خلاصه:
در مقابل پسزمینه تحقیقات محدودی که بر ویژگیهای سمت تاریک در اتحادها متمرکز است، نویسندگان استدلال میکنند که ماکیاولیسم در اتحاد بر استراتژیهای مربوط به یادگیری دانش جدید و استفاده از قدرت برای دستیابی به اثربخشی عملکرد بهتر تأثیر میگذارد. آنها مدلی را با استفاده از روشهای تئوریهای در حال استفاده و برگرفته از دیدگاههای هوش ماکیاولیایی و هدف دستیابی، که در یک مطالعه شبه طولی از ۱۹۹ اتحاد بازاریابی آزمایش میکنند، توسعه میدهند. نتایج حاکی از آن است که ماکیاولیسم به طور منفی با یادگیری مشارکتی و مثبت با اضطراب یادگیری و استفاده از قدرت مرتبط است. یافته ها همچنین نشان می دهد که یادگیری مشارکتی عملکرد را افزایش می دهد در حالی که اضطراب یادگیری و استفاده از قدرت منجر به عملکرد ضعیف می شود. یادگیری مشارکتی، اضطراب یادگیری و استفاده از قدرت به طور کامل تأثیر ماکیاولیسم بر عملکرد را واسطه می کند. در نهایت، روابط ماکیاولیسم با یادگیری مشارکتی و اضطراب یادگیری به ترتیب به طور مثبت و منفی توسط سابقه همکاری شرکا تعدیل می شود. این شواهد درک عمیق تری در مورد ماهیت، عملکرد و عملکرد ماکیاولیسم در مشارکت های اتحاد به مدیران ارائه می دهد.
JM Insights در کلاس درس
آموزش بینش:
نقل قول کامل:
موسارا، جوزپه، متیو جی رابسون، و کنستانتین اس. کاتسیکس (2022)، “ماکیاولیسم در مشارکت های اتحاد”، مجله بازاریابی، https://doi.org/10.1177/00222429221100186.
به اسلایدهای سخنرانی کلاس درس دسترسی پیدا کنید
Constantine S. Katsikeas، رئیس تحقیقات آرنولد زیف و استاد بازاریابی و مدیریت بینالمللی، دانشگاه لیدز، انگلستان است.