خراش دادن داده های وب برای بینش بازاریابی

در حالی که محققان بازاریابی به طور فزاینده ای از داده های وب استفاده می کنند، چالش های عجیب و غریب و گاه موذیانه در مجموعه آن توجه محدودی را به خود جلب کرده است. چگونه محققان می توانند اطمینان حاصل کنند که مجموعه داده های تولید شده از طریق وب اسکرپینگ و API ها معتبر هستند؟ یک مقاله جدید در مجله بازاریابی یک چارچوب روش‌شناختی را پیشنهاد می‌کند که نشان می‌دهد چگونه پرداختن به نگرانی‌های اعتبار مستلزم بررسی مشترک سوالات فنی و حقوقی/اخلاقی خاص است. این چارچوب طیف وسیعی از نگرانی‌های اعتبار ناشی از جمع‌آوری خودکار داده‌های وب برای استفاده دانشگاهی را در طول سه مرحله جمع‌آوری داده‌های وب پوشش می‌دهد: انتخاب منابع داده، طراحی مجموعه داده‌ها، و استخراج داده‌ها.

به اسلایدهای سخنرانی کلاس درس دسترسی پیدا کنید

تشکر ویژه از Demi Oba، Ph.D. نامزد در دانشگاه دوک، برای حمایت در کار با نویسندگان در مورد ارسالی به این برنامه.

آبیشک بورا، استادیار بازاریابی، دانشگاه واشنگتن است.



منبع

نقل قول کامل:
بوگرشاوزن، یوهانس، هانس داتا، آبیشک بورا، و اندرو تی استفن (2022)، «زمینه‌های طلا: خراش دادن داده‌های وب برای بینش‌های بازاریابی،» مجله بازاریابی، 86 (5)، 1-20. doi:10.1177/00222429221100750

JM Insights در کلاس درس

آموزش بینش:

Johannes Boegershausen استادیار بازاریابی، دانشگاه اراسموس، هلند است.

دوره های بازاریابی مرتبط:
بازاریابی دیجیتال؛ تجزیه و تحلیل بازاریابی؛ تحقیقات بازاریابی؛ بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

خلاصه:
محققان بازاریابی به طور فزاینده ای از اسکراپینگ وب و رابط های برنامه نویسی کاربردی (API) برای جمع آوری داده ها از اینترنت استفاده می کنند. با این حال، علیرغم استفاده گسترده از چنین داده های وب، چالش های عجیب و غریب و گاه موذیانه در مجموعه آن توجه محدودی را به خود جلب کرده است. چگونه محققان می توانند اطمینان حاصل کنند که مجموعه داده های تولید شده از طریق وب اسکرپینگ و API ها معتبر هستند؟ در حالی که منابع موجود بر جزئیات فنی استخراج داده‌های وب تأکید می‌کنند، نویسندگان یک چارچوب روش‌شناختی جدید را با تمرکز بر افزایش اعتبار آن پیشنهاد می‌کنند. به طور خاص، این چارچوب نشان می‌دهد که چگونه پرداختن به نگرانی‌های اعتبار مستلزم بررسی مشترک سؤالات فنی و حقوقی/اخلاقی خاص در طول سه مرحله جمع‌آوری داده‌های وب است: انتخاب منابع داده، طراحی مجموعه داده‌ها، و استخراج داده‌ها. نویسندگان بیش از 300 مقاله را با استفاده از داده های وب منتشر شده در پنج مجله برتر بازاریابی بررسی می کنند و گونه شناسی را ارائه می دهند که چگونه داده های وب تفکر بازاریابی را پیشرفته کرده است. این مقاله با دستورالعمل‌هایی برای تحقیقات آینده برای شناسایی منابع داده‌های وب امیدوارکننده و پذیرش رویکردهای جدید برای استفاده از داده‌های وب برای ضبط و توصیف واقعیت‌های در حال تحول بازار به پایان می‌رسد.

خلاصه مدیریتی این مقاله را بخوانید

اطلاعات بیشتر از مجله بازاریابی