درباره ارتقاء وبینارهای خود با کتاب الکترونیکی Cvent بیشتر بیاموزید، وبینارهای سطح بعدی.
درباره ارتقاء وبینارهای خود با کتاب الکترونیکی Cvent بیشتر بیاموزید، وبینارهای سطح بعدی.
بسیاری از سازمانها در حال حاضر مزایای رویدادهای مجازی را از نزدیک احساس کردهاند و به دنبال ادغام رویکرد رویداد مجازی یا ترکیبی به عنوان بخشی از رویدادهای کلی و استراتژیهای بازاریابی خود هستند. با در نظر گرفتن همه این موارد، بیایید به برخی از ویژگی ها و عملکردهای کلیدی که باید به عنوان بخشی از تجربه وبینار خود بگنجانید، نگاهی بیاندازیم.
وقتی صحبت از فناوری وبینار می شود، گزینه های زیادی وجود دارد. سعی و کوشش شما به خوبی به شما کمک خواهد کرد زیرا می خواهید وبینارهای خود را از نظر تعامل به یک سطح ارتقا دهید. بنابراین، صرف مقداری زمان برای درک گزینه های موجود و اینکه چگونه می توانند نیازهای فعلی وبینار شما را برآورده کنند، مکان خوبی برای شروع است. اما همچنین سعی کنید از قبل برنامه ریزی کنید و بزرگ فکر کنید. اگر اولین وبینار شما بسیار فراتر از اهداف شما باشد، شاید دفعه بعد فرصتی برای رفتن حتی بزرگتر و بهتر داشته باشید. و اگر اینطور باشد، میتوانید به ویژگیهای اضافی نیاز داشته باشید که ممکن است امروز مازاد به نظر برسند.
شکستگی ها: علاوه بر تقسیم محتوای خود به بخش های قابل مدیریت، مخاطبان خود را به گروه های کوچکتر تقسیم کنید. بسیاری از پلتفرمهای وبینار اکنون گزینه اتاقهای برکآوت مجازی را ارائه میدهند – “مناطق” جداگانه که در آن شرکتکنندگان میتوانند برای بحث جداگانه گروهبندی شوند.
یک پلت فرم وبینار خوب راه هایی را برای مدیریت موثر این بخش ها و انتقال از یکی به دیگری ارائه می دهد. اینکه بتوانید بخشهای خود را از قبل برنامهریزی کنید و سپس به طور یکپارچه از یکی به دیگری انتقال دهید، به وبینار اجازه میدهد حتی در این لحظههای شلوغ جریان داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است بخواهید برنامهها یا اسناد اضافی را باز کنید یا مجبور باشید از مجریان دیگر بخواهید که مسئولیت را بر عهده بگیرند.
کنفرانس ویدیویی: اگر به فکر راهاندازی مجدد استانداردهای سطح 2019 در وبینارهای 2022 خود هستید، احتمالاً چند سالی قدیمی شدهاید. در این مورد، «مدرسه قدیمی» جذابیت کمی برای مخاطبان با انتظارات بالا دارد. زمانی وجود داشت – نه چندان دور – که شرکت کنندگان در وبینار شرکتی واقعاً میزبان خود را نمی دیدند… اصلاً. تصاویر وبینار به طور انحصاری بر روی یک سری از اسلایدهای پاورپوینت، همراه با یک روایت صوتی (با عرض پوزش، درست است) عمدتاً یکنواخت توسط میزبان (ها) متمرکز می شود. در دنیای امروزی تماسهای ویدیویی، این امر تقریباً غیرقابل تصور و مطمئناً قدیمی به نظر میرسد.
به عنوان یک نتیجه مثبت، فناوری رویدادهای مجازی و وبینار واقعاً در دو سال گذشته مسیر طولانی را طی کرده است، که مطمئناً چیز بدی نیست. این در واقع یک فرصت عالی برای بازاریابان است که به دنبال مزیت در صنایع بسیار رقابتی خود هستند.
برند شما: یکی از حوزه های کلیدی که فناوری وبینار اخیراً توسعه یافته است اجازه دادن به سازمان دهندگان برای سفارشی سازی و اعمال نام تجاری در وبینارهایی که اجرا می کنند. همانطور که همه ما می دانیم، ایجاد آگاهی و حمایت از برند اغلب یکی از اهداف کلیدی – و مطمئناً یکی از مزایای کلیدی – برای اجرای رویدادها است. وبینارها تفاوتی ندارند. بسیاری از وبینارها مبتنی بر ارائه رهبری فکری به مخاطبان هستند، بنابراین برند شما را با آن نوع تجربه مثبت و متمایز کننده مرتبط می کند.
علاوه بر این، امروز میتوانید این گزینه را به شرکتکنندگان خود نیز ارائه دهید، با ارائه فیدهای ویدیویی و ایجاد مجدد آن سطح اعتماد از هر دو طرف. ممکن است تعداد افرادی که از نظر فنی میتوانید بهطور همزمان ببینید محدودیتهایی وجود داشته باشد، اما اینکه بتوانید به صورت چهره به چهره در حالی که در هر طرف کره زمین نشستهاید با هم تعامل داشته باشید، یک پیروزی قطعی برای وبینارها است.
این بیماری همه گیر تأثیر عمیقی بر فناوری گذاشت. از آنجایی که تجربیات دیجیتال هم در محیطهای شخصی و هم در محیطهای تجاری عادی میشوند، فناوری جهشی بزرگ برای برآورده کردن انتظارات رو به رشد مخاطبان آنلاین انجام داد.
