتفرمی منطقی نباشد، هنوز هم توسعه صدای برند مهم است.

از آنجایی که رسانه های اجتماعی بیش از 20 سال است که در حال حاضر وجود دارند، اکثر کاربران دقیقاً از اصطلاحات رایج شرکتی و صحبت های برند می بینند. آن‌ها به حساب‌هایی که تبلیغات خود را یکسان، اما با کلمات متفاوت، روز به روز پست می‌کنند، وقت نمی‌گذارند. مصرف کنندگان می خواهند سرگرم شوند، احساس کنند درک شده اند و ارزش محتوای شما را پیدا کنند.

Kwik Trip صدای منحصر به فردی در توییتر ایجاد کرده است که به خوبی با طرفداران Gen Z همراه است.

ظهور فرهنگ اینفلوئنسر همچنین برندها را وادار کرده است تا در استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود «ارتباط‌پذیرتر» باشند. در حالی که مارک‌هایی مانند Wendy’s و Kwik Trip از رسانه‌های اجتماعی برای ارسال میم‌ها و جوک‌ها استفاده می‌کنند، دیگران «صدای» خود را با داشتن تعامل صادقانه با دنبال‌کنندگان و ارائه محتوای جالب توسعه می‌دهند.

نکته کلیدی این است که انسان باشید نه یک ربات. پست‌های شما باید به نظر برسد که یک شخص واقعی در حال نوشتن آن‌ها است، نه اینکه از یک سند شرکتی کپی و جای‌گذاری شده باشد.

2. در مورد پلتفرم‌های اجتماعی که مخاطبان شما استفاده می‌کنند و از آن استفاده نمی‌کنند تحقیق کنید.

بازاریابان می دانند که پلتفرم های رسانه های اجتماعی زیادی وجود دارد. اکثر مردم توییتر، فیس بوک، لینکدین، یوتیوب و اینستاگرام را به عنوان کانال های اصلی برای تبلیغ برند خود تصور می کنند، اما امروزه اسنپ چت، تیک تاک، پینترست، تامبلر، ردیت و دیگران نیز وجود دارند.

این تصور اشتباه وجود دارد که مدیران رسانه های اجتماعی باید در هر پلتفرم رسانه اجتماعی حضور داشته باشند تا مرتبط بمانند و مخاطبان خود را افزایش دهند. این به سادگی درست نیست و قابل مدیریت نیست. زمانی را برای یادگیری مخاطبان هدف خود اختصاص دهید، مشخص کنید که از کدام پلتفرم ها بیشتر استفاده می کنند و ابتدا روی آنها تمرکز کنید.

به عنوان مثال، TikTok یک پلتفرم اجتماعی جدیدتر و یکی از بهترین ها برای رشد ارگانیک است. این یک ابزار عالی برای بسیاری از مشاغل است، به ویژه آنهایی که مخاطبان جوان تر را هدف قرار می دهند. با این حال، اگر مخاطبان هدف شما عمدتاً از افرادی در دهه‌های 40 و 50 زندگی خود تشکیل می‌شوند، ممکن است قبل از شروع ساختن ویدیوهای مد روز TikTok، ارزش وقت شما را برای سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های دیگر داشته باشد.

یک ابزار عالی برای تحقیق در مورد مخاطبان شما SparkToro است که می تواند برای شناسایی پلتفرم های اجتماعی که مخاطبان شما بیشتر استفاده می کنند استفاده شود. شما متوجه خواهید شد که به کدام پادکست ها گوش می دهند، وب سایت هایی که بازدید می کنند، هشتگ هایی که بیشتر استفاده می کنند و حتی به کدام وابستگی سیاسی تمایل دارند. شما می توانید از این اطلاعات برای ارزیابی فرصت های تبلیغاتی و اصلاح صدای برند خود استفاده کنید.

SparkToro یک راه فوق العاده برای یافتن اطلاعات در مورد مخاطبان خود بر اساس آنچه آنها اغلب در رسانه های اجتماعی بحث می کنند است.

نکته ای که در استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی ما کمک کرده است این است که سه تا پنج پلتفرم برتر را که مخاطبان شما بیشترین زمان را در آن می گذرانند شناسایی کنید و برای هر یک از آن پلتفرم ها یک “بیانیه ماموریت” منحصر به فرد ایجاد کنید. نکته کلیدی این است که در مورد پست های خود هوشمندانه کار کنید و سخت تر کار نکنید.

