صفحه نخست دانشکده اقتصاد | artofmarketing

از این‌رو هدف این مطالعه بررسی آثار ناشی از اعمال سیاست‌های پولی بر متغیرهای کلان اقتصادی با توجه به درآمدهای نفتی است. در این مطالعه به منظور سیاست پولی از متغیرهای نرخ سود تسهیلات بانکی و همچنین نرخ ذخیره قانونی استفاده شده است؛ استفاده از چنین متغیرهایی برای سیاست پولی در مطالعات مختلف اقتصادی چه در داخل و چه در خارج مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به محدودیت دسترسی به اطلاعات و همچنین سایر محدودیت‌های موجود، متغیرهای کلان اقتصادی در نظر گرفته شده در این مطالعه نیز نرخ رشد اقتصادی و نرخ تورم هستند. برای اندازه‌گیری نرخ رشد اقتصادی از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت استفاده شد.

  • براساس مصوبه وزارت‌علوم، ‌تحقیقات‌‌وفناوری از سال 1398 کلیه نشریه­ های دارای درجه “علمی-پژوهشی” به نشریه “علمی” تغییر نام یافتند.
  • چهار صبح دوشنبه بود که زلزله‌ای 7.8 ریشتری، بخش‌هایی از جنوب خاک ترکیه و شمال خاک سوریه را به لرزه درآورد.
  • بودجه ۱۴۰۲؛ رشد ۱۲۸ درصدی مالیات بخش خصوصی رئیس اتاق بازرگانی ایران از افزایش ۱۲۸ درصدی مالیات بخش خصوصی در بودجه ۱۴۰۲ خبر داده است.
  • در تئوری سیاسی معاصر، دو مورد از چارچوب‌‌های غالب برای نقد سرمایه‌‌داری و دموکراسی لیبرال، از یک‌سو جمهوری‌‌خواهی سوسیالیستی است و از سوی دیگر دموکراسی رادیکال.
  • موضوع پویاسازی یا استفاده از یک المان متغیر در پرداختهای بدون حضور کارت به عنوان یک دغدغه جدی در حوزه نظام پرداخت،نزد رگولاتور مطرح بود.
  • به موضوع از این زاویه نگاه کنید، در سال ۲۰۱۶ نیروی کار در کانادا به میزان ۱۹٫۴ میلیون نفر بر اساس گزارش استاتیک کانادا بوده است.
اما در زمانه‌ی ما با انقلاب بوم‌شناختی و اجتماعی آغاز می‌شود که بر ما تحمیل شده است. امروز، مبارزه برای آزادی و مبارزه برای ضرورت برای اولین بار در تاریخ انسان در همه جای کره‌ی زمین با هم مقارن می‌شوند و چشم‌اندازی از تباهی یا انقلاب ایجاد می‌کنند. در تئوری سیاسی معاصر، دو مورد از چارچوب‌‌های غالب برای نقد سرمایه‌‌داری و دموکراسی لیبرال، از یک‌سو جمهوری‌‌خواهی سوسیالیستی است و از سوی دیگر دموکراسی رادیکال. علی‌رغم بلندپروازی‌‌های رایج برای کشفِ روابط آشکار و سلسله‌‌مراتبی قدرت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و نیز خلق مدل‌‌های تازه‌ی سازماندهی سیاسی برابری‌‌خواهانه و مشارکتی، هیچ مقایسه‌‌ی نظام‌‌مندی درباره‌‌ی جمهوری‌‌خواهی سوسیالیستی و دموکراسی رادیکال وجود ندارد. مقاله‌‌ی پیش‌ ‌رو از طریق مقایسه‌‌ی برداشت‌‌های متفاوت [این دو سویه‌‌ی تفکر سیاسی] از الف) نهادها و ب) کنشِ سیاسی و پ) واگرایی روابطِ سیاسی و سلسله‌‌مراتبی آن‌‌ها با سوسیالیسم، این شکاف را پر می‌‌کند.

