چگونه شرکتهای قهوهسازی صنعتی و تجاری شیوههای خود را گسترش داده و بازارها را توسعه میدهند
پیر یان دولبک، استادیار بازاریابی، کرسی تحقیقات دانشگاه کنکوردیا در پیچیدگی و بازار، دانشگاه کنکوردیا، کانادا است.
به عنوان مثال، در بازار قهوه، شرکتهای صنایع دستی دستور العملهای دم کردن دانههای قهوه را برای کامل کردن طعم قهوه نوآوری میکنند. شرکتهای تجاری محصولات سودآور و مقیاسپذیری تولید میکنند، مانند غذاهای شیرین مانند Pumpkin Spice Latte. شرکت های صنایع دستی و تجاری نوآوری می کنند و نوآوری های یکدیگر را با هدف مربوطه خود یعنی کمال زیبایی شناختی یا حداکثر کردن سود تطبیق می دهند. شرکت تجاری دانکین از شرکت های صنایع دستی وام گرفته و تولید قهوه دست ساز را خودکار کرده است. کافیشاپهای کرافت، لاته ادویهی کدو تنبل را از لحاظ زیبایی شناختی بالا بردهاند، با استفاده از شربت صنعتگر و ادویههایی که با ویژگیهای یک دانه قهوه خاص مطابقت دارند.
نقل قول کامل:
Dolbec، Pierre-Yann، Zeynep Arsel و Aya Aboelenien (2022)، “چشم انداز تمرینی در مورد تحول بازار: چگونه شرکت های قهوه و صنایع دستی و تجاری فعالیت ها را گسترش داده و بازارها را توسعه می دهند.” مجله بازاریابیdoi.org/10.1177/00222429221093624
سایر اطلاعات بینش را در کلاس درس جستجو کنید
این مطالعه توضیح میدهد که چگونه توسعه بازارها به سمت نگرانیهای بیشتر برای زیباییشناسی و صنایع دستی – خواه جستجوی یک شات اسپرسوی عالی باشد یا ایجاد یک خالکوبی پیچیده بصری – ناشی از تعامل بین صنایع دستی و شرکتهای تجاری است.
با گذشت زمان، نوآوری ها و انطباق ها بین شرکت های صنایع دستی و تجاری منجر به بسیاری از محصولات و روش های جدید برای تهیه قهوه شد و منجر به گسترش صنایع دستی در بازار شد. قهوه به طور گسترده ای به عنوان دست ساز به بازار عرضه می شود، مصرف کنندگان به یک خبره تبدیل شده اند و باریستاها صنعتگران هستند.
Aya Aboelenien استادیار بازاریابی، HEC Montreal، کانادا است.