به عنوان مثال، هدف اصلی TikTok شما ممکن است سرگرمی باشد، در حالی که فیس بوک شما برای پست های فرهنگ شرکت و توییتر شما برای خدمات مشتری و مدیریت جامعه استفاده می شود. هر برندی از هر پلتفرمی به یک شکل استفاده نمی‌کند، بنابراین مهم است که بدانید چه چیزی برای شما بهتر است.

3. بیشتر از محتوای خود را به اشتراک بگذارید.

آیا نمایه رسانه های اجتماعی کسب و کار شما با چیزی جز پست های خود تبلیغی پر شده است؟ اگر چنین است، زمان تغییر فرا رسیده است. در این شرایط، شما در معرض خطر این هستید که بیش از حد “فروشنده” و خودخدمت باشید. به علاوه، فیدهای اجتماعی فالوورهای شما احتمالاً از قبل با تبلیغات کافی پر شده است.

در عوض، صفحه خود را جذاب تر کنید به اشتراک گذاری محتوا از برندها و تأثیرگذاران دیگر در کنار پست های اصلی خود. اگر چیزی دیدید که فکر می کنید برای مخاطبانتان مفید یا جذاب است، آن را به اشتراک بگذارید! با گنجاندن بینش خود، پرسیدن یک سوال، یا برجسته کردن یک نقل قول مفید هنگام اشتراک گذاری، ارزش اضافه کنید.

یک نکته کلیدی در مورد به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی، به ویژه مواردی مانند پادکست یا پست وبلاگ، این است که مطمئن شوید که خود پست بدون نیاز به کلیک کردن مفید است. شما می خواهید پست های شما به اشتراک گذاشته شود و مردم تمایل دارند محتوای قابل اشتراک گذاری را ترجیح دهند که در ارزش اسمی مفید باشد.

به عنوان مثال، می توانید یک رشته از منابع آنلاین مفید ایجاد کنید که برای مشتریان بالقوه شما مفید باشد. همچنین می توانید یک پست وبلاگ محبوب را به یک موضوع کوتاه توییتر تبدیل کنید که نکات کلیدی وبلاگ را برجسته می کند، و سپس برای جزئیات بیشتر به پست وبلاگ در توییت پایانی موضوع پیوند دهید. این کار بهتر از پیوند دادن مستقیم به وبلاگ و انتظار از مردم برای کلیک کردن روی آن است. ابتدا باید اعتماد ایجاد کنید.

این موضوع توییتر که منابع مفید برای بازاریابان را برجسته می کند، 190 پاسخ، بیش از 2000 ریتوییت و 8200 لایک دارد.

فراموش نکنید که اینفلوئنسر یا برندی که در ابتدا محتوا را ارسال کرده است را تگ کنید تا آنها ببینند که از پست آنها لذت برده اید. این استراتژی نه تنها به شما در ایجاد روابط در صنعت خود کمک می کند، بلکه می تواند فرصت هایی را برای تبلیغات متقابل یا وبلاگ نویسی مهمان در آینده ایجاد کند، که هر دو می توانند استراتژی محتوای شما را بهبود بخشند و مخاطبان شما را به طور گسترده افزایش دهند.

4. یک گروه فیس بوک مخصوص صنعت راه اندازی کنید.

الگوریتم فیس بوک در چند سال گذشته تغییرات عمده ای را پشت سر گذاشته است و اکنون بعید است که پست های ارگانیک از صفحه تجاری شما توسط دنبال کنندگان شما دیده شود. فیس بوک در عوض محتوای خانوادگی و دوستان، تبلیغات پولی و محتوای گروهی را در فیدهای خبری کاربران خود در اولویت قرار می دهد.

گروه های فیس بوک در اوج محبوبیت خود هستند، بنابراین سعی کنید یکی را ایجاد کنید تا از فرصت های رشد ارگانیک استفاده کنید. آن را به فضایی سرگرم کننده و معمولی برای طرفداران، فالوورها و افراد بالقوه برای تعامل با یکدیگر تبدیل کنید. سعی کنید موضوع گروه را مستقیماً با کسب و کار خود مرتبط نکنید، مگر اینکه برند شما از قبل شناخته شده و مورد تحسین قرار گرفته باشد.

بجای، به یک موضوع سرگرم کننده یا مشکلی که مربوط به صنعت یا تجارت شما است فکر کنید. به عنوان مثال، اگر برای یک شرکت برنامه ریزی عروسی کار می کنید، سعی کنید گروهی با نام سرگرم کننده ایجاد کنید (مانند «عروسی برنده می شود» یا «ایده های عروسی که کاش فکر می کردم») که عروس و دامادها را تشویق می کند تا عکس های روز بزرگ خود را به اشتراک بگذارند. و مشاوره با دیگرانی که در حال برنامه ریزی برای عروسی خود هستند.

