این بدان معناست که تنها دادن آنچه کاربران به دنبال آن هستند کافی نیست. شما هم باید به آنها بدهید سریع. در غیر این صورت، آنها ممکن است به سرعت تصمیم بگیرند که از وب سایت دیگری بازدید کنند که می تواند مشکل آنها را بسیار سریعتر حل کند.
به این دلایل، مهم است که توسعه دهندگان را در مراحل اولیه طراحی مشارکت دهید تا بتوانند به اطمینان از زمان بارگذاری سریع تر و نگه داشتن کاربران در صفحه کمک کنند. تجربه کاربری طراحی بصری و همچنین عملکرد وب سایت یا برنامه را در بر می گیرد، بنابراین مطمئن شوید که این دو در کنار هم کار می کنند تا به مشتریان کمک کنند آنچه را که نیاز دارند به راحتی و سریع پیدا کنند.
تستهای قابلیت استفاده بسته به نیاز و قابلیتهای شما اشکال مختلفی دارند. آنها می توانند تعدیل شوند، به این معنی که کاربر شخصی را دارد که دستورالعمل های خاصی برای یافتن اطلاعات یا تکمیل یک کار به او بدهد. ناظر در مورد اینکه کاربر چگونه به راحتی میتوانست دستورالعملها را دنبال کند، یادداشت میکند، که میتواند برای نتیجهگیری در مورد قابلیت استفاده وبسایت یا برنامه استفاده شود.
طبق قانون هیک، زمان تصمیم گیری با تعداد و پیچیدگی انتخاب ها افزایش می یابد. این بدان معناست که پرتاب همه اطلاعات ممکن به یک کاربر در یک زمان مفید نیست. این تنها توانایی آنها را برای یافتن آنچه که به دنبال آن هستند، مختل می کند.
نکته 2: برای هر میلی ثانیه بجنگید
اولین برداشت کاربر از وب سایت شما نیز ممکن است اولین برداشت او از برند شما به عنوان یک کل باشد. یک وب سایت سریع با برندی بسیار قوی تر از وب سایتی که مشتریان را منتظر نگه می دارد ارتباط برقرار می کند.
زمان بارگذاری اولین برداشتی است که وب سایت یا برنامه شما هنگام شروع تعامل کاربر با آن ایجاد می کند. حتی اگر بقیه تجربه کاربری سایت شما تا حد کمال اصلاح شده باشد، اگر نمایش آن به آنها خیلی طول بکشد اهمیتی نخواهد داشت.
یک نگاه سریع به صفحه اصلی آمازون قانون هیک را در عمل نشان می دهد: یک نوار جستجوی عظیم در بالای صفحه شروع به جستجوی دقیقاً آنچه را که می خواهید آسان می کند. منوی درست در زیر نوار جستجو به شما امکان می دهد به جای نمایش هر گزینه ممکن، به سرعت بر اساس چند دسته اصلی مرور کنید.
تست squint یک تست سریع و سریع برای کمک به تعیین منسجم بودن صفحه در طراحی بصری آن است. شما می توانید آن را با نگاه کردن به معنای واقعی کلمه در یک صفحه (یا با محو کردن اسکرین شات یک صفحه) و تجزیه و تحلیل اینکه کدام عناصر برجسته تر هستند، انجام دهید.
به خاطر داشته باشید که هدف این است ساده کردن فرآیند تصمیم گیری، اما نه حذف آن. از بینشهای بهدستآمده از تحقیقات کاربران خود استفاده کنید تا بدانید چه انتخابهایی باید انجام دهند، اما بهکلی از دست انتخابهای آنها خلاص نشوید.
ساده و شهودی بودن طراحی سایت یا برنامه شما کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها می توانند به راحتی در آن حرکت کنند. این کار تعامل با برند شما را آسانتر میکند و به احتمال بیشتری برای بازگشت آنها در آینده منجر میشود. طراحی با تمرکز آگاهانه برای به دست آوردن مشتریان مکرر که از کار با شما لذت می برند.
