اگر به درستی انجام شود، فعالسازی برند میتواند فرصتهای تجاری را پرورش دهد و وفاداری بلندمدت مشتری را ایجاد کند. انواع فعال سازی شامل موارد زیر است:
بازاریابی تجربی: استراتژی هایی که تعامل برند را از طریق تجارب فراگیر تقویت می کند. نمونه هایی از بازاریابی تجربی شامل چالش های سرگرم کننده، مسابقات رسانه های اجتماعی، غرفه های تعاملی و نمایش های به یاد ماندنی است.
رویدادهای تجربی: گردهمایی های اجتماعی که به سازمان ها اجازه می دهد برند، محصولات و خدمات خود را به روش های تعاملی تبلیغ کنند. نمونههایی از رویدادهای تجربی شامل حراجها، مراسمها، رویدادهای اجتماعی، کنفرانسها، جشنوارهها، جمعآوری کمکهای مالی، ناهار و یادگیری، رویدادهای شبکهای، خانههای باز، فروشگاههای پاپآپ، و استراحتگاهها هستند.
بازی ها و فعالیت ها: تجربیات بازیگوشی که به طور فعال مشتریان بالقوه و مشتریان را درگیر می کند. به عنوان مثال می توان به قرعه کشی، ماشین های پنجه، غرفه های عکس، بازی های چرخشی، بازی های آرکید و سایر فعالیت های حمایت شده اشاره کرد. لیست کامل بازی های نمایشگاه تجاری تعاملی را اینجا بخوانید.
نمونه ها و آزمایش های رایگان: هدایای رایگان که مشتریان بالقوه را خوشحال می کند و به آنها اطمینان می دهد که قیمت کامل کالای شما را بپردازند. نمونه ها بسیار مؤثر هستند زیرا محصول یا خدمات شما را مستقیماً در دست افرادی قرار می دهند که احتمالاً از آنها استفاده می کنند. استراتژی نمونه گیری خود را با یک نمایش مفید یا نظرسنجی بازخورد جفت کنید.
در pc/nametag، ما معتقدیم که ارتباطات معنادار از طریق تجربیات مشترک ایجاد می شود. ما دائماً به دنبال راههای جدید و نوآورانه برای ایجاد دنیایی مرتبطتر و فراگیرتر از طریق محصولات و خدمات آگاهانه اجتماعی هستیم. از اقلام شناسایی باکیفیت مانند نشانها، تسمهها و روبانها گرفته تا خدمات چاپ و مونتاژ بیرقیب ما، ما فراتر از آن هستیم تا به تیم شما تبدیل شویم و به ارائه تجربیات لذتبخش به مخاطبان و شرکتکنندگان کمک کنیم. بازدید کنید pcnametag.com برای یادگیری بیشتر امروز
کتاب الکترونیکی رایگان ما در مورد تاکتیک های بازاریابی: شما را دانلود کنید
با رویدادهای محبوب در منطقه خود تماس بگیرید که پایگاه مشتریان هدف شما را جذب می کند. سپس، با استفاده از تجربه ای که مخاطب از آن لذت خواهد برد، راه هایی برای تعامل با مخاطب پیدا کنید. به عنوان مثال، مخاطبان علاقهمند به رسانههای اجتماعی، پسزمینهای با ارزش عکس یا تجربه غرفه عکس تعاملی را دوست خواهند داشت تا از آن استفاده کنند.
از فعال سازی بازاریابی برای حل چالش های مشتری استفاده کنید.
یک رویداد فراموش نشدنی را ایجاد کنید
بزرگترین هدف از میزبانی یک فعال سازی، ارتقاء برند شما است. تقویت تعامل از طریق تجربیات همهجانبه یکی از هوشمندانهترین راهها برای معنادارتر کردن، قابل تشخیصتر کردن و قابل اعتماد کردن برند شما برای مخاطبان هدف است.
شناخت مخاطبان، چالشها و علایق آنها میتواند به فعالسازی بازاریابی «خوب» به یک «عالی» کمک کند. به همین دلیل این ایده خوبی است که قبل از موعد تحقیق کنید و خود را در جایی قرار دهید که مشتریان شما قبلا وقت خود را سپری می کنند.
به یاد داشته باشید، بهترین فعالسازیها به جان بخشیدن به برند شما کمک میکنند. از آنها برای جلب توجه مخاطبان جدید و جذب مجدد مخاطبان فعلی استفاده کنید. متوجه خواهید شد که تجارب رویدادهای به یاد ماندنی باعث میشود افراد تمایل به تعامل با برند شما در آینده داشته باشند (که به نوبه خود، بازگشت سرمایه رویداد را افزایش میدهد).
فعال سازی برند چیست؟
هنگام طراحی فعالسازی برند، از انجام کاری عجیب، احمقانه یا کاملاً غیرمنتظره نترسید. احتمال اینکه مصرفکنندگان یک تجربه عجیب و در عین حال رضایتبخش را به خاطر بسپارند، بیشتر از یک تجربه رویداد «آشکارساز» هستند. چشم شرکت کنندگان را به سمت غرفه خود بکشید و آنها را به اندازه کافی مجذوب خود کنید تا شرکت کنند.
مهمترین چالش هایی که مشتریان شما تجربه می کنند چیست؟ یک لیست ایجاد کنید، سپس فعالیت های تعاملی را پیدا کنید که می تواند به آنها ثابت کند که پیشنهادات شما می تواند کمک کند. به عنوان مثال، اگر برند شما تجهیزات ورزشی می فروشد، در پایان یک ماراتن یک «ایستگاه مه پاش» راه اندازی کنید، سپس بطری های آب مارک دار را به دوندگان بدهید.