یک دی جی عروسی مستقر در ویسکانسین این گروه را ایجاد کرد و اکنون به بیش از 9000 عضو رسیده است.

به‌عنوان سرپرست گروه، می‌توانید نظرات و پست‌هایی درباره محصولات و خدمات خود اضافه کنید، اما فقط در صورت مناسب و کاربردی. همچنین می توانید گروه را خصوصی کنید و سؤالات واجد شرایط را برای اعضای جدید اضافه کنید تا مطمئن شوید که شرکت کنندگان گروه شما قانونی هستند و به موضوع علاقه مند هستند.

5. محتوای خود را از طریق تبلیغات پولی تبلیغ کنید.

هنگامی که محتوای رسانه های اجتماعی عالی و قابل ربط را در کانال های مناسب برای مخاطبان خود ایجاد کردید، زمان آن رسیده است که مطمئن شوید که مردم آنچه را که شما پست می کنید می بینند. همانطور که اشاره کردیم، تغییرات الگوریتم، دیده شدن ارگانیک محتوا را به طور فزاینده ای دشوار کرده است. این یعنی یافتن فرصت های تبلیغاتی کلیدی برای افزایش دسترسی شما و توسط پروکسی، ترافیک وب و درآمد شما است.

استفاده از تبلیغات اجتماعی پولی کلیدی است، زیرا همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی تبلیغات را بر پست های ارگانیک ترجیح می دهند. اکثر پلتفرم ها این گزینه را دارند که پس از داشتن یک نمایه تجاری، تبلیغات ایجاد کنند. ما پیشنهاد می کنیم یک تبلیغ فیس بوک و/یا اینستاگرام ایجاد کنید زیرا آنها کاربرپسندترین رابط را دارند. فالوورهای صفحه خود را با یک تبلیغ ساده محصول یا خدمات هدف قرار دهید تا ببینید چگونه پیش می رود.

در صورت امکان، چند استراتژی هدف گیری مجدد را امتحان کنید. مطمئن شوید که وب‌سایت شما با «متا پیکسل» راه‌اندازی شده است، بنابراین می‌توانید افرادی را که از صفحه خاصی از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند با یک آگهی مرتبط هدف قرار دهید. در حالی که “قاعده هفت” (که بیان می کند شخصی باید هفت بار پیام برند را قبل از اقدامی بشنود) قدیمی است، هنوز هم امروز اعمال می شود. مطمئن شوید مشتریان بالقوه شما پیام شما را چندین بار می بینند، و شما شانس بسیار بیشتری برای تبدیل آنها خواهید داشت.

pc/nametag خریداران گذشته را هدف قرار می‌دهد که رویدادهایی را با تبلیغ یک محصول آشنا با کد پیشنهاد انحصاری انجام می‌دادند.

تبلیغات اجتماعی پولی تنها فرصت تبلیغاتی موجود نیست. اینفلوئنسر مارکتینگ نیز در سال های اخیر یک روند گسترده بوده است. تأثیرگذاران کلیدی در فضای خود را شناسایی کنید و دریابید که چگونه می توانید با آنها در یک رابطه سودمند دوجانبه همکاری کنید.

در ازای یک بررسی صادقانه در یک ویدیوی TikTok یا یک داستان اینستاگرام، محصولات رایگان را برای آنها ارسال کنید. کد پیشنهادی خاصی را برای تبلیغ برای آن‌ها درج کنید و در ازای آن، بخشی از درآمد ایجاد شده با استفاده از کد را دریافت خواهند کرد. اطمینان حاصل کنید که قراردادها و شرایط از قبل تعریف شده اند.

اینترنت حاوی معدن طلایی از نکات، ترفندها و ابزارهای مفیدی است که به شما کمک می کند تا از دنیای دیوانه وار بازاریابی رسانه های اجتماعی نهایت استفاده را ببرید. در حالی که هیچ راه “درست” یا “نادرستی” برای مدیریت حساب های اجتماعی سازمان شما وجود ندارد، بزرگترین توصیه ای که می توانیم انجام دهیم این است که از انجام کاری متفاوت نترسید.

پروفایل های اجتماعی شما نباید شبیه همه رقبای شما باشد. در واقع، اگر این کار را نکنند، احتمالاً بهتر است! در حالی که هیچ فرمول جادویی برای ویروسی شدن وجود ندارد، سعی کنید چیزهای جدید را در اولویت قرار دهید و به مخاطبان خود کمک کنید تا با برند شما ارتباط بیشتری داشته باشند. به یاد داشته باشید، ایجاد یک استراتژی موفق در رسانه های اجتماعی زمان می برد.



منبع