خلاصه:
محققان بازاریابی به طور فزاینده ای از اسکراپینگ وب و رابط های برنامه نویسی کاربردی (API) برای جمع آوری داده ها از اینترنت استفاده می کنند. با این حال، علیرغم استفاده گسترده از چنین داده های وب، چالش های عجیب و غریب و گاه موذیانه در مجموعه آن توجه محدودی را به خود جلب کرده است. چگونه محققان می توانند اطمینان حاصل کنند که مجموعه داده های تولید شده از طریق وب اسکرپینگ و API ها معتبر هستند؟ در حالی که منابع موجود بر جزئیات فنی استخراج دادههای وب تأکید میکنند، نویسندگان یک چارچوب روششناختی جدید را با تمرکز بر افزایش اعتبار آن پیشنهاد میکنند. به طور خاص، این چارچوب نشان میدهد که چگونه پرداختن به نگرانیهای اعتبار مستلزم بررسی مشترک سؤالات فنی و حقوقی/اخلاقی خاص در طول سه مرحله جمعآوری دادههای وب است: انتخاب منابع داده، طراحی مجموعه دادهها، و استخراج دادهها. نویسندگان بیش از 300 مقاله را با استفاده از داده های وب منتشر شده در پنج مجله برتر بازاریابی بررسی می کنند و گونه شناسی را ارائه می دهند که چگونه داده های وب تفکر بازاریابی را پیشرفته کرده است. این مقاله با دستورالعملهایی برای تحقیقات آینده برای شناسایی منابع دادههای وب امیدوارکننده و پذیرش رویکردهای جدید برای استفاده از دادههای وب برای ضبط و توصیف واقعیتهای در حال تحول بازار به پایان میرسد.
خراش دادن داده های وب برای بینش بازاریابی
JM Insights در کلاس درس
آموزش بینش:
تشکر ویژه از Demi Oba، Ph.D. نامزد در دانشگاه دوک، برای حمایت در کار با نویسندگان در مورد ارسالی به این برنامه.
هانس داتا، دانشیار بازاریابی، دانشگاه تیلبورگ، هلند است.