هنگام پیمایش یک وب سایت یا برنامه، هیچ چیز خسته کننده تر از کلیک کردن مکرر روی پیوند اشتباه نیست، به خصوص زمانی که به دلیل طراحی ضعیف یا گیج کننده باشد. هنگامی که عناصر یک صفحه خیلی فشرده، نامرتب یا طاقت فرسا هستند، پیمایش موثر آنها به سرعت تبدیل به یک کار طاقت فرسا می شود. اینجاست که تست چشم می تواند کمک کند.
نکته 5: حواستان به طراحی نوتیفیکیشن باشد
تست قابلیت استفاده یک روش کلیدی برای درک نحوه تعامل کاربران با محصول شما است. مهم نیست که چگونه کاربران را برای استفاده از وبسایت یا برنامهتان پیشبینی میکنید، آزمایش قابلیت استفاده میتواند به شما نشان دهد که دقیقاً چگونه از آن استفاده میکنند، گاهی اوقات در زمان واقعی، که میتواند به تنظیمات حیاتی مورد نیاز برای کاربردی کردن و مفید کردن آن برای مشتریانتان اشاره کند.
در واقع، کاری که تست squint انجام می دهد این است که به سرعت نحوه پایبندی یک صفحه به اصول گشتالت را آزمایش می کند، عناصری از طراحی بصری که تعیین می کنند مغز ما چگونه از محرک های پیچیده معنا می گیرد. این می تواند به روشن شدن سلسله مراتب بصری یک صفحه کمک کند و تعیین کند که آیا به طور موثر چشم کاربر را به جایی که باید باشد هدایت می کند یا خیر.
همه ما قبلاً خستگی اعلانها را تجربه کردهایم—زمانی که تلفن شما از بیشمار برنامههایی که به شما اجازه ارسال اعلانها را دادهاید، صدای وزوز، بیپ و زنگ را متوقف نمیکند، بهسرعت خستهکننده میشود. در طراحی معماری اعلانات خود متفکر باشید تا از خسته شدن کاربران از محصول خود جلوگیری کنید.
خبر خوب این است که آزمایش های زیادی لازم نیست تا بتوانید یافته های بسیار مفیدی را به دست آورید. یک مطالعه توسط گروه نیلسن نورمن نشان داد که آزمایشها فقط به حدود پنج کاربر نیاز دارند تا بیش از 75٪ از مشکلات قابلیت استفاده را پیدا کنند. پس از آن، هر کاربر اضافی به طور متوسط بازده کاهشی را ارائه می دهد. اگر بودجه لازم برای آزمایش با 15 نفر را دارید، اگر 3 مطالعه تکراری با هر کدام از 5 کاربر انجام دهید، نسبت به زمانی که با هر 15 نفر به طور همزمان آزمایش کنید، بازدهی بهتری از سرمایه خود دریافت خواهید کرد.
همچنین می توانید به گروه هایی از عناصر نگاهی بیندازید و تشخیص دهید که آیا آنها از یکدیگر قابل تشخیص هستند یا خیر. اگر خیلی به هم نزدیک باشند، تشخیص اینکه چه چیزی مرتبط است و چه چیزی نیست، ممکن است سخت باشد.

طراحی یک تجربه کاربری قوی به این معنی است که مراقب نحوه تعامل کاربران با برنامه یا وب سایت شما باشید و این توجه به نحوه اطلاع رسانی اطلاعات جدید به آنها گسترش می یابد. اگر آزاردهنده، طاقتفرسا یا فرصتطلبانه به نظر برسد، خطر آسیب رساندن به برند خود و کاهش اعتماد کاربر را دارید.
از این نکات در طول فرآیند طراحی استفاده کنید تا به مشتریان نشان دهید که نیازهای آنها را در ذهن دارید. اگر میخواهید درباره نحوه ارتقای تجربه کاربری خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، بررسی کنید که آیا مرتکب هر یک از این اشتباهات رایج در استفاده هستید یا خیر. یا با BrandExtract تماس بگیرید تا با یک استراتژیست خبره مشورت کنید و برند خود را ارتقا دهید.