همچنین به این نتیجه رسیدیم که تأثیرات محتوای تبلیغاتی بر روی زاپینگ به طور قابلتوجهی با ویژگیهای دستهبندی متفاوت است. برای مثال، اطلاعرسانی از نظر زاپاس برای کالاهایی که مصرفکنندگان فقط میتوانند کیفیت را پس از مصرف قضاوت کنند (در کالاهای به اصطلاح تجربی مانند رستورانها) مضرتر است تا برای کالاهایی که مصرفکنندگان میتوانند کیفیت را قبل از مصرف قضاوت کنند (در کالاهای به اصطلاح جستجو مانند لوازم الکترونیکی). ). اثرات سایر عوامل محتوا نیز به دسته بندی بستگی دارد، بنابراین نیاز مدیران به در نظر گرفتن ویژگی های دسته در هنگام انتخاب محتوای تبلیغاتی را نشان می دهد.
در مطالعه دوم خود، بررسی میکنیم که چرا این عوامل محتوایی بر زاپینگ تأثیر میگذارند. ما اطلاعات نظرسنجی را در مورد 11 پاسخ روانشناختی از 3037 بیننده برای یک نمونه فرعی از 276 آگهی جمع آوری کردیم. این 11 پاسخ روانشناختی منعکس کننده دو عامل پاسخ روانشناختی گسترده هستند: لذت (مثلاً با دوست داشتن، نشان دادن علاقه، احساس لمس یا سرگرم شدن تعیین می شود) و تحریک (مثلاً با آزار، اغراق، شک، توهین یا احساس تعیین می شود. غرق شده). با ترکیب مجموعه دادههای دو مطالعه، بررسی میکنیم که چگونه لذت و تحریک تأثیر محتوا بر زاپ را توضیح میدهند.
مقاله کامل را بخوانید.
مطالعات اخیر نشان میدهد که بازاریابان به طور فزایندهای از تبلیغات آنلاین به رسانههای سنتی مانند تلویزیون روی میآورند، تا حدی برای بهرهبرداری از دسترسی بالای آن. در فوریه 2022، بازاریابان پیش بینی کردند که هزینه های تبلیغات سنتی 2.9٪ افزایش می یابد.
نتایج مطالعه دوم نشان میدهد که محتوا از طریق تحریک، اما نه از طریق لذت بردن، از بین میرود. به عبارت دیگر، برای تبلیغکنندگان مهمتر است که از واکنشهای روانشناختی منعکسکننده تحریک، مانند آزار یا توهین، اجتناب کنند تا واکنشهای مطلوبی که منعکسکننده لذت هستند، مانند سرگرمی یا علاقه. این نتایج همچنین نشان میدهد که آموزنده بودن، حضور برند و زمانبندی نام تجاری با تحریک تحریک باعث میشود که زاپینگ ایجاد شود، و خلاقیت با کاهش آن زاپ را کاهش میدهد.
مانوئل برکمن مدیر پروژه گروه فونیکس است.