بهترین فعالیت ها باعث شگفتی، لذت و جلب توجه مخاطبان شما می شود. بهعنوان مثال، بهجای توزیع نمونههای غذا یا نوشیدنی در یک میز، سعی کنید یک نمایشگر موقت «کامیون غذا» یا یک غرفه با مضمون پیک نیک راهاندازی کنید. با یک نقطه عکس و هشتگ رسانه های اجتماعی، موضوع خود را بازی کنید.
از کمپین های فعال سازی برند برای ترویج ارزش های برند خود استفاده کنید.
در حالی که فعالسازی برند هیجانانگیز است، اما تنها بخشی از پازل استراتژی بازاریابی است. کتاب الکترونیکی رایگان ما در مورد تاکتیکهای بازاریابی مطمئن که هر تیمی میتواند از آن استفاده کند، موضوعات مفید مختلفی را پوشش میدهد، از جمله نحوه فرمولبندی شخصیتهای خریدار، ایجاد وفاداری به برند، افزایش ترافیک وب، ایجاد سرنخ فروش، و تقویت استراتژی بازاریابی شما.
بازاریابی رسانه های اجتماعی بهترین دوست شماست! حضور اجتماعی خود را در رویدادها با جفت کردن فعال سازی برند خود با مفاهیم پرطرفدار رسانه های اجتماعی برای گسترش دامنه برند خود تقویت کنید. به عنوان مثال، هنگام نمایش در یک نمایشگاه تجاری، یک ژئوفیلتر یا لنز سفارشی اسنپ چت برای غرفه خود ایجاد کنید. بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا عکس خود را با استفاده از هشتگ رسمی رویداد در رسانه های اجتماعی پست کنند.
اندازه منطقه ای که ژئوفیلتر شما پوشش می دهد و همچنین مدت زمان ژئوفیلتر شما بر میزان پرداخت شما تأثیر می گذارد. هزینه ها از 5 دلار در روز شروع می شود. علاوه بر فیلتر خود، یک ویدیوی TikTok در سایت از افرادی که در فعال سازی برند شما شرکت می کنند ایجاد کنید. فراموش نکنید که از هشتگ های پرطرفدار برای کمک به پخش ویدیو برای بینندگان جدید استفاده کنید.
مشتریان را با یک فعالیت یا موضوع غیرمنتظره خوشحال کنید.
اگرچه زنده کردن نام تجاری شما ممکن است دشوار به نظر برسد، اما آسان تر از آن است که فکر می کنید. پنج نکته زیر را در نظر داشته باشید تا با هر بودجه ای یک برند موفق تر فعال سازی کنید. سپس، کتاب الکترونیکی رایگان خود را که حاوی تاکتیکهای بازاریابی مطمئنی است که هر تیمی میتواند استفاده کند را در پایان دانلود کنید.
«فعالسازی برند» یک استراتژی بازاریابی فراگیر است که از رویدادها، کمپینها و فعالیتها برای ایجاد آگاهی از برند، افزایش وفاداری مشتری و ایجاد ارتباطات پایدار با مخاطبان هدف استفاده میکند. بیشتر فعالسازیهای برند، تجربههای حضوری با فعالیتهای عملی و مارکدار برای مشارکت افراد است.
این ژست نه تنها باعث ایجاد آگاهی برای محیط زیست می شود، بلکه تعهد برند شما به میزبانی یا شرکت در رویدادهای پایدار را نیز برجسته می کند. بدون توجه به ارزشهای سازمانتان، هدایا و هدایایی قابل برند ارائه دهید که با ماموریت شما مرتبط است.
مصرف کنندگان برندهایی را دوست دارند که در مورد اعتقادات و ارزش های آنها موضع می گیرند. اگر سازمان شما مشتاق دلیلی است، از فعال سازی برند برای برجسته کردن آنچه برای شما مهم است استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر سازمان شما برای پایداری ارزش قائل است، مجموعه های نی فولادی ضد زنگ قابل استفاده مجدد، کیسه های نخی بازیافتی یا سایر هدایای سازگار با محیط زیست را برای کسانی که نسخه نمایشی رزرو می کنند یا خرید می کنند، ارائه دهید.
نکات استراتژی فعال سازی برند برای متمایز کردن شما
مخاطبان هدف خود را در جایی که در آن هستند ملاقات کنید.
آیا به دنبال ارتقای نام تجاری خود، تحت تاثیر قرار دادن مشتریان، ارتقای مشارکت مخاطبان به سطوح جدید و هیجان مردم برای تعامل با سازمان خود هستید؟ اگر چنین است، اضافه کردن را در نظر بگیرید فعال سازی برند به استراتژی بازاریابی رویداد شما
نه تنها آنها را بعد از مسابقه آبرسانی می کنید، بلکه هدیه ای نیز ارائه می دهید که به مشتریان بالقوه کمک می کند تا مدت ها پس از پایان رویداد، نام تجاری شما را به خاطر بیاورند. برجسته کردن نیاز به یک محصول از طریق تجربه برند خلاقانه، استراتژیک و موثر است. ماموریت شما این است که به مردم کمک کنید بدون اینکه بیش از حد «فروشنده» باشند به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند.
از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای بهبود شناخت برند استفاده کنید.