با نمایشهای تجاری، کنفرانسهای کاربران، جلسات، نمایشگاهها و سایر رویدادهای بازاریابی حضوری، آنها به صورت آنلاین تغییر کردند. حداقل در ابتدا نتایج متفاوتی به دست آورد. و همینطور اسب جنگی قدیمی بازاریابی قیفی: وبینار. از آنجایی که جلسات و رویدادهای حضوری ما اغلب مسئول بخشهای زیادی از بودجه بازاریابی هستند (و همچنین ارائه مقادیر زیادی ROI (یعنی سرنخها) برای مرتبط ماندن یا حتی سرپا ماندن نیاز به ایجاد همان مزایا داشت. با هیچ شانسی برای قرار گرفتن در یک اتاق با یکدیگر، وارد وبینارها شوید و رویدادهای مجازی.
برخی از سازمانها قبلاً وبینارها و رویدادهای مجازی را برگزار کرده بودند و در نتیجه از گزینههای موجود برای خود آگاه بودند، در حالی که برای برخی دیگر این یک دنیای جدید شجاعانه بود. و تا حدی، فضای رویدادهای مجازی به مرز جدیدی تبدیل میشود، زیرا شرکتهای فناوری و رویدادها به طور یکسان (از جمله Cvent) به دنبال توسعه سریع پیشنهادات مجازی خود برای توانمندسازی مشتریان خود بودند.
نتیجه
اما خوشبختانه تکنولوژی تکامل یافته است. داشتن میزبانها (بله، چندتایی) که چهرهشان را نشان میدهند، به شرکتکنندگان این امکان را میدهد تا بفهمند از چه کسی میشنوند و در سطح انسانیتر با هم ارتباط برقرار کنند. با توجه به حالات چهره و زبان بدن در ارتباطات واضح، داشتن یک جریان ویدیویی راه بسیار خوبی برای آوردن بخشی از این شخصیت و تعامل در وبینار شما است و اجازه می دهد تا ارتباط عمیق تری با افراد خود و از طریق ارتباط با برند شما برقرار کنید. جنبه چهره به چهره، حداقل در برخی از اشکال، اینجا برای ارائه است.
بخش ها و انتقال ها: درگیر نگه داشتن مخاطب و گوش دادن فعال در طول مدت وبینار برای اطمینان از اینکه پیام شما واقعاً درک شده است، حیاتی است. این همیشه یک چالش بوده است. در سال 2022، اهمیت بیشتری دارد. یکی از راههایی که میتوانید به این هدف کمک کنید این است که محتوای خود را به بخشهای قابل مدیریتتر یا بخشهای «اندازه گاز/قابل خوردن» تقسیم کنید. سپس می توانید تحویل هر بخش را تغییر دهید، به طور بالقوه با استفاده از قالب متفاوتی از تحویل (به عنوان مثال، از استفاده از اسلایدها تا پخش یک ویدیو یا یک بحث آزاد) یا تغییر ارائه دهندگان. آن را بشکنید، آن را پر جنب و جوش و تعاملی کنید.
تعامل Ramp Up: وبینارهایی که بهترین تعامل دو طرفه را بین ارائه کننده و شرکت کننده ارائه می دهند، در نهایت تجربه بیشتری را ارائه می دهند. مونولوگ های 45 دقیقه ای می توانند انرژی را برای مخاطب شما تخلیه کنند.
پیشرفتها در نرمافزار وبینار هیچ تفاوتی نداشتند – به دلیل تقاضا (هم از سوی سازماندهندگان و هم از سوی مخاطبان) در راستای افزایش انتظارات و پیشرفتهای روزافزون در فناوری. برای بسیاری از بازاریابان، تغییر در تجربیات عمیق بود و منجر به سطوح جدیدی از تعامل شد. برای دیگران، حفظ وضعیت موجود نشان دهنده یک “گام به عقب” دیجیتالی بود.
این که آیا این بر اساس یک سری پیامهای مختلف است که ممکن است بسته به شرکتکننده درجات مختلفی از علاقه را داشته باشد، یا صرفاً فرصتی برای گفتگوی باز آسانتر در مورد موضوع اصلی وبینار قبل از اینکه دوباره دور هم جمع شویم و بینشها را به اشتراک بگذاریم، اتاقهای بیرون را به اشتراک بگذاریم. می تواند تغییر بزرگی در سرعت و فضا برای تنفس و تفکر ایجاد کند.
با ارائه گزینههایی برای پرسش و پاسخ، نظرسنجی، نظرسنجی، بازخورد، کتابخانههای محتوای مرتبط قابل دانلود و موارد دیگر، گزینههای زیادی را به شرکتکنندگان ارائه میدهید. و مانند هر بازاریابی دیگری، اگر بتوانید انتخابی ارائه دهید، به احتمال زیاد نتایج بهتری از طیف وسیع تری از مخاطبان خود دریافت خواهید کرد، به عنوان مثال، برخی ترجیح می دهند مستقیماً در آن زمان و آنجا مشارکت کنند، در حالی که دیگران ترجیح می دهند دانلود کنند. محتوای شما و در زمان مناسب با آنها تماس بگیرید.
وبینارها راه زیادی را پیموده اند. برای بسیاری از ما، این یک انتخاب نبود، بلکه تصمیمی بود که به دلیل شرایط شدید و یک بار در زندگی از دست ما خارج شد.