http://beautyreview.ir

اقتصاد، برآیندِ کلیه فرایندهایی است که فرهنگ، ارزش، آموزش، تکامل تکنولوژیکی، تاریخ، سازمان اجتماعی، ساختار سیاسی، سیستم‌های قانونی، جغرافیا و همین‌طور مواهب طبیعی را در بر می‌گیرد. این عوامل زمینه، محتوا و شرایطی را تعیین می‌کند که یک اقتصاد در آن عمل می‌کند. برخی فرهنگ‌ها اقتصادهای مولدتری را به وجود می‌آورند و لذا ارزش یا تولید ناخالص داخلی بیشتری را تولید می‌کنند. یک اقتصاد مجموع کل ارزش معاملات میان فعالان اقتصادی نظیر افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و حتی ملت‌هاست. مجله اقتصاد پولی، مالی ( دانش و توسعه سابق) فقط مقاله‌های تخصصی در زمینه اقتصاد پولی و مالی را به چاپ می رساند. تقریباً هر مشکلی که امروز جهان با آن روبرو است ، از گرم شدن کره زمین ، گرفته تا فقر در جهان ، گرفته تا درگیری ها در سوریه، افغانستان و سومالی، از بعد اقتصادی برخوردار است.

کارکنان صنعت نفت ایران در حمایت از خواسته‌های خود تجمع کردند

ه باور تحلیل گران فنی، طلا در مجله خبری هنر مارکتینگ جاری نه تنها می تواند به بالای محدوده هزار و 900 دلار برگردد، بلکه حتی احتمال شکست مرز 2 هزار دلاری و رفتن به سوی سطح 2 هزار و 300 دلاری وجود دارد. در این وضعیت سکه بازان می توانند تا حدی با خیال راحت تری اقدام به نگه داری دارایی خود کنند. پایگاه خبری اقتصادآنلاینمیباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. ج) به نمایندگان این امکان را می دهد تا از مقیاس های اقتصادی استفاده کنند. با این حال، تخصص فقط در صورتی معنی دارد که کارگران بتوانند از مبلغی که برای انجام کارهای خود دریافت می کنند برای خرید سایر کالاها و خدمات مورد نیاز خود استفاده کنند.

تازه‌ترین گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران؛ بحران بی‌سابقه در بخش تولید واحد‌های تولیدی در ایران به دلیل بحران انرژی، افزایش قیمت ارز، بحران نیروی کار و کاهش سرعت اینترنت در بدترین شرایط در یک سال اخیر قرار گرفته‌اند. در حال حاضر، ایران بر اساس فهرست صندوق بین‌المللی پول با توجه به درآمد ناخالص ملی اسمی بیست و یکمین و بر اساسِ درآمد ناخالص ملی تعدیل شده با شاخص برابری قدرت خرید هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست. در این رتبه‌بندی و بر اساس معیار اولی به ترتیب کشورهای ترکیه و عربستان سعودی و بر اساس معیار دوم کشور ترکیه بالاتر از ایران قرار می‌گیرند. بنابراین بانک مرکزی تلاش کرد که اولا روند رشد سزسام آور جرایم مربوط به برداشت های غیرمجاز از کارت بانکی را کاهش دهد و ثانیا تمامی مشتریان در همه بانک های کشور در استفاده از این المان متغیربا کمترین مشکل و سردرگمی مواجه شوند. به این ترتیب، امکان پیش­‌بینی نتایج بالقوه سیاست‌­های اقتصادی را فراهم می­‌آورد و از این طریق به برنامه­‌ریزان و سیاست­‌گذاران در نیل به اهداف اقتصادی کمک می­‌رساند. علاوه بر این، شناخت شرایط موجود و مطلوب اقتصاد و تحلیل سیاست‌های اقتصادی در درک مباحث اقتصادی توسط دانشجویان و دانش‌­پژوهان اقتصادی نقش بسزایی داشته و مطالعه در حوزه علم اقتصاد را تسهیل می­‌نماید.

سریعترین موتور جستجوگر خبر – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان