اریک جی. جانسون، استاد بازرگانی نورمن ایگ، دانشگاه کلمبیا، ایالات متحده است.
گفتگوهای ما با توسعه دهندگان برنامه، تیم های تجربه کاربر و سایر کارشناسان صنعت نشان می دهد که فعال نکردن ویژگی های برنامه یک مشکل بزرگ است. برنامههای متعددی دارای ویژگیهای حیاتی مانند ردیابی موقعیت مکانی و سایر ویژگیهای حریم خصوصی هستند که کاربران باید با چند انتخاب فعال کنند. سایر رفتارهای مصرف کننده، مانند پذیرش کوکی ها در وب سایت ها، شروع اشتراک یا ثبت نام برای واکسیناسیون نیز شامل مراحل و انتخاب های زیادی است که می تواند برای افزایش جذب یکپارچه شود. اثرات این تغییرات کوچک میتواند بر بسیاری از انواع تصمیمگیریها تأثیر بگذارد، با پیامدهایی برای حفظ حریم خصوصی مصرفکننده و مدیریت ارتباط با مشتری و همچنین مقررات.
ما این «تکانها» را در زمینههای مختلف آزمایش میکنیم، از جمله آزمایشهایی که بر برنامههای ردیابی تماس دیجیتال (که در طول همهگیری COVID-19 توسعه یافته و بهطور گسترده استفاده شدهاند) تمرکز میکنند، با یک رابط تلفن هوشمند که ارائههای واقعی را تقلید میکند. از آنجایی که مدیران و توسعهدهندگان برنامه اغلب میخواهند قیف را از بارگیری یک برنامه تا فعال کردن کامل برنامه روانتر کنند، ما سه تکنیک را بررسی میکنیم که میتواند به تحقق این هدف کمک کند و مکانیسمهای زیربنایی تأثیر آنها بر رفتار مصرفکننده دیجیتال را توضیح دهیم.
- ادغام تصمیمات چند ویژگی در یک انتخاب واحد به جای تفکیک آنها، پذیرش را افزایش می دهد. این یافته با این تصور مطابقت دارد که ارائه تصمیمات جداگانه افراد را به تمرکز بر خطرات همراه سوق می دهد و در نتیجه احتمال نصب برنامه را کاهش می دهد.
- به نظر می رسد تغییر رنگ ها برای مطابقت با رنگ هایی که معمولاً در رابط های دیجیتال فعلی یافت می شوند، پذیرش را افزایش می دهد. به عنوان مثال، از آنجایی که معمولاً از رنگ آبی برای دکمههای «ادامه» استفاده میشود، کاربران احتمالاً دکمههای آبی را نسبت به خاکستری هنگام نصب انتخاب میکنند.
- جمله بندی گزینه ها به گونه ای که گویی اجرا خواهند شد (گفتن “ادامه” در مقابل “ادامه بدون فعال کردن”) باعث می شود افراد در هنگام نصب این ویژگی را بپذیرند.
تغییرات کوچک، اثرات بزرگ
مقاله کامل را بخوانید.
شرکت ها سالانه بیش از 75 میلیارد دلار برای تبلیغات طراحی شده برای افزایش دانلود اپلیکیشن در گوشی های هوشمند هزینه می کنند. با توجه به اینکه بیش از 3.5 میلیارد نفر در سراسر جهان از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و سالانه بیش از 200 میلیارد برنامه دانلود می شود، تعجب آور نیست. علاوه بر تبلیغات، شرکتها از تبلیغات یا سایر مشوقها برای ایجاد انگیزه در مصرفکنندگان برای نصب برنامههایشان و فعال کردن ویژگیهای آنها استفاده میکنند.
از جانب: کریستال ریک، ناتانیل آ. پوسنر، کلن مرکوا، و اریک جی. جانسون، “تحت پذیرش برنامه ها: معماری انتخاب، جذب اپلیکیشن های موبایل توسط مصرف کننده را تسهیل می کند.” مجله بازاریابی.
پذیرش اپلیکیشن می تواند بر طیفی از نتایج تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، راه اندازی یک برنامه خبری می تواند بازدید از وب سایت خبری مربوطه را افزایش دهد و استفاده از یک برنامه فعالیت بدنی می تواند باعث افزایش سطح فعالیت بدنی شود. ویژگیهایی مانند خریدهای درونبرنامهای و ارتقاهای ممتاز میتوانند درآمد مستقیمی را برای شرکتها فراهم کنند و در عین حال از کسب آدرسهای ایمیل، ردیابی موقعیت یا سایر دادههای کاربر درآمد کسب کنند. در برخی موارد، فعال کردن ویژگیهای برنامه نیز برای عملکرد صحیح برنامه ضروری است. به عنوان مثال، برنامههای ردیابی تماس دیجیتال اغلب شامل سه ویژگی کلیدی هستند (به عنوان مثال، اعلان نوردهی، ثبت نوردهی، و بلوتوث)، و این برنامهها زمانی که کاربران هیچ یک از این ویژگیها را فعال نمیکنند به درستی کار نمیکنند.
تلنگر زدن به مصرف کننده
کریستال ریک، استادیار دانشگاه تمپل، ایالات متحده آمریکا است.